Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
misterA schreef:Ik ben het ermee eens dat de opfok en het milieu ongelooflijk belangrijk zijn.
Maar het gaat bij fokkerij om de erfelijkheids graad.
En bij het nakomelingen onderzoek heeft men gekozen voor jonge dieren, waarbij
het milieu dus nog de minste invloed heeft gehad.
Daarbij kwamen de grote verschillen tussen de beste en de slechtste hengst naar voren.
Pipo schreef:Vind vooral dat stukje over opfok van Hofland wel heel interessant.
fokfanaat schreef:poeh een harde vloer in de opfok, denk dat heel veel toch op een dik pak stro/stront staan.
ART_UMA schreef:fokfanaat schreef:poeh een harde vloer in de opfok, denk dat heel veel toch op een dik pak stro/stront staan.
Tja en als ze er dan uitkomen, in een bakje met zand zonder drainage, is het net moddervechten. Wordt het ook weer beter van...not.
Juin schreef:Wij hebben er bij ons opfokbedrijf, bewust voor gekozen de eerste paar meter achter het voerhek niet op te strooien, zodat de veulens veel op een harde (beton) vloer staan. Achter in de stallen ligt ruim stro waar ze in kunnen liggen. Daarnaast lopen de paarden bij ons buiten, afwisselend op een verharde voerplaats en in de goed gedraineerde zandpaddocks. Wij proberen zo, naast een frisse, lichte stal en goede voeding, een zo optimaal mogelijk opgroei klimaat te creëren om bij te kunnen dragen aan de vermindering van dit soort problemen bij de ontwikkeling/opfok van veulens tot volwassen (gezonde) paarden.
Katja schreef:dan ontbreekt het wel aan een harde bodem al is een stevig weiland natuurlijk ook iets wat een prikkel geeft. (neem aan dat het daarom gaat)
ART_UMA schreef:
besita schreef:dat geef ik idd aan mijn jong spul ..potstal doe ik ook niet ..alle dagen een volle kruiwagen eruit en in het weekend : volledig leeg
ceasario schreef:besita schreef:als dat niet het geval is zou ik snel een foto maken van die sprong , ik vrees helaas voor je
http://www.equistro.de/typo3/85/?L=6
besita schreef:ohhh laat me niet lachen , Ceasario heeft het wondermiddeltje ontdekt om een Ocd wat er bij een 3 jarige zit te laten verdwijnen![]()
..zucht als het maar allemaal zo simpel was ...als dat ze op de foldertjes laten geloven
ceasario schreef:Er zit nogal een verschil tussen een ocd laten verdwijnen en het voorkomen.Besita..klets je gewoon uit je nek..of ben je na mijn opmerking, waar ik trouwens niet zei dat het OCD verdwijnt,(lees de produkt info) toch eens gaan denken.![]()
Citaat:..samengesteld complex van natuurlijke voedingsstoffen. Het bevat naast een bijzonder hoog gehalte aan glycosaminoglycaan (chondroïtinesulfaat 1.000mg per 20 gr dagelijkse dosis) en omega 3-vetzuren, deze worden aangevuld door vitamine E, sporenelementen, gelatine en DL- methionine.
Katja schreef:ceasario schreef:Er zit nogal een verschil tussen een ocd laten verdwijnen en het voorkomen.Besita..klets je gewoon uit je nek..of ben je na mijn opmerking, waar ik trouwens niet zei dat het OCD verdwijnt,(lees de produkt info) toch eens gaan denken.![]()