Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grapjas schreef:Met de benoeming van Wim Ernes (wiens expertise als jurylid buiten kijf staat) in de KWPN hengstenkeuringscommisie is net als met Daan Nanning weer gekozen voor iemand die zelf toegeeft weinig kennis van de fokkerij te hebben.Hierdoor neemt het monopolie op die kennis bij Arie Hamoen toe en daarmee zijn macht binnen de commisie.
Pipo schreef:grapjas schreef:Met de benoeming van Wim Ernes (wiens expertise als jurylid buiten kijf staat) in de KWPN hengstenkeuringscommisie is net als met Daan Nanning weer gekozen voor iemand die zelf toegeeft weinig kennis van de fokkerij te hebben.Hierdoor neemt het monopolie op die kennis bij Arie Hamoen toe en daarmee zijn macht binnen de commisie.
Jij zegt het, ik dacht het
[***] schreef:Ik ben het helemaal met MissHiss eens. Een frisse kijk is alleen maar positief. Fokkers en sportmensen hebben elkaars kennis nodig.
Dat er hier gelijk weer wat anders achter gezocht wordt vind ik typisch iets voor bokt en zegt ook eerder wat over de mensen die dit denken dan over de leden van de commissie.
[***] schreef:Ik ben het helemaal met MissHiss eens. Een frisse kijk is alleen maar positief. Fokkers en sportmensen hebben elkaars kennis nodig.
Dat er hier gelijk weer wat anders achter gezocht wordt vind ik typisch iets voor bokt en zegt ook eerder wat over de mensen die dit denken dan over de leden van de commissie.
Sammie schreef:Een sportpaard is idd niet altijd een fokdier, maar een fokdier moet wel een sportpaard zijn.
grapjas schreef:Met de benoeming van Wim Ernes (wiens expertise als jurylid buiten kijf staat) in de KWPN hengstenkeuringscommisie is net als met Daan Nanning weer gekozen voor iemand die zelf toegeeft weinig kennis van de fokkerij te hebben.Hierdoor neemt het monopolie op die kennis bij Arie Hamoen toe en daarmee zijn macht binnen de commisie.
Pipo schreef:VOlgens mij is dit het onderwerp ter discussie. Of dhr Wim Ernes verstand heeft van een dressuurpaard of van sport twijfelt volgens mij niemand aan.
Pipo schreef:Ik denk zeker dat ze een eigen mening hebben, ik vraag mij alleen af in hoeverre dat gewaardeerd gaat worden gezien het verleden waarin diverse adviseurs zijn betrokken bij de commissie maar welke vrij vlot weer vertrokken.
Basvdv schreef:Pipo schreef:Ik denk zeker dat ze een eigen mening hebben, ik vraag mij alleen af in hoeverre dat gewaardeerd gaat worden gezien het verleden waarin diverse adviseurs zijn betrokken bij de commissie maar welke vrij vlot weer vertrokken.
wie waren de 'diverse' adviseurs buiten Poppelaars en Van Zanten? Die wisten van tevoren dat het om een proef ging van één jaar.
Pipo schreef:Basvdv schreef:wie waren de 'diverse' adviseurs buiten Poppelaars en Van Zanten? Die wisten van tevoren dat het om een proef ging van één jaar.
Poppelaars is eerder opgestapt toch?
Basvdv schreef:dat was de vraag niet..wie waren de 'diverse' adviseurs.