Hengsten met een C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 00:09

Ik heb een veulen, Velvet, van de Duitse hengst Cheenook. Persoonlijk had ik nog nooit van hem gehoord, maar na wat speurwerk en hulp van de fokker, hierbij wat informatie over hem:

Cheenook:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat extra info:
Cheenook is een kwaliteitsvererver met internationale populariteit die zowel nakomelingen geeft met heel veel springkwaliteiten als ook dressuurkwaliteiten van het hoogste niveau.

Tannanhof’s Cheenook volbracht zijn hengstenproef 1991 in Medingen als derde van zijn jaargang in klasse I. Daarna kreeg hij een doelgerichte dressuuropleiding en overwon hij vaak in dressuurproeven in klasse L en M. Tweemaal was hij deelnemer in de finale bij de Duitse kampioenschappen van de Duitse dressuurpaarden. Later was hij tot Intermediaire I succesvol en getraind tot Grand Prix.

Met zijn veulenjaargangen zorgde Cheenook voor sensatie: in bijna alle fokgebieden van Duitsland, maar voornamelijk in Holstein, Hannover en Oldenburg stonden zijn veulens in groten getale vooraan bij veulenkeuringen. Type, bewegingssterkte, correctheid en karakter maken zij heel gewild. Op actie haalden zij vele topprijzen.

Uit de eerste jaargangen kwamen er meerdere Staatspremie kandidaten en de in 1999 in Oldenburg gekeurde zoon Coco Cavalli. Voornamelijk in de springsport behaalden de nakomelingen vaak overwinningen en hoge klasseringen. Cyrenaika was 2000 met Toni Hassmann bondskampioen van de zes jarige springpaarden en Cindy Crawford behaalde de vierde plaats in de finale onder amazone Eva Deimel.

De vader van Cheenook, Caretino had een lange sportcarrière. En was zeer succesvol voor Denemarken onder Bo Kristoffersen. In 1994 won hij de natieprijs onder Ludger Beerbaum. De nakomelingen van Cheenook hebben zowel veel aanleg voor dressuur als voor springen.

De combinatie tussen Trika (moeder) en Caretino (vader) heeft meerdere succesvolle volle broers en zussen van Cheenook gebracht.Romantiker (vader van de moeder) was een der eerste zonen van Ramiro die M en S springen wonnen. De moeder stam van Romantiker en van Cheenook is dezelfde, die ingeteelt is op stam 628B. Belangrijke nakomelingen uit deze stam Cameron, Alcazaro, Linos, Rekord GL, Rhenus en Feldherr.

Cheenooks afstamming is zeer waardevol door de inbreng van Trakenerbloed via Herbstglanz en via de Arabier Sahib.

Mijn veulen is een mooie, zwarte merrie met veel beweging en een streke achterhand. De moeder was zwartbruin, de vader bruin, maar mijn veulen dus zwart.

Hmmm, beetje propaganda misschien, maar eerlijke mening? Mooie hengst met een "C",........ Haha!

Een filmpje van hem is te vinden op: http://www.horse-gate.com

Gr. Anouk

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 16:03

cantos is al genoemd, maar ja als de groote cantos freak (haha) moet ik hem toch ff neer zetten hihi, ben weer irritant bezig!
maar contango is ook een scheetje hoor! en nog veel meer tuurlijk!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:43

Cantor, Purioso x Courville. Heeft maar 2 seizoenen gedekt, daarna afgekeurd.
Afbeelding

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:26

Cambridge(Holsteiner), cambridge cole (hackney) cambridge (tuiger). Cor de la Bryere, Cekin, Caletto1 2 en 3, Calato, Calypso 1 en 2,Creon,Chop Chop, Cottage son, Cantos, contender,