Ferro wordt besproken voor de Rechter.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 00:13

Troef de beperking wordt gevormd door de fokker die geld voor zijn waar wil.........een beetje goed gefokt paard is niet meer te betalen voor een gewoon amateurtje............
Neem nou mezelf.
Ik zou best graag een paard erbij willen hebben om te rijden. Maar de paarden die ik goed genoeg vind of leuk genoeg vind passen helaas niet bij mijn portemonnaie.......

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 00:34

Nee hoor fab dat wil je helemaal niet want dan heb je geen tijd meer om te bokken ha ha

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 09:10

Citaat:
Troef de beperking wordt gevormd door de fokker die geld voor zijn waar wil.........een beetje goed gefokt paard is niet meer te betalen voor een gewoon amateurtje............


Wat doe je toch moeilijk.
Je kan ze toch zelf fokken.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:40

sarabande schreef:
Nee hoor fab dat wil je helemaal niet want dan heb je geen tijd meer om te bokken ha ha


Haha de tijd die ik meestal zit te bokken besteed ik toch niet aan rijden....koffietijd, lunchpauze en savonds na 10 uur ga ik ook echt niet meer rijden hoor............Haha!

Troef, maar het wachten duurt zo lang nu Loretta ertussen uit gevallen is Huilen ......... en ja tussendoor twee hengsten gefokt, en die gaan er uit hier Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:48

fabienne schreef:
Troef de beperking wordt gevormd door de fokker die geld voor zijn waar wil.........een beetje goed gefokt paard is niet meer te betalen voor een gewoon amateurtje............

Trouwens wat bedoel je daarmee te zeggen fabienne? Je weet uit eigen ervaring wat het kost om een paard netjes groot te brengen. Knipoog En dan heb ik het niet over de kneusjes die iedere fokker er tussendoor krijgt. Verward Maar een goede en gezonde driejarige moet minimaal E 6000,- opbrengen. En waar vind je een ruiter die jouw fokproduct betaalbaar wil rijden???? Scheve mond

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 11:48

Fabienne


Citaat:
ja tussendoor twee hengsten gefokt


Had je toch niet moeten doen.

Dan maar dat ballen eruit en laat ze maar lopen onder aan de dijk.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:55

Hihi, ik ken ook mensen die een slecht paard hebben en denken dat het een goeie is... vraagprijs 20.000 euro... zucht

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:37

Troef schreef:
Fabienne


Citaat:
ja tussendoor twee hengsten gefokt


Had je toch niet moeten doen.

Dan maar dat ballen eruit en laat ze maar lopen onder aan de dijk.


En dan kosten ze iedere maand geld, en ik wil toch geen ruin voor mezelf....
Trouwens als je meerder paarden hebt lopen zijn de opfokkosten echt geen 6000 euro!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 17:50

Citaat:
Trouwens als je meerder paarden hebt lopen zijn de opfokkosten echt geen 6000 euro!


Als je het als hobby ziet klopt.

Net als Tiffany werk .
Kost maar een beetje lood en wat gekleurd glas (kun je in glasbak vinden.) Knipoog

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 17:57

Van Baalen daagt eigenaren Ferro voor rechter
14-10-2002



RIJSWIJK (ANP) - Dressuuramazone Coby van Baalen heeft een kort geding aangespannen tegen de eigenaren van Ferro, het toppaard dat zij berijdt. Het geding dient maandagmiddag bij de rechtbank in Den Bosch. Aanleiding is een meningsverschil over het uitbrengen van het paard op wedstrijden in het komend winterseizoen. De eigenaren willen dat niet, volgens Van Baalen is dat in strijd met de afspraken. Met Ferro maakte Van Baalen onder meer deel uit van de nationale equipe die in 2000 bij de Olympische Spelen van Sydney zilver won. De combinatie kwam vorige maand ook uit op de Wereldruiterspelen van Jerez. Na het tweede onderdeel trok Van Baalen daar het paard wegens een lichte blessure terug.

Bron: ANP


En toen :::: Knipoog
Laatst bijgewerkt door Troef op 14-10-02 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:09

Troef schreef:
Citaat:
Trouwens als je meerder paarden hebt lopen zijn de opfokkosten echt geen 6000 euro!


Als je het als hobby ziet klopt.

Net als Tiffany werk .
Kost maar een beetje lood en wat gekleurd glas (kun je in glasbak vinden.) Knipoog


Het onderscheid tussen eraan verdienen en hobbymatig opfokken werd door Sarabande niet gemaakt.
We hadden het over de kosten!
Trouwens als je een beetje professioneel aanpakt en alles in het groot doet kunnen de opfokkosten nog veel lager dan voor ons als hobbyfokkertje!

