Kruisen met een friese merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:47

Prachtig paardje die Niko Lovers Lovers

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:39

Horse Pleasure schreef:
Kennen jullie de hengst Niko I en zijn volle broer Niko II?
Dat zijn twee prachtige bonte hengsten van Bonte Bertus (gelderlander x fries) x friese merrie.

Niko I vind ik op die foto echt TE GEK, Prachtig zo'n hengst (ja ik hou van bond) maar Niko II vind ik qua aftekeningen toch wat mooier, hij heeft minder wit dan zijn oudere broer.


Als je dan nog even verder kijkt op die website (waar je de foto's vandaan hebt) ... lees je een stukje over Nagano (vader: Niko I). Nagano is een zoon van Hoatske (tegenwoordig Tilly geheten, ze vonden de naam die ik haar gaf vast niet mooi genoeg Haha! ). Hoatske is het veulen van Oatske. En Oatske is een volle zuster van Rypke 321.

Verder ken in Carmen Susenburger persoonlijk ook goed. En hebben wij zelf de eer gehad om bij haar op de stoeterij shows te verzorgen. Kwijl
Ik zou zeggen.. als je meer wilt weten... Je weet me te vinden Knipoog

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 09:15

nou alle info over de beide niko's is van harte welkom.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:21

En is die Friese hengst van UlbeH hier op bokt niet iets? Dan heb je een echte Fries en je kan natuurlijk dekken.
Maar een vraag hoor Lachen

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:52

die stijgerende foto van nico is echt gaaf!!!!!heeell mooi paard

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 21:55

Niet rot bedoeld hoor en ik ken UlbeH niet maar ik wil wel een goede begeleiding. Dus niet zelf zomaar een hengst er wilt op weg laten springen, daar is mijn merrie veel te kostbaar voor.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:46

Zeg, mijn Hengst is niet zomaar een Hengst hoor. Mooie bloedlijn heeft ie. En je mag je begeleiding zelf bepalen.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 16:18

nou het lijke me een heel gedoe om dat zo maar even te regelen?
en weet je zeker dat je jou hengst wil laten dekken, straks is er niets meer mee te beginnen en wil hij alleen maar dekken?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:35

Mijn bonte hengst mag vanaf deze lente ook dekken. is een kwpn'er, maar er zit nog geen papier bij. Zijn vader is een kleinzoon van samber (staat ook ter dekking) en zijn moeder is een ico sun.
Waarschijnlijk gaat hij dit jaar al een friese merrie dekken (die mensen wilden een bonte hengst erop en de DA heeft ze naar ons doorverwezen).

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:25

Ulbe mag van mij wel wat meer pit krijgen hoor, het blijft een koudbloed he.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 17:33

haha ja dan is het niet zo erg inderdaat.
zeg hoe groot is hij eigenlijk en wat zit er voor papiertje bijd an.
ik las in je profiel dat erik de vader is.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:52

Ulbe H is 1.64, gitzwart. Zijn vader is inderdaad Erik351 en mams is Naen.
Hij heeft een laag inteelt percentage en is bijzonder lief. Kom eens een keer kijken zou ik zeggen.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:41

Fries*Andalusier kan mooi zijn, mail me maar voor een foto.
Een vriendin van me heeft er 1, tevens had ze een kruising haf* fries, waarbij fries de vader was, ook bloedmooi dier
tevens ken ik ook een paar tinker*fries die mooi kunnen uitpakken.
als je een keer realtime wil kijken bij de merrie die hierboven stond, dan moet je me maar pb-en en dan geef ik je het adres wel door. tevens staat er in Zeeuws-Vlaanderen een fries die niet goedgekeurd is vanwege zijn spermakwaliteit, toch loopt heel Z-Vl rond met veulens van hem. dus is zijn mogelijkheden genoeg, zelfs in onze provincie!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:50

Zeg Leonoor, welke hengst is dat dan? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Btw, ik hou niet van het mixen, ik heb al eens een paar x Fries x KWPN gezien en eerlijk gezegd vind ik er niet veel aan.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:08

Ik weet de naam er niet exact van, een vriendin van me die op jouw eiland woont weet het fijne er wel van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:27

Kruisingen zijn alleen in trek bij recreanten. En die geven doorgaans maar weinig uit voor een paard. De kans is groot dat je jezelf enkel op hoge kosten jaagd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:36

Ik zou persoonlijk ook voor een Friese Hengst gaan.
En KI is de enige manier waarop ik mijn merrie gedekt zou willen zien. Ik weet niet wie de KI begeleid heeft, maar Peter Bleeker (Op de Kossack Stud in de Middenbeemster) heeft mijn merrie toen begeleid en geinsemineerd, en dat was in één keer raak. Er heeft over Bleeker ook een artikel gestaan in de bit. Als hij je paard niet drachtig kan krijgen, kan niemand het.
Je moet niet vergeten dat jouw merrie vorig jaar tijdens het begin van de dracht best wel ziek is geweest, en dat kan de reden zijn geweest waarom ze de vrucht verworpen heeft. Je kunt ook nu wel zeggen dat je het paard voor jezelf fokt, maar je moet ook verder kijken: stel dat het een hengst wordt, wil je die houden dan? Je wilt toch door met je fokprogramma? Bovendien is je merrie Ster! Daar ga je toch niet mee kruisen?

Nee, ik zou een Fries uitzoeken. Eis Levenveulengarantie, dan ben je financieel in ieder geval gedekt....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:48

Leonoor schreef:
Ik weet de naam er niet exact van, een vriendin van me die op jouw eiland woont weet het fijne er wel van!


Heeeeeee, wij zijn geen eiland, jullie wonen op eilanden Tong uitsteken

Goh, ik ben wel eens benieuwd misschien ken ik degene wel, ligt een beetje uit mijn straatje maar je weet het maar nooit.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 02:10

Ik weet dat je tinkers gelijk al niks vond, maar kijk toch eens naar deze hengsten..

Glenn King Hill, 1.64, dekt natuurlijk
Afbeelding
Afbeelding

Boris, 1.62. alleen KI
Afbeelding
Deze hengstenhouderij beschikt trouwens ook over een mooie friese hengst, helaas niet goedgekeurd, doet ook alleen KI. Hun website is www.iersetinker.nl

Ik vind beiden hengsten erg sierlijk, en bijna hetzelfde als de eerder geziene kruisingen friesxtinker.
Waarom denken mensen altijd zo slecht van tinkers, het zijn niet allemaal karrepaarden hoor.

Trouwens even off-topic over wat Cassidy zei. Peter Bleeker?? Sorry dat ik het zeg maar ik heb nog nooit iemand zo onhygiënisch zien werken.. Ik breng daar ook echt nooit meer mijn paard naar toe!