Welke fjordenhengst??

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

imka

Welke fjordenhengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 18:04

ik wil volgende zomer imka laten dekken door een beetje een grote fjord want ikzelf ben ook aardig lang... en kwa karakter moet de hengst ook leuk zijn. Imka is al gedekt door myrstein en daar kwam quana uit (die helaas is afgemaakt) en dat was echt een schat! Door welke hengst hebben jullie jullie fjord laten dekken en hoe beviel het?? Haha!

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:13

Mijn fjordje wordt volgend jaar gedekt. Waarsch door Sverre of Kventin, ben ik nog niet uit, wil eerst even de veulens van Kventin afwachten.
Wil je een grote fjord dan moet je voor Manus gaan, die geeft grote fjorden of Halstor (maar die staat in Frankrijk, geruild met gnist).
Of bel van Bon even, die kan je presies vertellen welke hengst er op je merrie past qua bloedlijn en wat je eruit wilt hebben.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:24

Hallo imka ik heb Tasja inderdaad ook door Manus laten dekken en ze krijgt volgend jaar april een veulen van hem ik heb hem gekozen om zijn uitstraling zijn hoogte en het luxe rijtypische verschijning en hij is echt lief hoor, gr. anna

Tasja is bevallen van Fugo

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 20:16

oke bedankt anna laat je het horen als het veulen er is?

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:10

Hoogte alleen is niet het enige, als je zelf lang bent, vind ik: bij een hoog, maar slank/rank type paard steken je benen nog behoorlijk uit en past het nog net ff minder.
EEn paard dat breder en steviger is qua type past beter, denk ik. Niet dat ze dan 1.35 moeten zijn, maar er is een middenweg..
Ik hoop dat de mijne ook minimaal de 1.45 haalt, zoals het er nu naar uitziet lijkt ze in de buurt te komen ( nu jaarling).
Ze is i.i.g. vrij stevig van type, vind ik net ff beter bij mezelf passen, aangezien ik net iets langer ben dan 1.65 en net ff meer weeg dan 60 kilo Haha!
( zo baasje zo hond, geldt dat ook voor paarden..?)

Reitze was als 3-jarige al 1.49, Manus is idd ook een grote, Lenngard is ook rond de 1.47.. dat zijn toch wel de grotere.
Hayo is ook aan de maat, Fjelljon ook, die is alleen wat slanker van type.
En vergeet de moederlijn niet!

Er lopen hier een jaarling van Fjelljon en Reitze bij elkaar ( nog net niet 'aan' elkaar..) ..
Nou, het zijn beiden fjorden, maar daar is ook echt alles mee gezegd..!

chantal20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:33

Wij hebben 3 veulens van Fjelljon gehad en daar kwamen hele mooie grote veulens van. En niet echt super slank ofzo. Wel super karakter.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:04

De veulens van Tunar zijn ook super!! Odin is heel breed en een beetje ouderwets gebouwd, en nog best wel groot.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZL + 1 *\o/*

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 09:24

fjellion heeft zeker grote nakomelingen maar ik weet niet hoe groot de merrie is die moet dekken,want bij ons op stal staat een merrie grote 1.47 en gedekt door astrix en dat is nu een ruin van 1.40 die zou je groter verwachten.

Wodan en ik onderweg in de M2

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie