wanneer kun je een veulen voelen beweging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

wanneer kun je een veulen voelen beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 22:56

weet iemand wanneer je ongeveer een ongeboren veulen kan voelen bewegen?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:09

Bij mijn merrie Petal kon ik het laatste veulen al met 4 maanden voelen bewegen.Als je dan voelt moet je vlak voor het uier je hand neerleggen.Je hebt wel geduld nodig! Slapen Mijn merrie Flair is nu 5,5 maand drachtig en van de week heb ik het voor het eerst voelen bewegen.Ik maak het veulen een beetje wakker door zachte klopjes tegen de buik te geven.Als de merrie wat verder in de dracht is krijg je echt contact met het veulen.Als je dan tegen de buikwand kleine klopjes geeft,krijg je echt beuken terug! Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:55

Wij wisten niet dat ons merrie drachtig was, maar hadden beweging opgemerkt al in augustus (werd trouwens door iedereen ontkent als wishfull thinking, zelfs door DA), het veulen is geburen 16 maart ... dus we konden het al ZIEN met 5 maand ongeveer, voelen is meestal nog iets vroeger gezien dat in het begin het gevlinder nog licht is.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:29

Ik begin meestal rond de 5 maanden met voelen, dan voel ik meestal of er een veulen inzit. Afgelopen jaar voelde ik het veulen pas bij de 6,5 maand. dus het kan per jaar verschillen. ik vind dat altijd zo'n machtig gevoel als je het veulen voor de eerste keer voelt!!! heeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!!!!!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:15

dat je ze echt kunt zien bewegen is meestal zo rond en 7 tot 9 maanden. het voelen kan denk wel wat eerder. zien dat je merrie drachtig is kan pas met 7 maanden.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 13:39

ik geloof dat ik gisteren het veulen voor het eerst heb gevoelt Lovers
mijn pony is nu 5 maanden drachtig en het lijkt wel een olifant.
ik loop al met de gedachte dat het misschien wel een tweeling iswant zoveel eten krijgt ze nou ook weer niet.
2 handjes bix, 4 halve plakjes hooi (echt heel weinig) en 3 wortels perdag?

Kaytje
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Tongeren , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:22

Bij onze merrie kon je dat al voelen na 4 maanden ! Maar Flash Dj is ook een redelijk groot veulen geworden hè ! Maar zoals FlairS zei , dor zachtjes te kloppen krijg je meestal een reactie van het veulen ! Maar je moet ook niet verwachten dat het na 2 à 3 maanden al terug gaat kloppen hè

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:02

FlairS schreef:
Bij mijn merrie Petal kon ik het laatste veulen al met 4 maanden voelen bewegen.Als je dan voelt moet je vlak voor het uier je hand neerleggen.Je hebt wel geduld nodig! Slapen Mijn merrie Flair is nu 5,5 maand drachtig en van de week heb ik het voor het eerst voelen bewegen.Ik maak het veulen een beetje wakker door zachte klopjes tegen de buik te geven.Als de merrie wat verder in de dracht is krijg je echt contact met het veulen.Als je dan tegen de buikwand kleine klopjes geeft,krijg je echt beuken terug! Lovers


dat weet ik ook nog van de mijne, kon er wel uren op staan gapen hoe ze bewoog in mama's buik. Dromen
m'n moeder en ik lachtte er altijd mee dat het een voetballer zou worden, die kon kicken geven, tot mam's verveling toe (werd er soms "kwaad" van)