Dit is een heel mooi dier en heeft enorm ruime gangen.
We krijgen veel opmerkingen over hem en er zijn zelfs al mensen die een bod gedaan hebben (wij willen hem helemaal niet verkopen!).
Ook is er al een aantal keer serieus gezegd dat we met hem naar de hengstenkeuring moeten gaan en moeten proberen of hij een ggk dekhengst kan worden.
Nu weten we dat er ieder jaar heel erg veel hengsten aangeboden worden, waar er uiteindelijk maar enkele van goedgekeurd worden.
Wij zijn zelf zeer nuchter en hebben ook niet de illusie dat hij er doorheen zal komen, maar we zouden hem toch graag voor willen stellen om te kijken tot hoever hij zou komen.
Als (ja, als!) hij ggk zou worden zou het natuurlijk helemaal fantastisch zijn, maar zo niet, wordt hij mijn nieuwe rijpaard.
Mijn vraag is nu; wie kan mij alles over de weg vertellen die we moeten afleggen om hem eraan mee te laten doen?
Daarmee bedoel ik echt alles, zoals de leeftijd waarop hij aangeboden moet worden, waar, welke keuring, wat we voor die tijd moeten doen, kortom alles.
Ik heb ook al bij het KWPN geinformeerd, maar daar zijn ze niet zo heel spraakzaam helaas. Ook weten we dat je ze klaar kunt laten maken door anderen; ook daar willen we graag informatie over.
Eventuele links of boekentips zijn ook van harte welkom!
We willen eerst eens weten hoe alles in zijn werk gaat en ons een beetje orienteren, dan gaan we pas verder te werk.
Dit is een serieuze vraag en we zijn ons er van bewust dat het op helemaal niets uit kan draaien, maar wie niet waagt, die niet wint.