Nieuw gekeurde KWPNer SCANDIC : stap 5.5 !!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:53

sarabande schreef:
Die was er toen nog niet, tenminste niet bij Anky

weet ik Knipoog
Was meer een beetje sarcastisch bedoeld.

Tja,
ik had in een ander topic ook al gezet dat het minimum per onderdeel MINSTENS een 6 zou moeten zijn.
Maar als ze zo'n hengst als Scandic zo graag willen goedkeuren hadden ze die 5,5 in dit geval wel even opgekrikt denk ik.

parnassia
Berichten: 830
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:44

Een 5,5 kan je op verschillende manieren uitleggen. Te kort en stug vind ik erger dan wat er bij deze hengst het geval is; te veel neigend naar telgang.
Hij heeft zo ontzettend veel over in de draf en galop dat wanneer de merrie een goede zuivere stap heeft je hem wel heel gericht zou kunnen gebruiken.
Naar mijn mening kan je beter een hengst met uitschieters (naar boven)hebben dan de zeventjesklanten. Ooit van het triple A systeem gehoord in de koeienfokkerij?

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:24

Cassidy schreef:
Ben ik nou de enige die vind dat bij de basis van de opvoeding een paard ook het werk over cavaletti's hoort? Ongeacht of het nu dressuur of springpaarden zijn? En dan in alle gangen he, stap, draf en galop.
Als de basis van de opleiding van zo'n dier goed is, zal het ook geen moeite hebben om een galopje over balken te nemen.

Bij de westernsport worden in de trail ook galopsprongen over balkjes gevraagd. Wat kan een Quarter dan dat een KWPN-er niet kan?


Daarom vind ik het ook een goede zaak om over balken te galopperen. Het hoeven er niet veel te zijn, maar ene paard dat al struikelt over een balk, die struikelt ook over een stoeprand als de toekomstige ruiter een stuk over de weg moet. Ook een dressuurpaard moet nog wel enig benul hebben van een balk, en kunnen inschatten hoever de benen opgetild moeten worden.

jennie
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 23:31

de hengstenkeuring is allemaal vriendjes politiek je zal nooit en te nimmer een naam zien die niet groot is of die niemand kent als amateur kan je niet met een hengst naar de hengstenkeuring want je komt er nooit doorheen en het kost een klap geld terwijl je op je vingers na kan tellen dat je niet verder komt als de eerste bezichtiging. als je het paard door iemand anders laat begeleiden zal het al beter gaan en je ziet het maar weer. scandic is ook van een grote naam en komt er doorheen met een 5,5 ik vind het waanzin en het moet nog door als dressuurpaard ook. maar als je dan de cijfers van de draf en de galop bekijkt die zijn waanzinnig dus ja. en de hengst is fantastisch gebouwd. en nog iets anders een paard kan met een goede of slechte stap geboren worden je kan er veel aan verbeteren en aan verslechteren maar heb je goed begeleiding dan komt zoiets wel goed

groetjes

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:49

Er zitten heel veel meer draf en galop onderdelen in een dressuurproef dan staponderdelen. Dus waar maken we ons eigenlijk druk om Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:01

Citaat:
Er zitten heel veel meer draf en galop onderdelen in een dressuurproef dan staponderdelen. Dus waar maken we ons eigenlijk druk om


Dus er had toch iemand gelijk, die zei: Gaan we Bonfire's fokken!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:11

Tja het ligt er maar aan wat je fokdoel is Haha! Haha! Haha! Toch ?????????

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:57

Als ik me niet vergis is er ook een goedgekeurd met een 4,5 voor de stap en een 5,5 voor de draf *LOL* Wel een 7,5 voor de galop, maar verder ook niet echt geweldige cijfers...Is wel een springhengst, maar daar is het ook niet echt een uitblinker in Haha!

Scandic heeft voor de draf en galop tenminste goede cijfers Haha! (9 en 9,5)
Voor scandic wordt trouwens als verklaring gegeven dat hij interessant bloed voert(vader en vadermoeder internationaal in de dressuursport uitgebracht)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:01

Ik heb altijd geleerd dat 3 goede basisgangen belangrijker zijn dan hoe het paard eruit ziet. Aan een fantastisch mooi paard heb je niet zoveel dan aan een paard wat goede gangen heeft in de sport!

