topmerrietje, welke hengst? Ponyfokkers! Help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

topmerrietje, welke hengst? Ponyfokkers! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 21:47

We hebben een 18-jarige merrie op stal ,Sacha, een NRPS van Danube. Ze is 1.47, en heeft icm de ponyhengst Kenaf 4 pony's gegeven die internationaal hebben gelopen. De laatste jaren is de merrie bij rijpaardhengsten geweest, o.a. Dutchboy, Namelus en Velusinus. Dat gaf leuke beestjes, maar allemaal van die tussenmaatjes. Oa een E-tje wat super showen kan, maar dus wel een E is, anders was ie al naar Amerika verkocht.
Nou kwam ik dus met het idee om Sacha te laten dekken door een kleine (cq klein fokkende) D-pony.
Sacha zelf is geen superschoonheid. Ze kan wel goed lopen, heeft wat weinig front, en geen echt mooi koppie (ze vererft een hanglipje *LOL* ) Qua bouw is ze wel goed. Tis wel een trutmeloentje dat vaak behoorlijk koppig kan zijn. Ze was moeilijk te rijden.

Wat ik zoek is dus een hengst die bij een merrie van 1.47 haast zeker een D-tje fokt, dus ik dacht aan een hengst van rond de 1,40.
Een hengstje die brave veulens fokt, mag met ietsje bloed. Veel front, goede uitsraling... Het gangenwerk moet natuurlijk ook prima zijn.

Wie weet er een leuke papa voor mama Sacha? *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:16

wil je perse een NRPS hengst?

Of ook andere rassen?

Heb je ook even gePBt.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 22:41

Er moet wel papier bij te krijgen zijn, welk papier maakt me niet veel uit.
Newforest of Welsh K lijkt me ook wel interessant. Een arabiertje lijkt me net iets te veel bloed Tong uitsteken

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:08

Had je mijn PBtje gehad? Daar staan er 2 in. Papier krijg je er altijd bij. Van deze 2 hengsten lopen ze in 6 landen van Europa. Yago had dit jaar een nakomeling op de 9e plaats tijdens het EK SGW.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 23:39

Ik vind Yago eigenlijk te groot, verder is ie super. De kans dat je met een merrie van 1.47 en een hengst van 1.48 een D-tje fokt is wel erg klein. De merrie fokt zelf namelijk ook aardig groot.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:26

Wat voor bloedlijn is de merrie??

En wat dacht je van brendan? Die fokt super, deze hengst is keur, en heeft diverse kampioenen gefokt!