Een kilo soldeertin kost 20 euro, het gekleurde glas vind je helaas niet in de glasbak, de prijs varieert van 10 tot 20 euro per kilo.........

De paardenlamp op mijn webstie komt zo al gauw op een 3 a 400 euro, inclusief maakloon................

Spannend nieuws over Ferro!!!!!!! Al denk ik dat het niks uitmaakt. De eigenaren bepalen toch wat er met de hengst gebeurt????

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 18:17

Citaat:
De eigenaren bepalen toch wat er met de hengst gebeurt????

Dit is wel niet bevordelijk voor de "relatie". Lovers

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:26

Nee niet echt he..........door dit geding is de relatie sowieso kapot!
Al zou zij iets winnen voor de rechtbank, dan nog kreeg ze mijn paard niet meer te rijden als ik de eigenaar was Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:33

Troef schreef:
Citaat:
De eigenaren bepalen toch wat er met de hengst gebeurt????

Dit is wel niet bevordelijk voor de "relatie". Lovers


Als je een contract sluit met de eigenaar dan heb je het samen in handen wat er met de hengts gebeurd.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 21:50

Citaat:
Als je een contract sluit met de eigenaar dan heb je het samen in handen wat er met de hengts gebeurd


Dat zal beslist ook wel aanwezig zijn.

En ik denk dat de rechter er nu voor is omdat kontrakt aan beide partijen uit te leggen.

Is er over dit onderwerp geen kontrakt; dat spreekt men toch van naiviteit.

Ik denk dat onderstaand persbericht mee-speelt

Olympic Ferro weer fit voor topdressuur


Citaat:
BRAKEL (ANP) - Olympic Ferro, het toppaard van dressuuramazone Coby van Baalen, is volledig hersteld van een recentelijk bij de wereldtitelstrijd in Jerez opgelopen blessure. Van Baalen verwacht het dier binnenkort weer in wedstrijden te kunnen uitbrengen. Na zich in Jerez na de Grand Prix in de top van het klassement te hebben geplaatst, verstapte Ferro zich bij het tweede onderdeel, de Special. Van Baalen besloot de zwarte dekhengst daarop terug te trekken. Uit onderzoek bleek dat er sprake was van een verrekking van een band. "De blessure is inmiddels geheel genezen", aldus Van Baalen. "Het gaat weer goed. Gelukkig bleek er niets ernstigs aan de hand. In overleg met de eigenaren gaan we nu bekijken hoe het programma er voor de komende tijd gaat uitzien. Ik verwacht zeker dat we nog wel een tijdje verder kunnen." Van Ferro wordt aangenomen dat hij nog zeker tot de Olympische Spelen van Athene 2004 in de nationale equipe kan starten. In Sydney 2000 won Van Baalen met het paard zilver in de landenwedstrijd. Individueel eindigde de combinatie als zesde. Ferro ontbreekt vrijdag nog in Ermelo, waar Van Baalen in het centrum van de KNHS een clinic geeft. Het dier is momenteel druk met zijn activiteit naast de topsport, het dekken, en verblijft derhalve in quarantaine. Gelijktijdig met de clinic presenteert Van Baalen een boek (De eenvoud van de dressuur) dat ze samen met coach Johan Hinnemann schreef.

Bron: ANP

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 22:12

Citaat:
Geplaatst: 04-10-02 16:06 Onderwerp: Ferro geeft ( zijn) de Pijp aan Maarten ??

--------------------------------------------------------------------------------

KWPN
04-10-2002: Olympic Ferro niet in wereldbeker


Vandaag werd bekend dat Olympic Ferro dit winterseizoen voorlopig niet zal uitkomen in de wereldbeker. Eigenaren J. Lamers en A. van der Goor hebben de dekdienst eerste prioriteit gegeven. Coby van Baalen zal daardoor haar inschrijving voor de eerste wereldbekerwedstrijd in Düsseldorf moeten intrekken. Ferro is inmiddels al op de Dalhoeve waar hij uitsluitend de fokkerij zal dienen. Uit sportief oogpunt gezien buitengewoon spijtig: met de nieuwe krachtsverhoudingen die zich ontwikkelen in de internationale dressuurwereld hadden er kansen gelegen deze winter voor de gerenommeerde hengst met zijn amazone.

(CvA, overname zonder bronvermelding verboden)

Quote:
Uit sportief oogpunt gezien buitengewoon spijtig: met de nieuwe krachtsverhoudingen die zich ontwikkelen in de internationale dressuurwereld hadden er kansen gelegen deze winter voor de gerenommeerde hengst met zijn amazone.


Quote: Is dit een uitspraak van het KWPN of van de eigenaars.??