Ik vind het echt vreemd dat dit paard is goedgekeurd!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:08

fabienne schreef:
Er zitten heel veel meer draf en galop onderdelen in een dressuurproef dan staponderdelen. Dus waar maken we ons eigenlijk druk om Haha!


Beetje jammer dat de dressuurprikkers onder ons de waarde van de stap vergeten, want al in het Z begin het gelazer, een extra punt voor de verzamelde stap tussen de keertwendingen?? en dan bij het ZZGP ben je helemaal de sigaar, want hierbij telt de uitgestrekte stap 2 keer!!! toch banketstaaf als je daar een drie krijgt... hoe hoger je komt des de belangrijker worden de stap en galop... dus snap niet dat zo een cijfer hebben gegeven en ggk hebben, maar ja papa en opa GP dressuur ook dat telt mee

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:06

Wouter24"]
[quote="fabienne schreef:
Er zitten heel veel meer draf en galop onderdelen in een dressuurproef dan staponderdelen. Dus waar maken we ons eigenlijk druk om Haha!


Beetje jammer dat de dressuurprikkers onder ons de waarde van de stap vergeten, want al in het Z begin het gelazer, een extra punt voor de verzamelde stap tussen de keertwendingen?? en dan bij het ZZGP ben je helemaal de sigaar, want hierbij telt de uitgestrekte stap 2 keer!!! toch banketstaaflig als je daar een drie krijgt... hoe hoger je komt des de belangrijker worden de stap en galop... dus snap niet dat zo een cijfer hebben gegeven en ggk hebben, maar ja papa en opa GP dressuur ook dat telt mee
[/quote]
Hier spreekt een wijs man!
ALs ik zie hoeveel paarden er in de Z goed kunnen stappen springen de tranen mij echt werkelijk in de ogen. Een goede draf en galop dat zie je wel. Daar wordt met name ook op gefokt maar in mijn ogen lijkt het alsof men de stap vergeet.
En de stap is toch zeker een erg belangrijk onderdeel.
We moeten eens een hengst hebben met een 10 voor de stap. ALs die dan een 5,5 zou hebben voor de draf of galop zou niemand er mee dekken, ik zou mijn trouwens dan ook afvragen of ie dan wel zou zijn goedgekeurd!
De stap wordt door het kwpn, de fokkers en zelfs de ruiters zelf in waarde onderschat.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:03

First-Sensation met een 10 voor stap
Is een Florestan X Weltmeyer X Pik Bube II X Wodan.

http://www.team-nijhof.nl/2002/html_nl/ ... ation.html

Deze hengst liet de comm. vorig jaar staan daar ze niet zo gecharmeerd waren van Weltmeyers.

Het is maar hoe je je fokkerij wil zien.
Dekte afgelopen seizoen al bij de Fam.Nijhof in Geesteren.

Zie zijn verr. test afgelopen week, bij Fabiene hieronder
Laatst bijgewerkt door Troef op 25-11-02 18:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:41

Daar was het de beste kortom....
Dan staat die KWPN keuringscommissie toch wel voor aap of beseffen ze dat dan niet?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:45

Citaat:
Dan staat die KWPN keuringscommissie toch wel voor aap of beseffen ze dat dan niet?


Nee,
Ze hadden de inzenders medegedeeld niet gecharmeerd te zijn van die Weltmeyer

vlgs. de eigenaren Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:55

Wouter24 schreef:
fabienne schreef:
Er zitten heel veel meer draf en galop onderdelen in een dressuurproef dan staponderdelen. Dus waar maken we ons eigenlijk druk om


Beetje jammer dat de dressuurprikkers onder ons de waarde van de stap vergeten, want al in het Z begin het gelazer, een extra punt voor de verzamelde stap tussen de keertwendingen?? en dan bij het ZZGP ben je helemaal de sigaar, want hierbij telt de uitgestrekte stap 2 keer!!! toch banketstaaflig als je daar een drie krijgt... hoe hoger je komt des de belangrijker worden de stap en galop... dus snap niet dat zo een cijfer hebben gegeven en ggk hebben, maar ja papa en opa GP dressuur ook dat telt mee


Hallo Wouter, je bent een schat hoor, maar blond zeker???????(Dit is ook een grapje!!!!!) Hoeveel smileys had ik erbij moeten zetten om uit te drukken dat dat een BEETJE sarcastisch bedoeld was???????????????

Hier de link uit Troefs bericht even opnieuw maar dan smaller Haha!
verrichtingsresultaten First Sensation