Inbreng Engels volbloed succesvol geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:07

Citaat:
Omdat mijn (15 jarige) merrie geen A register is en dus geen PROK hoeft, en zij zich jarenlang bewezen heeft in de sport (bijna Sport predikaat!), vind ik niet dat ik mijn kop in het zand steek als ik er een veulentje bij fok!


Heb je volkomen gelijk in.

Maar als ik het veulentje wilde kopen omdat de afstamming mij wat lijkt en vooral het sportpredikaat.

Dan wilde ik ook graag weten hoe de moeder op de foto is.
Daar je waarschijnlijk veel geld voor zo'n veulen wilt hebben.

En ik niet later met een kater wil zitten als het KWPN hem er voor de tweede bezichtiging uitdonderd alleen maar op foto's

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:32

Citaat:
Troef als een paard jarenlang in de sport heeft gelopen en nooit kreupel is geweest, dan mag je toch verwachten dat het paard goed is en geen HKO heeft. Wat voor zin heeft het dan om er met foto's achter te komen dat zo'n ouder paard een 3 tje heeft? Ze hebben de kwaliteit van het beenwerk toch bewezen dan?


Stel je hebt een paard met prestatie en mooie bloedlijnen en je gaat fokken ook om te verkopen.
Dat paard houd je 10 jaar dus die kost je minimaal aan onderhoud en dekgelden € 15000,-
Wat is er dan mis mee om voor een pakweg € 350 bij de dierenarts langs te gaan.

Dat begrijp ik niet.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:38

het ging toch om de volbloeds, niet over de zgn verrotte merriestapel?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:46

Citaat:
niet over de zgn verrotte merriestapel?


Zit daar geen volbloed in.?
Want daar kwam het door.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 18:11

Iemand die bij mij een veulentje koopt zal geen interesse hebben om dat veulen voor de hengstenkeuring te brengen, want daarvoor bezit de merrie te weinig predikaten.....ze is geen ster, ze is ook echt niet sterwaardig.......alleen bijna sportmerrie.
Ik heb de merrie toendertijd voor het rijden aangeschaft, niet specifiek voor de fok, wat zij in de loop van de jaren gekost heeft is puur hobbymatig, en zo zie ik ook het fokken van een veulentje bij haar. Als je dan zo'n veulen netjes kan verkopen ben ik tevreden. Of ik hou ze gewoon zelf als het een merrie is bijvoorbeeld Haha!
Ik heb de merrie nu bijna 13 jaar, dus nog 10 jaar lang een veulen fokken bij een 15jarige zal er niet inzitten Haha!
Oh ja om ff on-topic te blijven: haar moedersvader is Vesins XX Haha!
De moeder van Fab is te zien op mijn website.......lijkt absoluut niet op haar volbloedvader ........

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:33

Troef schreef:
Citaat:
Zit daar geen volbloed in.? Want daar kwam het door.



Zegt wie??

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:53

Als iemand iets meer weet over poet meld het dan even

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:00