1e bezichtiging, wat valt tot nog toe op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:19

sarabande"]
[quote="Zannekin"][quote="GribaldiFAN schreef:
1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??


Nee want die zijn er niet. Weet je wat zo jammer is dat jij nooit kan discusieren, maar je onmiddelijk aangevallen voelt over een onderwerp waar je je nog maar net mee bezig houdt.
Hadden we dit niet eens gehad en had je toen naast al je pb naar diverse mensen en het erbij halen van de moddy ook de moed niet gewoon een discussie aan te gaan!!!
[/quote]

Nog een laatste voor het slapengaan dan.

Ik heb een aantal GP trakehners opgenoemd in onze laatste discussie, je zei toen dat je ze niet vernoemde omdat ze niet zo super gekend waren. Zo zijn er natuurlijk veel GP paarden niet in Nederland gekend. Je weet zelf goed genoeg dat er meerdere zijn (zoveel KWPN'ers lopen er ook niet internationaal).
Jij claimt me te kennen omdat ik toevallig een website heb, wel ik kan je vermelden dat m'n eerste trakehner 7 maanden was toen ik 'm kocht, dat was in 1985, het laatste jaar dat Tarino in België gedekt had was 1984, daarna is hij naar Kirow gegaan. Moeder was een dochter van Burnus AA (toch angloarabier??) Er loopt nu een Tarino zoon internationaal Grand Prix, dat zal die andere naast Partout zijn zeker? De mijne is er nu 17 en op pensioen (met nog excellent beenwerk trouwens). Van 1985 tot nu noem jij pas, voor mij is dat al iets langer dan pas.... , op m'n site is niet alles vermeld uiteraard, en Nederlandse trakehners zijn ook niet de enige die er rondlopen.
Voila, Slapen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:20

GribaldiFAN schreef:
Misschien een leuk idee om een forum over de trakhner te openen! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ALWEER!!! Slapen Verward

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:30

nou ik zal hier nog even het stukje uit het kwpn neerzetten waar mijn mening wordt ondersteund. Of mag ik dit niet als een betrouwbare bron verklaren?
Hier dus een stukje:
De algemene teneur van de trakehner fokkerij van de afgelopen jaren is dat deze van bloed doordrenkte populatie weinig springpaarden en weinig kracht in beweging voorbrengt.
En gezien het feit dat Trakehnen een gesloten fokkerij is, wekt het geen verbazing dat de jaargang van 2002 hierop geen uitzondering vormt.

Nou dit bevestigd toch wel mijn verhaal zou ik zeggen!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 08:01

Citaat:
Of mag ik dit niet als een betrouwbare bron verklaren?


Betrouwbaar ???

En die het geschreven heeft?????????

------------------------------------------
KWPN
24-11-2002: Gribaldi hoogste dressuurscore in Bunschoten


De KWPN-goedgekeurde hengst Gribaldi heeft vandaag veruit de hoogste score gehaald onder Edward Gal bij een ZZGP-dressuurwedstrijd in Bunschoten in de lichte tour-klasse. In de Prix St Georges haalde Gribaldi 71,75%, ruim drie procent meer dan de nummer twee Berkel I Dancer met Joyce Heuitink en eveneens ruim drie procent meer dan de winnaar uit de andere Prix St Georges-groep, Gouberghs Ray of Light onder Willem-Jan Schotte (68,13%).
In de eerste groep die werd aangevoerd door Gribaldi liep nog een KWPN-goedgekeurde hengst zich in de kijker: Gestion Lancet. Met Imke Schellekens-Bartels behaalde hij een mooie derde plaats (67,63%).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:25

Zanekin ik heb je website nog nooit gezien. Ik heb het over Trakehners van de laatste 10 jaren en ik heb vorige keer gezegd kijk zelf.
Ga eens naar de hk te Neumunster en bekijk daar de rontgenfoto's van de aangeboden en zelfs goedgekeurde hengsten.
Als dat gedaan hebt dan discusieren wij verder. Het gaat om de tendens in de hele Trakehner fokkerij, helaas. Niet om een enkeling.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:27

sarabande schreef:
Ga eens naar de hk te Neumunster en bekijk daar de rontgenfoto's van de aangeboden en zelfs goedgekeurde hengsten.


Hebben we al gedaan, geboden ook trouwens... Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:28

Op die rontgenfoto's????

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:35

Troef schreef:
Citaat:
Of mag ik dit niet als een betrouwbare bron verklaren?


