Niveau (v Lux Z)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Niveau (v Lux Z)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 18:14

Wie kent de hengst Niveau (v Lux Z) van de Radstake?


Ik heb hem gezien bij de hengstenshow vorig jaar en ik vind hem helemaal geweldig. Maar hoe doet hij het als vaderpaard? Ik ben erg benieuwd hoe zijn nakomelingen zijn..
Wie kan mij helpen?

Hier is nog een foto van hem:
Afbeelding

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:17

Zijn afstammelingenrapport

Niveau toonde een uniforme collectie ruim voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die zeer goed in het rechthoeksmodel staan en over uitstraling beschikken.
Het hoofd is doorgaans sprekend.
De nek is goed van lengte en vorm.
De hals is goed van lengte. De hals is soms iets horizontaaal aangezet en komt diep uit de borst. De bespiering van de hals is wisselend.
De schoft is goe van lengte en ruim voldoende ontwikkeld.
De schouder is ruim voldoende van lengte, maar zou schuimer moeten liggen.
De rug is doorgaans gezonken, maar goed bespierd.
De croupe is voldoende van lengte en ruim voldoende van ligging. De croupe is goed bespierd.
De broekspier is ruiim voldoende van lengte.
Het voorbeen is voldoende correct gesteld. De voorstand is meer malen frans.
Het achterbeen is wisselend gesteld.
Het fundament is goed ontwikkeld en goed van kwaliteit. De hoeven zijn wisselend gevormd. In enkele gevallen was er sprake van een gebroken voetas.
De stap is zuiver, ruim en heeft souplesse.
De draf heeft voldoende ruimte en voldoende souplesse. De veulens hebben doorgaans een goede afdruk, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden.
De veulens springen niet gemakkelijk in galop aan. De galop heeft voldoende ruimte, voldoende afdruk en voldoende souplesse.

Moeders: voldoende kwaliteit


Ik heb vorig jaar een aantal veulens gezien op keuringen en veilingen en ik vond de bewegingsvorm erg goed van de veulens. Ook hadden ze veel uitstraling en waren ze erg chique.