Jullie favoriete hengsten (niet alleen kwpn!)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:53

Ik heb in totaal 3 hengsten waar ik helemaal weg van ben.

- Balasjow ( Balaton x Langani )
Afbeelding

- Hayyan ( Balasjow x Riksie )
Afbeelding

-Vestival (Karnaval x Verdjina v: Balaton)
Afbeelding

Alle drie de hengsten zijn heel mooi om naar te kijken. Superbewegingen en veel tact en swung.

Hayyan is nu verkocht aan iemand in Griekenland, maar daarom hou ik nog niet minder van hem.. Het ga je goed jochie!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:21

Nou ik ga ze es ff opnoemen.


Goodwill als 1ste, gewoon pracht hengst en zeeeer lief.
Ook niet een verkeerde afstamming.

Daarna corland ( ben bij hem in de vrachtwagen geweest), ook een zeer lieve hengst, maar wel met een heet karakter *LOL*


Carnado S

Afbeelding ken um verder niet maar wel mooi toch Kwijl
Holsteiner, 1.68
In 1997 eindigde Carnando in Klasse I tijdens z'n 100-dagen-test. In 1998 won hij meerdere proeven voor jonge paarden, behaalde goede resultaten op springwedstrijden

en : Di caprio
hanoveraan

zit Donnerhall in Lovers +Ramiro Lovers

Afbeelding

En friezen: tiedeman en sierk allebei goedgekeurde dekhengsten
En arabisch fayoum helaas geruint maar was echt een topper
Laatst bijgewerkt door parouscha op 14-12-02 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:08

Ik vind::::
Burggraaf (foto zie mijn profiel!
Landgraf
Magic Ronaldo
echt alle 3 hele mooie hengsten!!!
Ik hou wel van dat donkere, en van Burggraaf heb ik zelf een kleinzoon!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:11

royal bravour omdat het een pracht dier is
en rubels vind ik ook erg gaaf.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:35

[4. Abanos, pracht hengst, mooi bloed. Vererft sterk bewegende veulens die ook veel type hebben.
Afbeelding

hier ga ik helemaal mee in.!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:41

Dat zijn twee Arabische hengsten namelijk:
De Rusisch gefokte Balaton, superpaard met een geweldige uitstraling en geweldig mooie kinderen en de Egyptenaar Hlayyil Ramadan van Prinses Hussein van Jordanie: dat paard is zo verschrikkelijk mooi, daar kan ik uren naar kijken.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:25

King Marco omdat:
hij erg lief is
de grootste knuffelkont is die er bestaat
je er alles mee kunt doen
hij erg mooi is om te zien
hij vaak complimentjes krijgt (voor karakter en uiterlijk)
mooi opgeheven loopt
en omdat ie van mij is Schijnheilig

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 16:40

Abanos (http://www.freizeit-pferde.de/pferd20.htm):

Also apparent is the exquisite influence of the linebreeding to top Thoroughbreds, such as the iron-tough Poet xx, Busoni xx and Furioso xx.

Misschien moeten we die hengsten dan ook heel dankbaar zijn Haha! .
Okay, okay, ik ben een Volbloed gek Knipoog . Volbloeden hebben veel betekent voor bijna iedere tak van paardensport (http://obdb.free.fr/articles/xxfohlen%20im%20Sport.htm).
Om maar een belangrijke te noemen: Nearco. Dus ik ga voor Nearco en daarnaast voor de Quarter horse hengsten Doc Bar, Peppy San Badger en Rugged Lark (die ook allen het nodige Volbloed in de aderen hebben).

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:38

Ben ik ook! Er zijn eigenlijk zo veel mooie & goede hengsten, ook in de volbloeden.
Ik denk dat het sportpaard zoals wij nou kennen er niet was geweest zonder Engels volbloed, nou ja denk. Het is eerder een feit.
Maar dan neem ik Obermaat xx erbij. Waarom; omdat hij ons een erg fijne zoon heeft gegeven (foto staat in mijn profiel) en omdat hij nakomelingen gaf die het erg goed hebben gedaan op de renbaan, veel overwinningen hebben gehaald met zeer aparte maar prachtige karakters.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:41

Guidam. Vind zijn nakomelingen gewoon heel mooi qua bouw. Helemaal mijn type. nakomelingen van Naturel wekken ook altijd mijn nieuwsgierigheid op, die heeft namelijk ook fijne sportpaarden gefokt die fijn konden bewegen en vooral superkarakter he.
Trouwens, Contender, wat een veelzijdig supersport paard!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-12-02 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:08

Niet alleen KWPN? Haha! oke, dan komen mijn 2 meest favoriete hengsten er ook aan (in willekeurige volgorde):

Pitalo van de Bonte Parels: mooi gebouwde hengst, ontzettend lief koppie, pittig karakter en dit jaar heeft een merrieveulen (die ik ken) van hem 1e premie behaalt en werd (die dag) tevens Jeugdkampioen en reserve-Dagkampioen. Een pracht veulen om te zien
Afbeelding en zijn koppie: Afbeelding

Spotted Mate Boris: zou de perfecte hengst voor Fayette zou wat bouw betreft. Rijtypisch gebouwd, kan goed dressuren en springen, en heeft een mooie hoogte (1.60). Enige ietsiepietsie minpuntje is dat hij zwartbont is ipv een 3-kleur.
Afbeelding

Verder begin ik te kwijlen bij Pablo van de Bonte Parels, Glenn King Hill van de Bonte Parels, Shakespeare en strangely enough ben ik de laatste keer ook ontzettend gevallen voor het koppie van Chakotay. Eigenlijk is hij wat aftekening betreft zo lelijk dat ie er weer mooi van wordt en dan dat koppie erbij...... Helaas voor hem komt hij niet in aanmerking om eens gezellig met Fayette te gaan spelen (te grof, te breed en teveel wit).
Verder moet ik nog zeggen dat Kapanda (zoon van Pablo en wel bekend hier op bokt) ook steeds meer stijgt op mijn favorietenlijstje *LOL*