Betrouwbaar ???

En die het geschreven heeft?????????

------------------------------------------
KWPN
24-11-2002: Gribaldi hoogste dressuurscore in Bunschoten


De KWPN-goedgekeurde hengst Gribaldi heeft vandaag veruit de hoogste score gehaald onder Edward Gal bij een ZZGP-dressuurwedstrijd in Bunschoten in de lichte tour-klasse. In de Prix St Georges haalde Gribaldi 71,75%, ruim drie procent meer dan de nummer twee Berkel I Dancer met Joyce Heuitink en eveneens ruim drie procent meer dan de winnaar uit de andere Prix St Georges-groep, Gouberghs Ray of Light onder Willem-Jan Schotte (68,13%).
In de eerste groep die werd aangevoerd door Gribaldi liep nog een KWPN-goedgekeurde hengst zich in de kijker: Gestion Lancet. Met Imke Schellekens-Bartels behaalde hij een mooie derde plaats (67,63%).


Sorry maar ik zie het verband niet?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:40

GribaldiFAN schreef:
Zoals je in het andere topic al aangaf met de factor van de hoefkatrol?


Nou, dit zag ik staan over de Osmium x Ferro.
En ik moet eerlijk zijn dat me dat ook nogal zorgen baart. Verder ben ik wel erg benieuwd hoe dit paard is en hoe hij zich evalueert...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:48

sarabande schreef:
Op die rontgenfoto's????


Ja, en we kregen ze toch wel niet mee zeker. Stom hé.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:58

Gaat dit eigenlijk nog over de eerste bezichtiging????

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 11:02

Niet bepaald nee Haha!

Kom op mensen!
Place Your Bets!
Welke viel jou het meeste op?!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 12:57

Nog niet gezien, maar wel blij dat er weer een D-day bij zit !!!

Astrid

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:31

INteelt is binnen het kwpn niet zo direct nodig als bij die Osmium X ferro.
Zelf zou ik ook niet direct met zo'n paard verder fokken.

Het kwpn is dus geen gesloten fokkerij en kan dus voldoende nieuw bloed binnenkrijgen, dus die osmium X ferro lijkt mij overbodig. (ik heb het paard overigens niet gezien, maar kijk puur naar bloedvoering).

Binnen het Friesch paarden-stamboek is inteelt ook een probleem geweest, nu wordt het steeds beter.
Het probleem met alle gesloten fokkerijen is wel vaak dat ongewenste eigenschappen lastig eruit te fokken zijn. Enige inteelt kun je niet voorkmen.

Zelf hoop ik dat die ene inteelthengst geen voorbeeld is voor de toekomst. Ik ben bang dat je zwakke punten terug gaat fokken met zo'n hengst.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 13:33

germie schreef:
Ik ben bang dat je zwakke punten terug gaat fokken met zo'n hengst.

Of de sterke punten juist doorfokken...

Ik heb er nog geen mening over, maar probeer het nog even van beide kanten te bekijken.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:40

KWPN
25-11-2002: Vier oudere hengsten naar tweede bezichtiging


Op de laatste dag van de eerste bezichtiging, waarop de drie jaar en oudere hengsten waren ingedeeld, zijn vier hengsten aangewezen voor de tweede bezichtiging. Twee hengsten zijn ster verklaard.

Van de vier heeft de vijfjarige Paganini (Havidoff x Statuar) de verplichting aan de hengstencompetitie deel te nemen. De springpaarden Ovidius (Aldatus x Ahorn) en Eurocommerce Berlin (Cassini I x Caretino) zijn rechtstreeks tot de tweede bezichtiging toegelaten. Dat geldt ook voor de inmiddels twaalf jarige Quattro (Qredo de Paulstra x Pandore du Thot), die is goedgekeurd in Oldenburg en zelf op Grand Prix niveau heeft gesprongen.

Uitslag van maandag 25 november
Uitgenodigd voor de tweede bezichtiging
725 Aldatus x Ahorn
729 Cassini x Caretino
734 Havidoff x Statuar (deelname hengstencompetitie)
753 Qredo de Paulstra x Pandore du Thot)

Ster verklaard
747 Lux x Wisconsin
751 Montecristo x Juventus

(Bron: KWPN)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:15

Troef schreef:
23-11-2002: 140 jonge hengsten naar tweede bezichtiging
714 Welt Hit II x Gabor

Deze is van mensen die ik ken, ik had aanvankelijk een andere mv in mijn hoofd, maar het bleek toch echt deze te zijn Bloos .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:55

Wat iedereen dus opviel was de Krack c x Pion x Amor. Dat het mooi is wil ik best geloven en als dat niet kon bewegen was er echt iets niet gelukt. Maar zit er rek in is het een hengst een vaderpaard, kan het me met dat bloed nauwelijks voorstellen. Staat er ergens een foto????

