| Auteur |
Bericht |
|
Misteryke |
Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 23:21
|
|
|
hallo,
een pony die ik reeds enkele jaren bijrijd en die ook de moeder is van mijn eigen paardje heeft een brandmerk. Dit brandmerk is echter amper te zien (ik ken de pony nu 3,5 jaar en wist dat ze een brandmerk had maar heb dit pas deze week voor de eerste keer gezien) en je kan er dan ook geen duidelijk logo inzien. Wanneer ik echter het brandmerk zou kunnen vergelijken zou het mss wel lukken en ik wil heel graag weten welk ras de moeder van mijn paardje is.
Het is een pinto dus ik dacht in de eerste plaats al aan een american paint horse. Kan iemand hier soms een duidelijke foto geven van het brandmerk van american paint horses? Of mss een site waar ik dit kan vinden?
Alvast bedankt
_________________ *Callistoke* Mijne schat op 4 benen
|
|
| Omhoog |
|
|
|
 |
|
Peterina |
Geplaatst: 03-06-08 12:56
|
Geregistreerd op: 13-06-03 Berichten: 3974 Woonplaats: Neerpelt, België
|
|
Helaas zijn er duizenden brandmerken in USA en aangezien dat brandmerken verboden is in NL en B kan men aannemen dat ze dan van USA komt. Het makkelijkste is om haar papieren/passport na te gaan en de provincie van geboorte (of nog better naam van fokker) op te sporen. Dan kan je de internet op gaan en al de brandmerken van die Staat nakijken.
Niet alle pinto's zijn paint's en niet alle paint's zijn pinto's! Een tinker is een pinto maar zeker geen paint!
_________________ Palomino gekleurde Warmbloeden Dekking 2010: Peach Gold x Milky Way GF
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DubbelDun |
Geplaatst: 03-06-08 13:29
|

|
|
Buiten het feit dat een brandmerk eigenaar-gebonden kan zijn (bijv. de "D" is van de Waggonerranch) worden er ook brandmerken gebruikt om bevoorbeeld een geboortejaar aan te geven of het vaderdier.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Misteryke |
Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:38
|
|
|
ik weet dat er enorm veel brandmerken zijn en ik weet erg goed dat niet alle pinto's paints zijn... Mijn eerste gedachte ging echter uit naar een paint en wou hier de zoektocht starten.
Spijtig genoeg moeten we op de papieren niet echt rekenen. haar naam is wrs niet haar stamboeknaam (Isis). Ik weet waar de eigenaars haar gekocht hebben maar met deze mensen hebben we liever geen contact meer. Om te beginnen was de pony mishandeld. Je ziet in de zomer nog steeds de littekens die de zweep achtergelaten heeft, ze is dan ook erg wantrouwig naar mensen toe en reageert hierop met agressief gedrag en dit al van de eerste dag dat ze bij de eigenaars stond nu een kleine 4 jaar geleden. Bij de verkoop was ze echter zo mak als een lammetje (wrs hadden ze haar iets toegediend). Dit was de eigenaars hun eerste echte rijpony en ze is dus nooit gekeurd geweest. Achteraf bleek dat ze vroeger hoefbevangen moet geweest zijn. De pony was bij verkoop ook drachtig en hiervan waren de eigenaars op de hoogte bij de aankoop. Het veulen zou echter van de verkoper worden eens het geboren was. Het eerste jaar zat de schrik er dus ook in dat ze wel degelijk het veulen zouden komen opeisen, maar door het bedrog bij de verkoop wouden de eigenaars het veulen niet zelf brengen. Uiteindelijk hebben we nooit meer iets gehoord van deze verkopers en is het veulen dus ook gebleven (gelukkig maar aangezien dit nu mijn paardje is). Over de papieren die erbij zaten werd heel vaag gedaan. de ene keer waren ze zoek, de andere keer wouden ze wachten tot na de geboorte van het veulen, de andere keer had ze geen papieren. De eigenaars hadden hierbij echter het gevoel dat ze wouden kweken op naam van de pony die verkocht werd maar dat haar karakter hiervoor niet geschikt was door de mishandeling en omdat ze van nature gewoon erg dominant is. Wat dus de papieren betreft moeten we niet rekenen op de hulp van de verkoper.
zijn er nog mogelijkheden?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DubbelDun |
Geplaatst: 03-06-08 19:41
|

|
|
Als je een foto van het brandmerk kunt maken kan dat duidelijkheid geven, maar als dat niet lukt en je hebt verder geen officiële naam dan vrees ik dat er niet achter te komen is.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Misteryke |
Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 21:36
|
|
|
ik ben ondertussen al heel wat wijzer. De eigenaar heeft het brandmerk duidelijk kunnen zien deze week en na wat zoekwerk kwam hij er achter dat het een Duits brandmerk is van een stamboek dat paarden inschrijft van vreemde origines (Zuchtverband fur Deutsche Pferde). hij heeft deze organisatie gecontacteerd maar hun engels is erg slecht en daardoor verliep de communicatie beetje moeizaam. hij moet nu juist nagaan welk levensnummer er onder het brandmerk staat en aan de hand daarvan zouden ze iets meer knn zeggen wrs. Iemand ervaring met deze organisatie?
alvast bedankt voor het meedenken
|
|
| Omhoog |
|
 |