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:26

Ohh, marlien, die bovenste is mooi!!!!!!!!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:23

wat dacht je van rubenstein en donnerhal?

gillian

Berichten: 4425
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:25

mijn favo hengst is Oeds 318 Haha!
de reden: omdat ie van mij is Knipoog

ik vind Time ook helemaal geweldig, das ook een friese hengst.
mooi paard, kan lekker lopen.
toedeledoki
gillian

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:56

flettie schreef:

Spotted Mate Boris: zou de perfecte hengst voor Fayette zou wat bouw betreft. Rijtypisch gebouwd, kan goed dressuren en springen, en heeft een mooie hoogte (1.60). Enige ietsiepietsie minpuntje is dat hij zwartbont is ipv een 3-kleur.

Verder begin ik te kwijlen bij Pablo van de Bonte Parels, Glenn King Hill van de Bonte Parels, Shakespeare en strangely enough ben ik de laatste keer ook ontzettend gevallen voor het koppie van Chakotay. Eigenlijk is hij wat aftekening betreft zo lelijk dat ie er weer mooi van wordt en dan dat koppie erbij...... Helaas voor hem komt hij niet in aanmerking om eens gezellig met Fayette te gaan spelen (te grof, te breed en teveel wit).
Verder moet ik nog zeggen dat Kapanda (zoon van Pablo en wel bekend hier op bokt) ook steeds meer stijgt op mijn favorietenlijstje *LOL*


Glen zou ook goed kunnen voor Flettie hoor! *Is alleen maar een heeeeele stille hint Knipoog* Ben ook al aan het zeuren of ie met Sien mag spelen Schijnheilig *

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:03

Ik ben gek op Strizzi v/h Heksenketel! Misschien als alles goed gaat met Wanda willen we haar door hem laten dekken!
Afbeelding
Site: http://www.gebrvanmanen.nl/Strizzi_NL.htm

Wallenstein is ook een pracht van een Haflingerhengst!
Afbeelding
Site: http://www.haflinger.nl/

Verder vind ik Concorde een zeer mooie hengst. Heb op een zoon van hem gereden en dat is echt een machtig beest.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:09

flettie schreef:
Niet alleen KWPN? Haha! oke, dan komen mijn 2 meest favoriete hengsten er ook aan (in willekeurige volgorde):

Pitalo van de Bonte Parels: mooi gebouwde hengst, ontzettend lief koppie, pittig karakter en dit jaar heeft een merrieveulen (die ik ken) van hem 1e premie behaalt en werd (die dag) tevens Jeugdkampioen en reserve-Dagkampioen. Een pracht veulen om te zien
Afbeelding en zijn koppie: Afbeelding

Verder begin ik te kwijlen bij Pablo van de Bonte Parels, Glenn King Hill van de Bonte Parels.


Kijk eens wat ik vind in mijn oude goocheldoos Haha! . Pitalo als ukkie, wat een scheetje he.
Afbeelding
Afbeelding

En ook Pablo zat er nog tussen (dec.1998).
Afbeelding


Zelf heb ik meer met KWPN-hengsten:
Rigoletto, Karandasj, Samber, Houston en Farrington kan ik wel waarderen.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:22

*Natuurlijk* heb ik als favorieten onder de Tinkers Glen King Hill, Pitalo en Pablo Schijnheilig Maar Boris is ook erg leuk Lachen

En verder Nimmerdor, Roemer, Rubenstein, Ferro toch ook wel...

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 10:06



Tamara80
Berichten: 37
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:12

Ik ben zelf helemaal weg van de hengsten van Zangersheide... Haha!
Hier een paar vanmijn favorieten:
Afbeelding
Dit is Chellano Z. Hij is de zoon van Calypso II en een moeder uit Cor de la BryƩre. Chellano heeft al een hoop gepreseerd in de sport en heeft ook al veel goede nakomelingen. Hij is niet makkelijk maar wel erg mooi.

Afbeelding
Dit is High Valley Z, de paps van mijn paard. Een geweldig paard met nog geweldigere prestaties. Het is een hengst van Ahorn.

En natuurlijk Baloubet de Rouet. De opa van mijn paard... Zoals je ziet ik ben gek op zangersheide paardjes Schijnheilig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:59

Contango, geweldige hengst!!
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Deze hengst wil ik graag op mijn merrie zetten!! Easter El Nino Welsh K hengst!!
Laatst bijgewerkt door youngster op 13-12-02 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:02

Ok, kom ik aan met een Fjord... Maar ik vind het wel een hele mooie hengst en ik ben niet zo thuis in de andere rassen...

Dit is dus de Fjordenhengst Oswin!
Afbeelding

Groetjes ,
Astrid

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:22

In de eerste plaats.... Mijn eigen!!! Maar ja, hij gaat pas in februari naar de hengstenkeuring, dus dan zien we wel wat de rest van de wereld van hem vindt!
ik vind iig dat hij een super karakter heeft, hij is werkwillig, mooi gebouwd, zeer goed achterbeengebruik en een mooi strekkend voor been. Daarnaast drie goede gangen en ook nog eens springmanieren!!

Maar OK, als we het over bekende hengsten hebben..
Nimmedor en Rex magna

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:14

Altjo van de kenterstreek en Alcantara.
Van de kwpners Ganges, donnerhall en Fidermark.


Dit is Altjo.

Afbeelding

Dit is Alcantara, nederlands kampioen en die stond bij altjo op stal. Ewalda en Armando hebben daar namelijk ook een poosje gestaan.

Afbeelding