Draver.. Waar beginnen met zoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Draver.. Waar beginnen met zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 12:02

Hoi,

Omdat ik nu toch wel erg graag wil weten hoe oud Navy nu werkelijk is, wie haar ouders zijn, of ze echt heeft gekoerst, of ze veulens heeft gehad, wat er allemaal met haar is gedaan enzovoort.. enzovoort.. Ga ik toch maar weer op zoek.

Maar, waar begin ik? Het enige dat echt vast staat is dat het een Dravermerrie is. Haar naam (Navy Seasfire) hoort niet te kloppen, dit zou betekenen dat ze óf 6 jaar is, óf achterin de 20 Lachen Allebei niet aannemelijk, de DA schat haar op zo´n 10 jaar. Uiteraard weet ik dat bij Dravers de tanden wel eens wat verbergen, zo kunnen ze makkelijk jonger zijn dan te zien is (dit door vroeg ´op zijn´ en jong ingereden worden en dergelijke), maar 4 jaar verschil? Nee, dat lijkt me stug

Waarschijnlijk staat ze dus met een andere naam geregistreerd. Maar hoe kom ik er in hemelsnaam achter onder welke naam? Ik heb de site van NDR en http://home.wanadoo.nl/guus.kuiper/horse/menujaar.htm al helemaal doorgespit, maar ben niks wijzer geworden.
Is er nog een mogelijkheid? Of gewoon opgeven? Het is opzich onbelangrijk, verkopen of iets dergelijks doe ik haar toch nooit, maar wil het gewoon graag weten, vooral omdat haar verleden het een en ander in haar gedrag zou verklaren.

Ik ben benieuwd, hoop op tips Lachen

Groetjes Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:18

Kijk eens bij www.xs4all.nl/~justy en tik een berichtje in bij zoekertjes. Dan krijg je vast snel antwoord

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:19

Kijk, dat probleem heb ik nou ook, ik weet helemaal niks van Salty. Nou ja, wel dat het een merrie is, maar niks over haar verleden.
Laat je het me even weten als je meer over Navy te weten kunt komen? Dan kan ik ook een gokje wagen, namelijk.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 18:47

Doe ik uiteraard Lachen Het schijnt dat de NDR heel behulpzaam is, maar ja, dan moet je minstens een echte naam weten..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:42

Ik begrijp wat je bedoelt.Ik ben ook geen klap verder gekomen met zoeken.Ben al ruim 2 jaar bezig.
Enige wat ik weet is dat chinoucs vader ws Texas Tornado is.
Jammer is dat toch als je weinig van het verleden van je paard weet.
Succes met zoeken!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:33

dravers en volbloeds worden al heel lang gechipt.
dus als je geluk hebt moet ze er een hebben.
dan kun je via dat nummer haar hele achtergrond uit zoeken.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:07

Dravers die vanuit het buitenland komen hebben vaak hele andere beginletters dan in Nederland voor een bepaalde leeftijd.

Ik zou dus gewoon de NDR even bellen of Navy Seasfire ze bekend in de oren klinkt en/of in hun bestand voorkomt!! Zeker als ze in Nederland gekoerst heeft moet ze ergens ingeschreven staan.

Niet geschoten is tenslotte altijd mis Knipoog

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:44

Je hebt grote kans dat het je merrie in het buitenland gefokt is en dat de naam dus wel klopt. De justy site is een goede.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:51

Dravers worden sinds een jaar of vijf gechipt, ik geloof dat Ofir bij ons de eerste was. Daarvoor werden ze geregistreerd op DNA. Ik heb al eens geeken in onze stamboeken (wij hebben deel IV tot X, da's ergens in de jaren 60 tot 99 geloof ik) maar ik kon haar naam niet vinden. Weet je misschien ook iets van de mensen waar je haar van gekocht hebt? Als je geluk hebt weten zei meer, of ze kunnen je vertellen waar zij haar weg hadden.
Ik kan dit weekend even opzoeken of ze ooit koersen heeft gelopen ( wij hebben namelijk ook de jaarboeken a t/m e en o,p,r) daar zou haar naam in moeten staan als ze in Nederland heeft gekoersd.
Als je via Justy's site je aanmeld voor de mailinglist, (justy's site, nieuws, en dan ergens onderaan) kun je daar een mailtje mee rondsturen, en die komt dan aan bij éen heleboel mensen die ook in de drafsport zitten. Als je geluk hebt, weet iemand van hun er iets meer van.

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 14:29

Hallo, ik weet dat het een "oude"topic is, maar misschien kan ik voor je zoeken??

Mijn vader heeft 2 dravermerries (waarvan 1 eigendom). Alle 2 zijn fokmerries. (zeer korte info over mij Knipoog

Mijn vader heeft op zijn computer een verouderd programma van de ndr staan, waar ik vanalles op pedigree kan zoeken..dus als jullie namen van voorouders of paard zelf hebben, kan ik gaan spitten. Ik kan dit niet dagelijks doen, daar ik niet dagelijks bij mijn ouders ben, maar ik wil wel helpen zoeken, wie wat staat er nog wat op dat oude prog!


groet,

iris *LOL*

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:16

Als je paard inderdaad gechipt is, is het probleem onmiddelijk van de baan, aan de hand van dit nummer kan je alle stamboekgegevens van je paard terugvinden. Bij de belgische dravers is het echter zo dat het nog maar een jaar of 2-3 is dat veulens bij de geboorte gechipt worden, daarvoor werden ze gechipt op het ogenblik dat ze getest werden, dus als jouw paardje nooit gekoersd heeft, zal ze geen chip hebben. Ik weet niet hoe het in andere landen is. Probleem et de chip, er bestaan verschillende soorten (volgens het stamboek) en bij ieder soort chip hoort een lezer, dus het zal ook nog niet zo evident zijn om de chip af te lezen als je niet weet van welk stamboek ze komt !
In ieder geval succes in je zoektocht !

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:47

Jessica24 schreef:
dravers en volbloeds worden al heel lang gechipt.
dus als je geluk hebt moet ze er een hebben.
dan kun je via dat nummer haar hele achtergrond uit zoeken.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.


Pas sinds de O jaargang hoor.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:54

je kunt naar de drafbaan gaan en de fokkers koerser een foto van je paard laten zien en vragen of ze haAR KENNEN,HET DRAVERS WERELDJE IS MAAR KLEIN

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:01

Je kunt het beste een mailtje naar de NDR sturen (website www.ndr.nl), en weet je ook zeker dat je het op deze manier schrijft? Het zou ook bijvoorbeeld Navy Cease Fire kunnen zijn of iets dergelijks.

Ik heb vandaag al de jaarboeken van 1999 en 2000 door gekeken of er een paard met deze naam stond als verkocht zonder papieren of zo, ook bij de buitenlandse paarden, maar ik heb helaas nog niks gevonden .

Heel veel succes!

Extremely rare and Beyond Compare

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:11

kan je anders is haar tekeningen opnemen?Misschien weet ik dan nog wel iets...
Ik denk dat Navy een duitse draver is, maar goed dat is maar een vermoeden.
Dit omdat de naam wel een beetje een draver naam is, en de letter klopt niet.
We zouden met Idalia het gebit kunnen vergelijken Lachen Idalia is echt 11 Lachen

Ik zal men best is voor je doen.
En heb jij Navy gechipt of was ze al gechipt??

Groetjes Liesje

(heel dit draadje gemist snffff)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker