Zwart ....beter dan vos ????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Zwart ....beter dan vos ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 22:30

Je zou het bijna denken Tong uitsteken !
Het is opvallend hoeveel reacties er geplaatst worden bij de zwarte veulentjes tov de bruine en vooral vos veulens..... Boos! en ik kan het weten omdat ik een vos veulentje heb en er speciaal op gelet heb Bloos ..zielig he? Knipoog

EEN GOED PAARD HEEFT TOCH GEEN KLEUR !! Ach gut

Of .....vinden jullie wel ??

Elisa2

Re: Zwart ....beter dan vos ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:46

Nope,maar zegt meer iets over de mensen die reacties plaatsen...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:47

ah Nagelbijten / Gniffelen Wellicht is de titel van de ene wat spectaculairder dan van de andere oid. Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:48

Soet schreef:
ah Nagelbijten / Gniffelen Wellicht is de titel van de ene wat spectaculairder dan van de andere oid. Knipoog

Idd Knipoog Zou welleens weten waarop je dan oordeelt. Lachen Heb je voorbeelden?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:48

goed paard heeft idd geen kleur.

maar niet iedereen akn zien of een paard echt potentie heeft. en zal eerder op kleur vallen.

zie zelf ook liever een bruine of zwarte dan een vos.. maar een echt goede vos zalk niet laten staan.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:08

Knipoog Een goed paard heeft geen kleur Verward Verward
Maar waarom zijn de zwartjes altijd het eerst verkocht tegen de hoogste prijzen??
Antw; Waarschijnlijk omdat er Ferro in de afstamming zit en dat zijn toch de beteren Knipoog Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:09

ik ken toch een paar rotzakken van ferro Tong uitsteken
maar ook een paar goede.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:10

idd. het licht ook wel aan het papiertje die er soms achter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:10

Tssss...

Ik vind een glimmende rode vos veel mooier dan een verbleekte zwarte, maar heb allebei op stal. Had vorig jaar ook een vos veulen maar toch heel veel reakties op gehad hoor.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:15

de een vind zwart mooi en de ander vos. ik zou zelf meer voor het karakter en zijn gangen gaan enzo

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:23

Velen kopen geen vosse merrie. Blijkbaar zouden deze paarden een 'moeilijk' en 'lastig' karakter hebben. Dat kan ook een reden zijn natuurlijk. Knipoog

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:34

[***] schreef:
Tssss...

Ik vind een glimmende rode vos veel mooier dan een verbleekte zwarte, maar heb allebei op stal. Had vorig jaar ook een vos veulen maar toch heel veel reakties op gehad hoor.

Knipoog En vind je een verbleekte vos ook mooier dan een glimmende zwarte? Verward

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:41

haha misterA!
ik ga binnekort ook op zoek naar een aanvulling voor min stal, en wil stiekem ook een prachtige zwarte. maarja, als er een leuke en goede vos op mijn weg komt..
als het puur gaat om kler heeft vos niet mijn voorkeur, maar gelukkig kijk ik verder als het echt serieus wordt Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:42

Nou ik heb van alles op stal staan, van vos, bont, bruin, schimmel, koffievos enz........maar de gitzwarte merrie springt er toch echt wel tussen uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:45

misterA schreef:
[***] schreef:
Tssss...

Knipoog En vind je een verbleekte vos ook mooier dan een glimmende zwarte? Verward

Als je mijn post goed gelezen hebt zou je moeten begrijpen dat het me niks uitmaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:13

amaze schreef:
Je zou het bijna denken Tong uitsteken !
Het is opvallend hoeveel reacties er geplaatst worden bij de zwarte veulentjes tov de bruine en vooral vos veulens..... Boos! en ik kan het weten omdat ik een vos veulentje heb en er speciaal op gelet heb Bloos ..zielig he? Knipoog

EEN GOED PAARD HEEFT TOCH GEEN KLEUR !! Ach gut

Of .....vinden jullie wel ??

