een replica van donnerhall ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

een replica van donnerhall ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 02:17

Gut ik wil een moeilijk uit te leggen vraag stellen,ga effe proberen hoor.
Neem me dus niet kwalijk als jullie hem niet snappen!

Donnerhall...donnerwetter x markus.
Wie kent hem niet.
Dit vind ik nu echt het ideale paard(Waarschijnlijk voor jullie niet en das te begrijpen,want ieder zijn smaak)

Hoe fok je een replica.
Tja das natuurlijk goed pluizen en nadenken en dan blijft het nog altijd een gok.

Donnerhall x pik bube is bv een geweldige combi geweest maar ja.

Als het al mogelijk is om nog met Donnerhall een veulen te fokken dan blijft er nog altijd de vraag welke lijn zou in de moeder moeten zitten wil je in princiepe een tweede donnerhall creeren.

Dus twee vraagjes zou het mogelijk zijn om nog met donnerhall te fokken?
en welke lijn zou jij de moeder geven?

(dromen mag) Dromen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:04

Klonen??? is misschien een optie

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 02:38

Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?

Ter informatie nog:ik wil eigenlijk graag een veulen gaan fokken,maar twijfel nogal over de moeder lijn,dus de vraag is wie kan mij helpen denken?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 07:41

Hmm, als je twijfelt over de moederlijn: twee keer nadenken voordat je gaat fokken. Je blijft waarschijnlijk generaties lang een achterstand houden. De KWPN visie van hengst Jan en hengst Piet is gewoon rondom fout. De grootmoeder zal dan altijd de doorslag geven in de uiteindelijke kwaliteit..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 09:57

poppetje schreef:
Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?

Ter informatie nog:ik wil eigenlijk graag een veulen gaan fokken,maar twijfel nogal over de moeder lijn,dus de vraag is wie kan mij helpen denken?


Een replica fokken is bijna onmogelijk.......dat zou een toevalstreffer zijn.

De enige manier om aan een replica te komen is klonen......vooropgesteld dat ze zover zouden zijn dat ze dat bij paarden konden toepassen en DNA materiaal van het oorspronkelijke dier tot hun beschikking hebben..........

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 00:10

ik zal proberen de vraag wat duidelijker te maken.
Daar ik donnerhall een gave spetter vind wil ik graag daar een veulen van proberen te fokken(ben aan het uitzoeken of dat nog mogelijk is).
Nu kan dat niet zonder een merrie.
Tuurlijk kijk ik naar al het achterliggende stamgebeuren van de merrie.
Nu heb je bij de moeder ook twee kanten.Dus de moeder en de vaders kant.In die twee kanten wil ik kijken of ik een lijn kan vinden die wat op donnerhall lijkt.
Zo heb je bv flemming en krack c.Zien er bijde goed uit en bewegen mooi genoeg,maar blijft dit zo doorfokken als ik dit kruis op mijn manier?
Mijn vraag is dus heeft er iemand enig idee wat een leuke lijn zo kunnen zijn om uit te pluizen of het wat lijkt om met donnerhall te kruisen.Dat vraag ik omdat ik natuurlijk niet alle hengsten ken en dat ik toch een zo goed mogelijke keuze zou willen maken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:21

Ik denk dat het zowat onmogelijk is om nog aan een kwakkie van Donnerhall te komen...
Hij had al niet zulke geweldige kwaliteit meer en zover ik weet is er nog nauwelijks iets voor handen.
Wat er nog is zal duizenden euro's moeten kosten en het is alleen beschikbaar als je een bewezen merrie hebt.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:32

Je hebt ook al een Donnerhall Lachen wat voor moederlijn zit daar dan achter?

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 01:59

Ik heb inderdaad twee jaar geleden mijn merrie laten dekken door donnerhall(was toen al prijzig) de merrie heeft een half arabische overgrootmoeder.Dus mijn merrie is redelijk slank,met wat arabische uitstraling.Het veulen heeft op de een of andere manier toch weer die arabische uitstraling meegekregen.Ook hij is dus slank.Hij lijkt ook niet op donnerhall.qua bouw dan he.Wat voor merrie zou wel leuk passen.
Laatst bijgewerkt door poppetje op 27-11-02 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 09:03

Ja Tong uitsteken
Wat is de verdere afstamming??Na Flemming............

Citaat:
Boogie Woogie een 1 jarige hengst van Donnerhall.Ook donkerbruin/zwart met zo'n mooie gloed zoals zijn vader.Geweldig lief karakter met een uitstekend been gebruik.

Santana een 5 jarige merrie van Flemming.1.74m en tevens de moeder van Boogie Woogie