Welke hengst voor mijn Flemmingh merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:18

Good Times vererft een sterk achterbeen Haha! .

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 22:23

Good times is zelf maar 1.66 weet je of ie ook klein fokt? Ik vind Goodtimes wel een mooie hengst. Maar eigenlijk meer in de springrichting gefokt als ik me niet vergis he?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:37

Good Times fokt normale maat. Rond de 1,66-1,70 dus.
Good Times is een echte allround hengst. Met een super mooi type, sterk achterbeengebruik en een top karakter! Ik zou me er zeker in gaan verdiepen en info of een boekje aanvragen bij de VDL Stud.

www.vdlstud.com
info@vdlstud.com

Reactie kan even duren, ze hebben het druk!
Eventueel kan ik je ook wel een boekje sturen, we hebben er genoeg, pb me daarvoor even...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 00:02

hoi cute
op een andere manier gaf ik je al advies, naast al deze bovenstaande adviezen, waar je waarschijnlijk draaierig van wordt is wellicht een kijkje op een Ferrozoon ook niet zo gek. Ik zou zeggen pak de indexen van de hengsten er eens bij. Je zult helaas zien dat er weinig zijn (dan hebben we het niet over veulens maar over minimaal 3 jarige kinderen) die EN maat EN bot EN zwaarte EN achterbeen gebruik verbeteren. Dus je zult een keuze moeten maken en ik denk dat de kleur dan je minste probleem is
je hebt nog een hele winter om hierover te filisoferen
veel plezier ermee
groet
sarabande

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 18:38

Vanda's : ik ga me zeker in Goodtimes verdiepen. Ik heb nog zo'n boekje van VDL liggen.
Sarabande: Ja was ik ook achter gekomen dat het erg moeilijk is om al die eisen in 1 hengst te vinden, maar de kleur is niet zo belangrijk hoor.
Misschien moet ik me ook ff in de duitse hengsten gaan verdiepen.

Bedankt voor jullie reacties.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:47

Cute:

Als je toch in Brabant woont, is het een idee om de afstammelingen van Rousseau (ferro) morgenvroeg om 9 uur te bekijken.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 18:51

Ja dat is bij mijn hengstenboer----> kuipers. Maar moet helaas morgen werken. Rousseau is een mooie hengst maar niet geschikt voor mijn merrie, qua type te fijn.

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:01

Onze merrie van Flemmingh is vorig jaar gedekt door GoodTimes! Helaas is het veulen dood gegaan,maar het was wel een heel erg mooi veulen. Op de keuring zie je ook veel GoodTimes x Flemmingh 's die het erg goed doen! Maar nu is het op de een of andere manier niet mogelijk met GoodTimes te dekken (? kreeg ik ook maar te horen). Dus dit jaar is het Obelisk geworden,daarvan doen de veulens het in ieder geval heel goed op de keuringen!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:36

Ik heb zelf ook een Flemmingh stermerrie en heb op basis van indexen devolgende uitslag:
Hierbij mijn selectie dressuuur :Jazz,Ferro,Haviddoff,Jet-set,Donnerhall,Farrington,Cabochon,Junior stv

springen:Goodtimes,Burggraaf,Jet-set,Zortin,Voltaire,Karlstad.

Mijn eigen keus zou zijn op basis van dressuur en springindex beide 110 en een gekozen betrouwbaarheid van 75%:Ferro,Goodtimes,Jet-set,Zortin.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:53

Jawel hoor.. met Good Times dekken kan gewoon via Van de Lageweg!

Kusjesss

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:01

Jah ik weet niet precies wat je wil fokken Verward Dressuur of Spring?? Flemmingh kan namelijk beide.... Scheve mond
Wij hebben dit jaar een heel mooi Lennard veulen bij ook wel een behoordlijke bloederige merrie (Furore x Abel Albert xx x Arbiban xx) en ze kan ook heel mooi bewegen *LOL* net een veertje als ze draaft Lovers
Afbeelding
fototje Voske Haha! Haha!

Als je echt een stevig veulen wil hebben dan kan je ook nog denken aan Burggraaf...het dekgeld kost alleen wel veel Verward maar dan heb je meestal ook wel wat Pling

Neeltje

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 19:21

Thanks voor jullie reakties. Ik heb ook bij het KWPN fok advies gevraagd en deze sturen ze in het voorjaar 2003, omdat dan de nieuwe index cijfers bekend zijn Grrr duurt nog wel héél erg lang Boos!. Is goodtimes nou wel of niet beschikbaar?
Iemand nog tips wat betreft duitse hengsten (die wel bij het kwpn zijn goedgekeurd). Ze is namelijk al voor een groot deel duits gefokt (zowel Flemmingh als D-Day).
Enne Neel ik zoek meer in de dressuur richting, mijn paardje kan voor geen meter springen en haar moeder had er ook geen kaas van gegeten. Dus een springpaard hoef ik niet aan te denken Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:24

Good Times is zeker wel beschikbaar!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 23:01

hoi cute
dan ga je toch lekker naar de hengstenkeuringen vooral op de voorselektie zie je veel zonen van heel veel hengsten in alle soorten en maten en dan nog niet echt uitgeselecteerd. Kost tijd maar is wel leerzaam
sarabande

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:59

misschien een beetje een laten reactie. ik ben natuurlijk de ultieme cantos-lover (haha) maar zou toch misschien even verder kijken, ik weet niet of je hem dressuurgefokt veulen wilt hebben of springgefokt, want als je dressuurgefokt wilt hebben kan je beter een andere hengst nemen! en als je springefokt veulen wilt hebben zal ik niet twijfelen maar zeker Cantos doen!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:01

Cute_12 schreef:
Thanks voor jullie reakties. Ik heb ook bij het KWPN fok advies gevraagd en deze sturen ze in het voorjaar 2003, omdat dan de nieuwe index cijfers bekend zijn Grrr duurt nog wel héél erg lang Boos!. Is goodtimes nou wel of niet beschikbaar?
Iemand nog tips wat betreft duitse hengsten (die wel bij het kwpn zijn goedgekeurd). Ze is namelijk al voor een groot deel duits gefokt (zowel Flemmingh als D-Day).
Enne Neel ik zoek meer in de dressuur richting, mijn paardje kan voor geen meter springen en haar moeder had er ook geen kaas van gegeten. Dus een springpaard hoef ik niet aan te denken Haha!


let op: good times is een springhengst, ik zou eerst maar even naar hengsten op zoek gaan, en veel informatie lezen!!!!