Ik ben alleen benieuwd of er ook goede draf en/of galopfoto's zijn van hem aan de hand of zelfs in vrijheid?
Wie kan mij hieraan helpen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
.
.
.
amaze schreef:.....en wat gevonden? Ik ben nl ook wel benieuwd.![]()
Ik wil even vermelden dat ik in het verleden Ferro meerdere keren heb mogen aanschouwen.
Wat me daabij telkens weer opviel is dat hij tijdens het losrijden altijd "klein" en simpel bewoog.Naarmate hij wat langer aan het werk was en Coby hem meer kon sluiten kwam hij steeds meer van de grond en ging op een fantastische manier zitten!![]()
Ferro is voor mij het voorbeeld dat een paard niet spectaculair hoeft (misschien zelfs wel -mag )te bewegen om een goed -top-dressuurpaard te zijn.
Helemaal mee eens. amaze schreef:.....en wat gevonden? Ik ben nl ook wel benieuwd.![]()
Ik wil even vermelden dat ik in het verleden Ferro meerdere keren heb mogen aanschouwen.
Wat me daabij telkens weer opviel is dat hij tijdens het losrijden altijd "klein" en simpel bewoog.Naarmate hij wat langer aan het werk was en Coby hem meer kon sluiten kwam hij steeds meer van de grond en ging op een fantastische manier zitten!![]()
Ferro is voor mij het voorbeeld dat een paard niet spectaculair hoeft (misschien zelfs wel -mag )te bewegen om een goed -top-dressuurpaard te zijn.
. 
amaze schreef:.....en wat gevonden? Ik ben nl ook wel benieuwd.![]()
arie53 schreef:amaze schreef:.....en wat gevonden? Ik ben nl ook wel benieuwd.![]()
Ferro had de noodzakelijke tactmatige arbeidsdraf en die is bepalend voor een dressuurpaard. Zonder een goede arbeidsdraf is verzameling praktisch onmogelijk. Vanuit de arbeidsdraf is een midden -en de uitgestrekte draf te rijden. De passage is niets anders dan een verheven arbeidsdraf en de piaffe is niets anders dan een arbeidsdraf op de plaats zonder zweefmoment.
Wijlen Jo Rutten liet het laatst nog in de IDS weten. Het paardenvolk staart zich blind op de grote draf maar voor een dressuurpaard is de kleine draf cruciaal!!

Citaat:wat wil je met deze foto zeggen, is dit een kleine draf?
Citaat:Een piaffe zonder zweefmoment?

arie53 schreef:Ja, anders is het geen piaffe en zou het een voortwaarste beweging zijn.