nes stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

nes stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 23:04

kan iemand mee helpen aan het tel.nummer van het nes stamboekte veendam?? weet je iets pb me dan of zet het hier onder
groeten alja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:21


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:24


Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 00:07

ik bedoel de onderste mijn merrie heeft namelijk een veulen gekregen en de vader is onbekend maar wil haar dus graag in het het stamboek hebben de merrie is bij de nes ingeschreven en misschien mag mijn veulen dan daar wel een blauw papier krijgen ga morgen gelijk bellen.. in ieder geval bedankt

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:02

Ze noemen zich stamboek, maar in feite is het een registratieboek. Het is geen officieel erkend stamboek.
Kijk uit voor het fokbeleid: iedere hengst die tot de kleurenfokkerij behoort mag dekken. Oftewel elke bonte of palomino met kromme poten mag je als dekhengst aanprijzen.

Een papier bij je veulen aanvragen kan dus wel, maar het heeft niet veel waarde. Weeg dus de kosten tegen de baten af.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:54

Toevallig een veulen gekocht op hedel markt met Nederlands Europese Stamboekpapieren. Er is niet echt een website van, maar ze staan wel vernoemd met email en adres. DAt veulen was een paardveulen, van de hengst Olaf die zelf dus NES gekeurd was maar niet KWPN. de vader van deze hengst, Ahoy was wel KWPN gekeurd. De moeder was pygmalion. Het veulen zag er rijtypisch uit, maar er zat veel tuigersbloed in.