3 nieuwe keurhengsten: Indorado, Namelus R en Numero Uno

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

3 nieuwe keurhengsten: Indorado, Namelus R en Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:48

Drie nieuwe keurhengsten rijker 17-01-2008

Indorado, Namelus R en Numero Uno

De nieuwe fokwaarden 2007/2008 zijn vastgesteld. De hengstenkeuringscommissie heeft op basis van deze fokwaarden het Algemeen Bestuur geadviseerd om drie rijpaardhengsten het Keur predikaat te verlenen. Het Algemeen Bestuur heeft inmiddels deze adviezen aangenomen. Het betreft Numero Uno (was hierop vooruitlopend in het kerstnummer al bekendgemaakt), Indorado en Namelus R.

In de komende In de Strengen zal de motivatie worden gepubliceerd.

Persbericht KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan

LJB

Re: 3 nieuwe keurhengsten: Indorado, Namelus R en Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:38

Ik had niet in de gaten dat Namelus het zo goed deed. Kennen jullie boven gemiddelde nakomelingen van hem? (en dan niet Tolan)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:17

Ik was ook verbaasd toen ik zijn naam ertussen zag. De andere 2 hengsten hebben toch meer nakomelingen geleverd die meer in de belangstelling staan. Zou ook echt niet zo een andere nakomeling dan Tolan kunnen opnoemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:58

Nintender ook nog en daarnaast lopen er volgens mij best een flinke club goed in de sport.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:48

Is Krack C al keur? Heeft al 9 zonen goedgekeurd bij het KWPN. En leuke merries gegeven op keuringen. Ook op sport gebied doet hij het goed. Of heeft hij iets wat zijn Keur in de weg staat?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:18

Vroeg me ook al af... niets in de dressuur?? Had Krack ook wel het Keurpredikaat zien krijgen!

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:47

Jan_VT schreef:
Vroeg me ook al af... niets in de dressuur?? Had Krack ook wel het Keurpredikaat zien krijgen!

Zijn sportindex staat voor 2007 op 129, de richtlijn voor het keurpredikaat (afgezien van de overige voorwaarden) is 140.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 01:51

sprakeloos schreef:
Jan_VT schreef:

Zijn sportindex staat voor 2007 op 129, de richtlijn voor het keurpredikaat (afgezien van de overige voorwaarden) is 140.

Wat zijn eigenlijk die andere voorwaarden?

Heb zelf een Junior lopen. Junior heeft namelijk een index van 150, betrouwbaarheid van 83, wat best toch in orde is.

Spreken we dan over abnormale verwezelijkingen in de sport? Beide hengsten hebben GP gelopen. Wanneer kom je nu ECHT in aanmerking? Knipoog

Waarschijnlijk nakomelingen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:33

Gezien de nafok van Junior, lijkt me de vergelijking met Krack een beetje uit verhouding.

Dat Krack en ook nog steeds Goodtimes geen predikaat krijgen doet wat vreemd aan, zeker met de fokresultaten van Krack.

Maar ja het kan alleen maar via de computer tegenwoordig, helaas.

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:36

Jan_VT schreef:
Heb zelf een Junior lopen. Junior heeft namelijk een index van 150, betrouwbaarheid van 83, wat best toch in orde is.
Spreken we dan over abnormale verwezelijkingen in de sport? Beide hengsten hebben GP gelopen. Wanneer kom je nu ECHT in aanmerking? Knipoog
Waarschijnlijk nakomelingen??

Als we Junior KEUR gaan maken, dan kunnen we er wel een dag aanplakken in Den Bosch om alle nieuwbakken keurhengsten te huldigen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:31

sprakeloos schreef:
Als we Junior KEUR gaan maken, dan kunnen we er wel een dag aanplakken in Den Bosch om alle nieuwbakken keurhengsten te huldigen.

Ik zeg niet dat ze dat zouden moeten doen. Ik stelde gewoon aan de hand van dit voorbeeld een vraag naar wat nu net de exacte eisen zijn.