Kun je dan niet beter zeggen: " Ferro is niet rad voor wedstrijden maar nog goed genoeg om te dekken".
_________________
Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Naar boven


sarabande



Berichten: 320
Woonplaats: noord limburg
Geplaatst: 04-10-02 16:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Wie moet hij trouwens in de winter bedienen???? Het fantoom denk ik
_________________
alleen een domme denkt dat ie wijs is

Naar boven


Tiffy



Berichten: 237
Woonplaats: Zuid-Holland
Geplaatst: 04-10-02 17:27 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Adriaan van der Goor: "We zitten nu in elk geval vier weken aan de quarantaineperiode vast die de RVV verplicht voor het invriezen van sperma dat voor buiten Europa geschikt is. De komende weken kunnen we dus geen kant op. Maar we hebben zelf altijd zoveel plezier gehad aan de sportloopbaan van het paard, dat we hopen dat er een weg wordt gevonden om het invriezen van het sperma te combineren met wedstrijden. De hengst is fit! In dat geval hebben we de tweede helft van het wereldbekerseizoen nog achter de hand. Dat hebben we ook Coby laten weten."

(CvA, overname zonder bronvermelding verboden)

Dit stukje mis ik nog, dit staat er nl. ook bij.
_________________
"Ik wil vrij zijn zei de koe, maar wij hoorden alleen maar Boe". (Loesje)

***foto's in profiel doen het weer***

Naar boven


Jippie



Berichten: 2926
Woonplaats: Arnhem
Geplaatst: 04-10-02 17:31 Onderwerp: Re: Ferro geeft ( zijn) de Pijp aan Maarten ??

--------------------------------------------------------------------------------

Troef schreef:
Kun je dan niet beter zeggen: " Ferro is niet rad voor wedstrijden maar nog goed genoeg om te dekken".

Wel eerlijk maar niet erg commercieel zo'n uitspraak natuurlijk
_________________
De eerste basisparadox van ons leven is dat niets vaststaat en dat toch niets willekeurig of toevallig is. (....) we beschikken over vrije wil en hebben toch nergens macht over. Carol Adrienne

Naar boven


Troef



Berichten: 821

Geplaatst: 04-10-02 18:35 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Dit stukje mis ik nog, dit staat er nl. ook bij.



Ik weet zeker dat dat er een uur van te voren niet bij stond.

Ze hebben ook de kop veranderd en hebben er voorlopig bij gezet.

Hebben ze toch even op Bokt gespiekt.
_________________
Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Naar boven


fabienne



Berichten: 1103
Woonplaats: vlakbij Nijmegen
Geplaatst: 05-10-02 00:19 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hij verdient veel meer met het produceren van diepvriessperma!!!!!!!!! Dat brengt voorlopig geld in het laatje! Als hij straks weer rad is zullen ze hem heus wel laten starten! Hoewel voor van de Goor de gezondheid van de hengst voorop staat!!!!!!!!!!!! Hij heeft zelf tegen me gezegd dat hij bijvoorbeeld nooit meer Ferro naar Sidney of zo zal sturen!!!!!!! De paarden hebben daar heel veel mee geleden!



Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:11

Dit stond zojuist op de KWPN-site:

KWPN
15-10-2002: Kort geding Van Baalen om Ferro in sport
In plaats van te genieten van het succes van de clinic en haar boek, heeft Coby van Baalen zich afgelopen weekend moeten voorbereiden op een kort geding. Gistermiddag speelde voor de rechtbank in Den Bosch een kort geding dat Coby van Baalen had aangespannen tegen de eigenaren van Olympic Ferro, Jan Lamers en Adriaan van der Goor. De inzet: het onmiddellijk beschikbaar komen van Ferro voor de wedstrijdsport, zoals ook contractueel bepaald is voor de periode van oktober tot februari, die in principe niet tot het dekseizoen wordt gerekend.

De gedaagde partij verweerde zich met een verwijzing naar een mondelinge opzegging van het contract na Sydney. Als bewijs daarvoor haalden de heren Lamers en Van der Goor een interview uit de Paardenkrant aan. Op de vraag van de rechter waarom zij werkten met een contract zwart op wit en vervolgens de opzegging mondeling hadden gedaan, moesten zij het antwoord enige tijd schuldig blijven.
Er waren tegenstrijdige dierenartsenverklaringen op de zitting. De verklaring van de eigenaren meldde een ernstige blessure, zodat Ferro dus niet in de sport zou kunnen lopen. Coby van Baalen overlegde een verklaring dat Ferro na Jerez volledig hersteld was van zijn verrekking, dat hij Brakel in goede gezondheid verlaten heeft en snel weer in de wedstrijdsport inzetbaar zou moeten zijn. De advocaat van de eigenaren, mr Van Eeuwen, betoogde dat ook zorgen van algemene aard, Ferro heeft immers na Sydney al vier keer koliek gehad, de eigenaren hebben doen besluiten dat een combinatie van dekken en rijden te zwaar is voor het paard en dat het contract met Coby van Baalen dus als opgezegd dient te worden beschouwd.

