welsh van veulen tot 3 welke keurinkjes?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

holly

welsh van veulen tot 3 welke keurinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 23:53

hallo
wie kan mij op weg helpen?
Ik heb een heel lief apart welsh a hengst veulen welke zo rond de 5 maanden is en daar wil ik graag aan keurinkjes mee gaan doen.Hoe werkt dit dan?
Welke kanten kan ik op.
Het is een veulen die in is geschreven in het basisboek.
Graag probeer ik op driejarige leeftijd de dekhengst keuring te halen.
Hij is nu nog jong wat kan ik nu al doen dan?
wie weet waar ik aan mee kan doen en wat ik dan precies moet doen daar.
Als ik het ook ergens goed heb begrepen zijn er aparte keurinkjes voor jonge hengstjes zoals die van mij die later als dekhengst opgaan,klopt dit en welke zijn dat.
Om het verhaal niet al te lang te maken bedoel ik dus dat ik helemaal nog geen kaas heb gegeten van dit soort dingen maar het is weer eens wat anders en het lijkt me heel leuk om eens te proberen dus elke hulp is welkom. Verward

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 00:24

Als driejarige de pony voorstellen op de hengstenkeuring is op zich niet zo'n probleem. Je kunt daar t.z.t. gewoon voor inschrijven, tenminste, als de pony geregistreerd is bij het NWPCS en je daar ook lid van bent.
Daar een goed resultaat boeken is natuurlijk een ander verhaal ! Bedenk dat er jaarlijks maar zo'n 5 a 10 pony's goedgekeurd worden !

Wat keuringen betreft: Je zou nog in kunnen schrijven dit jaar voor de veulenkeuring bij de afdeling West op 9 November.
Als jaarling zijn er ook wat mogelijkheden volgend jaar op regionale keuringen.
Verder zijn er de keuringen van het WPCV en de vriendenkring.

Het feit dat het veulen ingeschreven is in het basisboek is overigens in principe geen belemmering.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 00:30

O vertel eens hoe dat dan?
wat bedoel je met in basis boek ingeschreven is op zich geen belemmering?
ik heb van stamboeken nog niet zoveel verstand.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 07:29

Volgens mij worden alle veulens sinds een jaar of 4 ingeschreven in het basisboek en is er geen veulenboek meer.

[KS-MK] [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14) - nu ONLINE voor het 2017 seizoen.
Drachtige merries: Daisy 283 dagen, Party Girl 277 dagen, Misty 269 dagen, Amy 251 dagen, Cookie 203 dagen, Snazzy 169 dagen & Lizzy 164 dagen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie