Ferro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:18

Hoe Ferro liep onder het zadel weten we wel natuurlijk. Tong uitsteken
Ik ben alleen benieuwd of er ook goede draf en/of galopfoto's zijn van hem aan de hand of zelfs in vrijheid?
Wie kan mij hieraan helpen?

Umeo

Re: Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:15

Hier komen enkele foto's die ik zo op het eerste zicht tegenkwam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk heb je er wat aan!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:19

Uhmmm, mooie foto's maar dit zijn geen foto's aan de hand of in vrijheid!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 16:23

Dank je wel, mooie foto's inderdaad, maar ik ben echt op zoek naar draf en/of galopfoto's aan de hand of dus in vrijheid. Ik wil graag weten hoe hij zonder amazone beweegt namelijk Knipoog .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:25

bewoog.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 16:26

Uh ja, natuurlijk Bloos .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:27

Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 17:33

Kennelijk zijn ze niet dik gezaaid Haha! .

Ben wel erg benieuwd, geen mensen die nog mooie plaatjes uit een grijs verleden (HK of hengstenshow bijvoorbeeld) hebben liggen?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:18

Stuur eens een PM naar Bucephalos hier op bokt. Die heeft een knappe database waarin veel zit van oud IDS'en. Je weet maar nooit Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 06:49

Bedankt voor de tip Jan, ga ik doen Pling .

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:11

.....en wat gevonden? Ik ben nl ook wel benieuwd. Tong uitsteken

Ik wil even vermelden dat ik in het verleden Ferro meerdere keren heb mogen aanschouwen.
Wat me daabij telkens weer opviel is dat hij tijdens het losrijden altijd "klein" en simpel bewoog.Naarmate hij wat langer aan het werk was en Coby hem meer kon sluiten kwam hij steeds meer van de grond en ging op een fantastische manier zitten! Vingers aflikken
Ferro is voor mij het voorbeeld dat een paard niet spectaculair hoeft (misschien zelfs wel -mag )te bewegen om een goed -top-dressuurpaard te zijn. OK dan!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:17

amaze schreef:

Ik wil even vermelden dat ik in het verleden Ferro meerdere keren heb mogen aanschouwen.
Wat me daabij telkens weer opviel is dat hij tijdens het losrijden altijd "klein" en simpel bewoog.Naarmate hij wat langer aan het werk was en Coby hem meer kon sluiten kwam hij steeds meer van de grond en ging op een fantastische manier zitten! Vingers aflikken
Ferro is voor mij het voorbeeld dat een paard niet spectaculair hoeft (misschien zelfs wel -mag )te bewegen om een goed -top-dressuurpaard te zijn. OK dan!

Vingers aflikken Vingers aflikken Helemaal mee eens. OK dan!
Bovendien geeft hij dit ook door aan zijn afstammelingen. Ferro heeft dit m.i. van zijn vader, Ulft.
Ook in het afgelopen verrichtingsonderzoek zie je dit in de galop terug.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 09:39

amaze schreef:

Nee, heb nog niks gevonden helaas.

Maar wat jij schrijft geldt voor mij dus ook en ik ben het helemaal met je eens. Heb hem vaak gezien alleen nog nooit in beweging zonder amazone (wel op stand e.d.). Ben eigenlijk dus benieuwd hoe zijn onbewerkte gangen waren.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:52

......misschien zoals tijdens het losrijden (tijdens het eerste half uuurtje) ? Pling

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:04

Ja, hoogstwaarschijnlijk wel Pling .

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:10

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:17

amaze schreef:

Ferro had de noodzakelijke tactmatige arbeidsdraf en die is bepalend voor een dressuurpaard. Zonder een goede arbeidsdraf is verzameling praktisch onmogelijk. Vanuit de arbeidsdraf is een midden -en de uitgestrekte draf te rijden. De passage is niets anders dan een verheven arbeidsdraf en de piaffe is niets anders dan een arbeidsdraf op de plaats zonder zweefmoment.

Wijlen Jo Rutten liet het laatst nog in de IDS weten. Het paardenvolk staart zich blind op de grote draf maar voor een dressuurpaard is de kleine draf cruciaal!!

Afbeelding

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:21

arie53 schreef:
amaze schreef:

Ferro had de noodzakelijke tactmatige arbeidsdraf en die is bepalend voor een dressuurpaard. Zonder een goede arbeidsdraf is verzameling praktisch onmogelijk. Vanuit de arbeidsdraf is een midden -en de uitgestrekte draf te rijden. De passage is niets anders dan een verheven arbeidsdraf en de piaffe is niets anders dan een arbeidsdraf op de plaats zonder zweefmoment.

Wijlen Jo Rutten liet het laatst nog in de IDS weten. Het paardenvolk staart zich blind op de grote draf maar voor een dressuurpaard is de kleine draf cruciaal!!

Afbeelding

wat wil je met deze foto zeggen, is dit een kleine draf?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:23

Een piaffe zonder zweefmoment?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:26

Ik gooi er hier even een * tegenaan om dit topic terug te kunnen vinden. Ben ook wel erg benieuwd naar foto's/filmpjes als eigenaar van een [***] dochter Haha!

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:27

Ik doe met Gast8253 mee.....

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:28

Citaat:
wat wil je met deze foto zeggen, is dit een kleine draf?

Ja, met een natuurlijke houding zoals we die ook onder het zadel willen zien.

Citaat:
Een piaffe zonder zweefmoment?

Ja, anders is het geen piaffe en zou het een voortwaarste beweging zijn.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:32

Even een stipje, ik kan misschien wel aan een foto van de HK komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:32

Das gewoon de benen hoog optillen in hoog gras

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:38

arie53 schreef:
Ja, anders is het geen piaffe en zou het een voortwaarste beweging zijn.

Sorry, ik heb echt wel het een en ander gezien en ook wel de nodige paarden zien piafferen. Maar ik heb altijd begrepen dat piaffe een draf op de plaats is die licht voorwaarts mag zijn. Op het moment dat een paard diagonaal tactmatig zijn benen optilt heb je toch altijd een zweefmoment?