Uitspraak: Maandag 21 oktober.

(CvA, overname zonder bronvermelding verboden

Tja ben benieuwd wat de uitspraak is en of we Coby nog op zijn rug zullen zien.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:27

Jeetje wat een gedoe...
Alweer een reden om toch maar eigen paarden te zadelen, ook al hebben die misschien ietsjes minder talent dan Ferro...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 15:16

Citaat:
Van Baalen wil via de rechter haar toppaard terughalen
14-10-2002



DEN BOSCH (ANP) - De rechter moet voor Coby van Baalen de weg naar de Olympische Spelen van Athene 2004 vrijmaken. De Gelderse dressuuramazone eiste maandag in een kort geding met spoed haar toppaard Ferro terug, met wie de eigenaren inmiddels andere plannen hebben. Sinds 1996 heeft Van Baalen een verbintenis met de eigenaren van fokstation De Dalhoeve. Volgens de betreffende personen, Jan Lammers en Adriaan van de Goor, hebben ze dat rond de Olympische Spelen van Sydney 2000 opgezegd. Uit symphatie met de amazone hebben ze vervolgens nog wel besloten Van Baalen met Ferro te laten starten tot en met de Wereldruiterspelen van de vorige maand in Jerez. Maar nu is het voorbij met de topsport, althans wat de eigenaren betreft. Van Baalen weet echter niets van de opzegging van het contract en wil binnenkort bij het indoorseizoen gewoon weer van de partij zijn. "Het gaat alleen maar om geld", lichtte haar raadsman toe. Hij doelde daarmee op de centen die Ferro voor zijn bazen verdient met zijn tweede passie, het dekken. En dat dan dankzij de naam die hij, door de inspanningen van Van Baalen, in de sport heeft opgebouwd. De advocaat sprak van miljoenen, maar de eigenaren trokken daarbij een gezicht alsof ze nog nooit zoveel geld bij elkaar hadden gezien. Naast het beeindigde contract beriepen ze zich op de gezondheidstoestand van Ferro, volgens hen niet meer toereikend voor topsport. Dit ontlokte bij Van Baalen een bijzonder verontwaardigde reactie. Het kamp-Van Baalen suggereerde zelfs dat Ferro op de Dalhoeve leeft onder omstandigheden die blessures in de hand werken. En dat men dat bewust doet ook. De amazone: "Hij staat in een kleine, donkere stal, met nog een hengst, nota bene een van z'n zonen. Zelfs zonder fatsoenlijk te worden afgetraind, terwijl hij een bestaan als topsporter gewend is. Ferro kan z'n energie niet kwijt en slaat met z'n achterbenen, waardoor hij zich voortdurend blesseert. Ik vind het onverteerbaar dat mijn toppaard zo staat te verpieteren." Van Baalen vreest zelfs blijvende invaliditeit van het dier, als de omstandigheden niet snel veranderen. De eigenaren wisten niet wat ze hoorden en nodigden de president van de rechtbank onmiddellijk uit een kijkje te komen nemen. Van Baalen hoopt maar dat hij dat doet. Ze stuurde nog zo lang mogelijk een assistente dagelijks langs, om uren met Ferro te stappen. Dit is haar inmiddels ook verboden. Dat Ferro een verleden met blessures heeft kan niet worden ontkend. Na Sydney 2000, waar Ferro zich met de vijfde plaats in het individuele klassement als beste dekhengst ooit klasseerde en met de equipe zelfs de zilveren medaille won, kwam hij een jaar lang niet op wedstrijden uit. Begin dit seizoen keerde Van Baalen op de Nederlandse titelstrijd in Nijmegen terug en werd meteen tweede. Ze werd ook geselecteerd voor de Wereldruiterspelen in Jerez, maar daar raakte Ferro na twee (van de drie) onderdelen opnieuw, zij het licht, geblesseerd. Van Baalen wil het dier zo snel mogelijk weer tot haar beschikking hebben om, volgens afspraak, in het wereldbekercircuit te kunnen starten. Ze gaat er van uit dat Ferro, mits door de juiste mensen begeleid, Athene 2004 nog in goede doen kan halen. Ze overlegde papieren van NOCNSF en KNHF om aan te tonen hoe serieus haar kandidatuur voor het belangrijkste sportevenement moet worden genomen. De uitspraak is over een week.

Bron: ANP