Deens warmbloed stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Deens warmbloed stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:56

Hey
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over het Nrps-stamboek.
Dit omdat op mijn merrie haar papieren staat dat ze op genomen is in het hulpstamboek van het NRPS.
Maar er klopte iets niet ...
Ze had het brandmerk van het Deens warmbloed. Een tijdje later ben ik erachter gekomen via via dat mijn merrie Deens warmbloed van afstamming is & dat haar papieren zijn kwijt geraakt in het verleden bij de vorige eigenaars ...daarna is ze opgenomen in het hulpstamboek van het NRPS.
Nu gaf iemand me de tip dat ik het Deens warmbloedstamboek moest mailen met mn merrie haar gegevens & een foto & dat ze zo dan misschien een kopie van haar papieren kunnen opsturen.
Nu is het echter zo dat ik de officiële site van de Deens warmbloed stamboek niet vind & dus ook geen emailadres heb ...
Dus ik dacht misschien weet iemand hier het ?

Niisj

Re: Deens warmbloed stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:59

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:13

ik zou als ik jou was eerst een mailtje naar degene sturen die zich bezighoudt met fokkerij en afstamming

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:39

Vermoedelijk zal je DNA materiaal moeten opsturen naar het stamboek. Want zonder exacte gegevens over de naam van de merrie, stamboeknr en gegevens van de vader kunnen ze geen duplicaat afgeven.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:01

petraaken schreef:
Vermoedelijk zal je DNA materiaal moeten opsturen naar het stamboek. Want zonder exacte gegevens over de naam van de merrie, stamboeknr en gegevens van de vader kunnen ze geen duplicaat afgeven.

Oei ja dat zal dan wel moeten ...

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:29

als het goed is staat er onder het brandmerk een nummer volgens mij kom je daar ook een heel eind mee als je dat doorgeeft.
ik zal vanavond thuis even kijken of dat ook op het papier staat vermeld.
ik heb ook een Deens warmbloed namelijk

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:37

*judith* schreef:
als het goed is staat er onder het brandmerk een nummer volgens mij kom je daar ook een heel eind mee als je dat doorgeeft.

Ja er staat idd een nummer onder maar deze is niet meer goed zichtbaar dus ik kan er niet uit opmaken welk nummer het nou is ...

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:26

dat is jammer, volgens mij heb je namelijk wel wat aan dat nummer
want die wordt volgens mij gebruikt om het paard een "nummer" te geven.
Bij die van mij is het het geboorte jaar en dan een paar nullen en dat het nummer wat ook bij zijn brandmerk staat

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:26

Niisj schreef:
*judith* schreef:

Ja er staat idd een nummer onder maar deze is niet meer goed zichtbaar dus ik kan er niet uit opmaken welk nummer het nou is ...

ook als je die plek scheert of goed nat maakt? Veel brandmerken worden goed zichtbaar als het paard gewassen wordt of als je hem scheert.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 00:18

petraaken schreef:
ook als je die plek scheert of goed nat maakt? Veel brandmerken worden goed zichtbaar als het paard gewassen wordt of als je hem scheert.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Wel het proberen waard. Ik zal morgen eens kijken of het werkt met nat maken & anders haal ik wel even het scheermachine erover ...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:12

Niisj schreef:
http://www.danishwarmblood.org/
Heb het al gevonden ...al weet ik nog niet naar wie ik nu een mail moet sturen ...er staan zoveel namen bij contact ... Tong uitsteken

Dit is de Noord Amerikaanse afdeling. Ik ga d'r vanuit dat je het officiele stamboek in Denemarken moet hebben Lachen Dan heb je deze nodig http://www.warmblood.dk/ (minimaal verschil Huilen van het lachen )

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 14:01

Sammie schreef:
Niisj schreef:
http://www.danishwarmblood.org/
Heb het al gevonden ...al weet ik nog niet naar wie ik nu een mail moet sturen ...er staan zoveel namen bij contact ... Tong uitsteken

Dit is de Noord Amerikaanse afdeling. Ik ga d'r vanuit dat je het officiele stamboek in Denemarken moet hebben Lachen Dan heb je deze nodig http://www.warmblood.dk/ (minimaal verschil Huilen van het lachen )

Woops ... Clown Tong uitsteken