Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 18:09

Zoals de titel al zegt Haha! : "Wie gaan er dit jaar naar de IBOP?"

Ik wil dit najaar met mijn 3-jarige gaan in de hoop haar Keur te krijgen. Wie nog meer?

Anoniem

Re: Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:14

Ïk weet het nog niet. Kreeg het advies om mijn 3 jarige een verrichting te laten lopen om ster te worden, eerst maar eens goed zadelmak en kijken hoe dat gaat. Als het weer een moment opname is zou ik haar mss beter een merrietest kunnen laten doen, of volgend jaar graadverhoging.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:06

Ik ga waarschijnlijk met een zesjarige voorlopig keur merrie om zo te proberen het keurpredikaat te bemachtigen. Ik ga spring IBOP doen in tolbert.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:52

zeanine schreef:
Ik ga waarschijnlijk met een zesjarige voorlopig keur merrie om zo te proberen het keurpredikaat te bemachtigen. Ik ga spring IBOP doen in tolbert.

Ik ook, eveneens een zesjarige merrie die voorlopig keur is. Allen dan dressuur in Tolbert.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:14

Ik wil dit na jaar ook graag de IBOP gaan rijden, misschien kan ze dan ook een ster verdienen... Weet nog niks over een datum of locatie?? Wie weet er meer??

Urchill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:25

Wat is IBOB?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:24

Dat is een test die je kan afleggen met je merrie onder het zadel. Er wordt dan gekeken naar de aanleg van het paard voor dressuur of springen. Vervolgens worden er cijfers gegeven op verschillende onderdelen. Bij voldoende hoge cijfers kan er een predikaat aan het paard verstrekt worden. Bijv. ster of Keur Lachen

Wij gaan misschien met onze driejarige Gelderse merrie Ja Over anderhalve week zal blijken of ze goed genoeg is voor de titel "Voorlopig Keur".

Als ze voorlopig keur wordt, dan laten we haar ook zo snel mogelijk PROKken Lachen Knipoog

Daarnaast moet ook nog blijken dat ze graag wil werken onder het zadel. Door de merriekeuring(en) heb ik nog geen kans gehad haar goed door te rijden. Ze is nu nog zadelmak Lachen

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:57

Ik ga met een vierjarige Polansky de Ibop rijden, zodat ze hopelijk het sterpredikaat verdient. Ze liet zich op de stamboekkeuring erg slecht zien Bloos Haha! Extrieur was ruim voldoende, er werd aangeraden haar de Ibop te laten lopen, omdat ze in de kooi veel te veel spanning had. Ik ga wrs naar Didam, nog meer mensen die daar heen gaan?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:58

Komen de data en locaties op de KWPN site te staan?

Dan wil ik wrs mijn 5 jarige merrie daar aan mee laten rijden zodat ze het keurpredikaat krijgt.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:36

Ik wil met Vilia (Stravinksy x Pappilion) ook de Ibop gaan rijden. Afgelopen zomer was ze nog niet voldoende aangesterkt van haar blessure om te kunnen presteren op de stamboekkeuring, maar ik wil nu wel een gooi wagen naar een mogelijk ster-predikaat. Het liefste wil ik gaan starten in Brabant (niet zo ver rijden), maar de allereerste vereiste is dat de bodem goed zacht/los is.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:52

Wbt bodem, ik neem aan dat het gewoon een fatsoenlijke binnenbaan is...

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:34

Vajramani schreef:
zeanine schreef:

Ik ook, eveneens een zesjarige merrie die voorlopig keur is. Allen dan dressuur in Tolbert.

Is dat de merrie in je onderschrift die M2 dressuur is? Dan hoef je toch geen IBOP meer te doen? Volgens mij heb je dan het keurpredikaat al via de sport gehaald, of vergis ik me nu?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:34

Dat neem ik ook aan, maar je hebt harde bodems en zachte bodems...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:19

ik heb een binnenbak liever wat te hard dan te mul!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:20

en ik (en daarmee bedoel ik eigenlijk Vilia) liever weer wat mul als wat te hard: ieder zijn ding.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 15:05

zeanine schreef:
Is dat de merrie in je onderschrift die M2 dressuur is? Dan hoef je toch geen IBOP meer te doen? Volgens mij heb je dan het keurpredikaat al via de sport gehaald, of vergis ik me nu?

Je vergist je. Het is Z1 + 5 voor het keurpredikaat en Z2 + ? voor prestatie.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:31

Suelza schreef:
zeanine schreef:

Je vergist je. Het is Z1 + 5 voor het keurpredikaat en Z2 + ? voor prestatie.

Ik heb het even opgezocht op de kwpn site. Het is Z1 +1 voor keur en Z2 +1 voor sport. Dus de merrie waar we het nu over hebben mag al Z1 starten. Dat is het waarschijnlijk makkelijker en goedkoper om via de sport het keurpredikaat te halen.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:54

Zijn er al data bekend? Ik wil ook graag meedoen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 09:40

Zitah schreef:

Nee, nog niet. Ik kreeg van de week een mail binnen van het KWPN. De data en locaties zijn vooralsnog niet bekend.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:50

Suelza schreef:
Zitah schreef:

Nee, nog niet. Ik kreeg van de week een mail binnen van het KWPN. De data en locaties zijn vooralsnog niet bekend.

Mooi, dan blijf ik eea in de gaten houden. Mijn Gribaldi merrie is voorlopig keur en moet in najaar de IBOP doen.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:16

vossie schreef:
Ik ga met een vierjarige Polansky de Ibop rijden, zodat ze hopelijk het sterpredikaat verdient. Ze liet zich op de stamboekkeuring erg slecht zien Bloos Haha! Extrieur was ruim voldoende, er werd aangeraden haar de Ibop te laten lopen, omdat ze in de kooi veel te veel spanning had. Ik ga wrs naar Didam, nog meer mensen die daar heen gaan?

wij gaan of naar didam of naar marienheem, even kijken welke datum het beste uitkomt.
Laat mijn 4 jarige dan springen daar

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:52

Michele ga jij je paard zelf rijden? Ik had Didam gemailt of ze al data wisten maar dat was niet zo helaas Huilen

Zijn hier mensen die ervaring met de Ibop hebben, ik niet nl?? Kan ik mijn paard zelf voorrijden of is het beter om dat door een prof te laten doen?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:31

vossie schreef:
Zijn hier mensen die ervaring met de Ibop hebben, ik niet nl?? Kan ik mijn paard zelf voorrijden of is het beter om dat door een prof te laten doen?

Daar zit ik ook mee. Ik denk dat ik hem door mijn instructrice laat rijden. Dan weet ik dat ik het in ieder geval niet verpruts Bloos

hmnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:26

Iemand die ik ken gaat trouwens wel naar IHOP. Maar dat is denk ik wat anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:26

vossie schreef:

Je kan het zelf doen maar je moet goed weten hoe je hem voorstelt. Je moet een proefje rijden waar de kwaliteit van het gangwerk en de rijdbaarheid voorop staan. Paard moet zich fijn laten rijden, rittig zijn. Moet makkelijk en met kwaliteit van bewegen zo'n proefje doorlopen. Het op de letter rijden is niet zo van belang, je krijgt geen punten per onderdeel maar voor de gangen en het te rijden zijn en de aanleg.
Daarna moet je op de pavo cup manier met zn 2 of 3-en terug in de ring en vragen ze of je wat wil laten zien.