Ceres Lord Thomas (Welsh Cob)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Ceres Lord Thomas (Welsh Cob)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 21:37

Sinds vandaag is er een leuke nieuwe manegepony bij ons op stal, een zwarte Welsh Cob. Zijn stamboeknaam is Falco met-nog-iets-ervoor en ik mocht even z'n papieren inzien: paps is Ceres Lord Thomas en opa van moeders kant is Brynwyn (?) April Magic.

Wie kent deze hengsten? En misschien heeft iemand ook foto's? Ik ben vooral nieuwsgierig naar Ceres Lord Thomas. Hij heeft de bekende hengst Parc Welsh Flyer in z'n stamboom zitten en hij is in het bezit (geweest) van M. Veldhoen in Lettele, dat is het enige wat ik weet. Op www.welshcob.nl kan ik helaas niet veel info vinden, dus vandaar dat ik het hier probeer.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 01:10

Ceres Lord Thomas:
Afbeelding

De moeder van C.L. Thomas ken ik ook.
Alice is een zwarte ster, pref. merrie. 1.40m hoog en geboren in 1986.
Ze bracht o.a. een 2e bez. hengst en meerdere 1e premie veulens.
Ze is in 1994 ster geworden en alg. kampioen bij de sektie D.
Ibop menproef: 80pt (B ).

Ik heb enkele nakomelingen van C.L. Thomas gezien. Vond het zelf rijtypische cobs, wat licht van type en ruime, vlakke bewegingen.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:39

Hoi,

Volgens mij is deze hengst inmiddels ook basisboekhengst. Ik geloof niet dat er nog actief mee gefokt wordt. Een jaar of wat geleden kwam hij in dezelfde rubriek als Cobtain Roderick op de hengstenkeuring en heb ik hem wel eens gezien. Was er niet zo van onder de indruk. Volgens mij heeft hij ook nog afstammelingen getoond.

Judith