Wel weer een gekke veulen-vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 20:40

Udinde is dus een vosje. Isolda ook. Isolda heeft zwart vel rond haar ogen. Haar oogleden zijn zwart dus. Bij Udinde is dit niet zwart, maar vosserood.
Kijk maar, op deze foto kun j het een beetje zien:
[img]../upload/49/mvc-641f.jpg[/img]

Nu is mijn vraag: hebben vosveulens dit altijd en wordt dat later donker? Of blijft dat zo? Heb namelijk nog nooit een vos gezien met rodeoogleden.
Zelf denk ik dat het verandert, dat het later van kleur verandert. Maar nu jullie mening en misschien weet iemand zelfs wel waarom dit zo vosserood van kleur is?

(sja, nieuwsgierig als altijd he?)


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:58

Ik was pas bij een boer en die had ook een veulentje van een dag oud. vader Calvados en wat mij ook gelijk opviel waren die voskleurige oogleden. Dus ik heb het ook bij een veulen gezien maar nog nooit bij een volwassen paard dus het zal we bijkleuren als hij zijn veulenvacht verliest enzo.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:59

Een palomino die ik vroeger reed heeft ook verleden week een veulenjte gehad.
Die had dat ook alleen nog erger. De dag erop leek het heel erg en toen werd het weer minder en nu zie je <i> himmel </i> nix meer. gewoon een zwart ook. Er is nu denk ik te weinig pigment daar. Dat trekt wel weer bij.
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 21:27

oooooo wat istie lief!! Lachen Kwijl Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:35

Mijn Pablootje had als pasgeboren veulie ook voskleurige oogleden. dat is weggegaan met zijn veulenvachtje. Nu heeft hij ook zwarte oogleden.
Als je goed kijkt op deze foto zie je bij Pablootje dat het rond zijn ogen zwart is. Daar ishij aan het veranderen van vacht want daarvoor was hij ook helemaal vos bij zijn ogen.
[img]../upload/34/pabloveulen.jpg[/img]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-05-28 00:44 ]</font>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 18:45

Hallo,

dat rood is heel normaal. Het is de snelste manier om te zien of je veulen vos blijft of schimmel wordt. Als de randjes zwart zijn bij de geboorte, dan wordt het veulen vaak schimmel Cool (Tja dat heb je als je veel schimmels fokt Lachen

Joost
http://www.sumrin.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, flora, Ubermetrics en 49 bezoekers