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:37

Je zult hem in den bosch moeten gaan bekijken! dan kun je voor jezelf beslissen of je een kwijl bakje nodig hebt Haha!:D:D:D:D:D

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:47

Misschien een beetje een rare vraag maar hoe zit het met de Numero Uno's? De veulenraporten waren zo lovend, maar waar is al dat goede veulen materiaal dan gebleven Verward ? (dit is ook een beetje eigen belang, Knuffel is namelijk drachtig van Numero Uno Schijnheilig )


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 09:13

Citaat:
hoe zit het met de Numero Uno's


Zullen straks wel in de sport verschijnen.

Maar in mijn opinie houdt het na de kinderen van Landgraf I het zo'n beetje op.
Heb je nog Landadel en nog een enkeling.

Terwijl Landgraf I in de moederlijn (Ladykiller=Adel) beslist geen vergif is.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:06

De Mondriaan in de paardenkrant, omschreven als een echte blikvanger!
Dus dat belooft nog wat!!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:19

Wat opvalt? Dat Johan Hamminga een klap heeft gekregen? Midden in zijn gezicht en nou heeft hij een gebroken neus Huilen . Dit vind ik dus echt heel erg vervelend voor hem en stiekem ook een beetje voor mij Bloos , aangezien hij één van de twee cursusleiders van mijn ORUN-cursus is. En ik was toch wel errug blij met hem. Hopelijk knapt hij snel op, maar een gebroken neus lijkt me toch niet zo'n pretje.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:44

KWPN
14-12-2002: 26 hengsten via de nakeuring naar Den Bosch


Op de nakeuring zijn afgelopen twee dagen 26 hengsten geselecteerd voor de tweede bezichtiging in Den Bosch op donderdag 30 en vrijdag 31 januari in de Brabanthallen. Het totaal aantal hengsten voor de tweede ronde komt hiermee totaal op 170.

Tijdens de eerste dag van de nakeuring kwamen 7 oudere hengsten in de baan, vijf werden daarvan doorverwezen naar de presentatie onder het zadel. Hiervan zijn VDL Prestige (Silvano N x Goodtimes) en Charisma (Calido x Calypso II) aangewezen met de verplichting dat beide hengsten deelnemen aan de komende wedstrijden van de hengstencompetitie en nakomelingen tonen. Prestige is in Zweden goedgekeurd en Charisma in Westfalen en Holstein.

Van het grote aantal 2,5 jarige hengsten dat aan de nakeuring deelnam, mochten 61 zich in de kooi bewijzen voor het vrij bewegen en vrij springen. Hiervan zijn er 24 een ronde verder. Vier werden ster verklaard.


Uitslag zaterdag 14 december
Uitgenodigd voor de tweede bezichtiging
132 Don Primaire x Akteur
139 Elmshorn x Corofino
200 Goodtimes x Holland
246 Heartbreaker x Voltaire
260 Houston x Astronaut
437 Madison x Acord II
495 Montecristo x Ulft
496 Montecristo x Vincent
590 Numero Uno x Purioso
612 Olivi x Havidoff
616 Olivi x Rubinstein

637 Quick Star x Wellington
666 Silvano N x Flemmingh
669 Triomphe de Muze x Alexis
692 Voltaire x Joost
697 Voltaire x Calvados
706 Welcome x Weltmeyer
769 Acord II x Landadel
772 Contender x Corofino
773 Democraat x Orthos
774 Donnerhall x Hill Hawk xx
776 Numero Uno x Jasper
778 Sandro Hit x Worldman
779 White Star x Laries Crusador xx

Ster verklaard
160 Ferro x Damiro
162 Ferro x Voltaire
301 Jazz x Houston
586 Now or Never M x Highline

Uitslag vrijdag 13 december
Uitgenodigd voor de tweede bezichtiging
781 Charisma (Calido x Calypso II)
784 VDL Prestige (Silvano N x Goodtimes)

(Bron KWPN, overname toegestaan)