Ik zou liever een paar serieuze reacties hebben dan veel nietszeggende Tong uitsteken

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:03

Ik vind dat je een prachtig vosje hebt Amaze.
Het maakt mij echt geen bal uit: vos bruin of zwart en schimmel vind ik ook mooi. Ik heb alleen een hekel aan poetsen. Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:07

Je hebt een mooi veulen!

Een goed paard heeft inderdaad geen kleur, echter kijken de mensen wel sneller naar een donker paard idd.
Toen dit verschijnsel nog niet zo "in" was, had ik een gitzwarte ruin zonder aftekeningen, en toen kon je het al merken.

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:41

Een goed paard hééft ook geen kleur, maar mensen denken wel snel van: o, dat vind ik mooi, dus ik kies voor een bijv. zwarte. Ikzelf vind vosjes net zo mooi als een zwarte. Het maakt mij niet zoveel uit, als het paard maar bij me past. Vork

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:07

zwart doet mij persoonlijk echt niets, vind een vos prachtig, maar commercieel gezien is een donker kleurtje wel beter idd, zo zit het gewoon in elkaar! Netzo als schimmel, vind ik zelf ook veel mooier.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:15

ja in al die jaren dat ik pony's heb gehad is meer dan de helft vos of bruin, ik heb mischien een zwarte pony gehad.
persoonlijk houd ik niet echt van zwart.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:05

Om heel eerlijk te zijn....viel mijn vos me juist op in de stal van haar fokker, omdat ze een vos is met vier hoge witte benen en een bles...ik ben gek van aftekeningen. Echter, mijn vorige paarden waren bruin en zwart (met weinig aftekeningen). Als ik die drie vergelijk, is de vos echt de blikvanger.

Wie zei dat ook al weer, in de IDS? Was dat niet de fokker van Charites? Als Anky verslagen wordt, is het (bijna) altijd door een vos....denk daar maar eens over na.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:14

Viennanova schreef:
Om heel eerlijk te zijn....viel mijn vos me juist op in de stal van haar fokker, omdat ze een vos is met vier hoge witte benen en een bles...ik ben gek van aftekeningen. Echter, mijn vorige paarden waren bruin en zwart (met weinig aftekeningen). Als ik die drie vergelijk, is de vos echt de blikvanger.

Wie zei dat ook al weer, in de IDS? Was dat niet de fokker van Charites? Als Anky verslagen wordt, is het (bijna) altijd door een vos....denk daar maar eens over na.

Neem aan dat je er zelf dan ook al over nagedacht hebt, kan je dan ook een logische verklaring geven voor je theorie? Zoals al vaker genoemd; een goed paard heeft geen kleur. In mijn ogen tenminste. Knipoog Ik heb natuurlijk wel voorkeur voor een bepaald kleurtje, maar niet omdat die ''beter presteert'' of een ''beter karakter heeft''. Het trekt me gewoon meer aan.

Waarom zwart geliefder is dan vos? Waarschijnlijk is het meer het verhaaltje er omheen wat het leuk maakt om te reageren. Als er enkel wat stand- en portretfoto's staan dan heb je niet veel te zeggen. Alleen de 'leuk beessie' reacties komen dan voorbij, maar als die kleine hummel door de wei scheurt en de graspollen in het rond vliegen.. tja.. dat is natuurlijk veel interessanter om een reactie op te geven.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:39

Ik heb een zwarte op stal staan, maar ik ben helemaal gek van vossen dus de opvolger wordt waarschijnlijk een vos Haha! Ik denk toch dat het met persoonlijke voorkeur te maken heeft en daarnaast met afstammelingen, prijsklasse etc. en dat je niet zo zwart/wit kunt stellen dat zwart beter is dan een vos maar dat dit vnl. met de persoonlijke voorkeur te maken heeft Haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:08

Ik vind het ook wel een beetje onzin..
Er zijn ook hele gave paarden die een voskleur hebben. Alleen over het algemeen vallen de gigantisch glimmende zwarte paarden meer op, maar dat wil niet zeggen dat elk zwart paard mooier is!