Okidoki geen paard van het jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmy92

Okidoki geen paard van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:30

KWPN Paard van het Jaar 2006
Stem nu op uw favoriet!
Ook dit jaar staat december in het teken van de verkiezing van het KWPN Paard van het Jaar. Vorig jaar stond één paard met kop en schouders bovenaan. De jury kon niet anders dan het publiek gelijk geven en Nassau tot Paard van het Jaar uitroepen. Op de KWPN Hengstenkeuring werd de bijbehorende Nimmerdor Trofee overhandigd aan fokker Roel Hagendoorn.

Net als voorgaande jaren zal het publiek weer samenwerken met een jury, dit jaar bestaande uit kolonel Bert Wassenaar, opperstalmeester van koningin Beatrix, Algemeen Bestuurslid Siem Korver en 'In de Strengen'-redacteur/inspecteur Jacques Verkerk.

In totaal zijn er vijf jurystemmen. De bezoekers van de internetsite www.kwpn.nl die hun stem uitbrengen en de lezers van 'In de Strengen' die schriftelijk hun stem uitbrengen vormen samen twee jurystemmen. De drie juryleden brengen de drie andere stemmen uit. De uitslag van de Paard van het Jaar-verkiezing wordt bekendgemaakt op de finaledag van de KWPN Hengstenkeuring in Den Bosch op zaterdag 3 februari. Op deze dag wordt de fokker van het winnende paard geëerd en wordt hem/haar de Nimmerdor Trofee overhandigd. De eigenaar ontvangt een replica van deze trofee.

De redactie van 'In de Strengen' heeft een selectie gemaakt van acht paarden die zich in het afgelopen jaar hebben onderscheiden. Dit kan zijn geweest door middel van hun eigen prestaties, maar ook door de prestaties van hun nakomelingen. De acht kandidaten worden op deze pagina individueel voorgesteld.

Authentic
Jazz
Koss
No Mercy

Patijn
Portofino
Tobias
Uzzo

U zult wellicht opmerken dat, ondanks zijn fantastische resultaten van het afgelopen jaar, Okidoki in het lijstje genomineerden ontbreekt. De reden hiervoor is dat het tuchtreglement van toepassing is op zijn eigenaar Arend Zoer, die hierdoor voor een periode van twee jaar met zijn paarden uitgesloten is van deelname aan activiteiten en evenementen van het KWPN. Dit doet natuurlijk niets af aan de topprestaties die Okidoki dit jaar onder Albert Zoer heeft neergezet. Okidoki is een absolute KWPN-ambassadeur gebleken. In het WBFSH-verhaal in IDS 25 leest u meer over de grootse prestaties van deze Jodokus-zoon, gefokt door O. Boonstra te Oudehaske.

Aan u de taak om het KWPN Paard van het Jaar 2006 te kiezen.
Laat uw stem gelden en steun uw favoriet door het stembiljet in te vullen!

U kunt tot en met 31 december stemmen!

STEMBILJET PAARD VAN HET JAAR 2006

Bron: www.kwpn.nl

TennoTenno

Re: Okidoki geen paard van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:38

Tsja, begrijpelijke keuze van het KWPN.
De heren hebben zich immers aan de regels te houden van de onafhankelijke tuchtcommissie.
Maar jammer is het wel! Ja Ik had er zeker weten op gestemd...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:40

Ik wat het tuchtregelement? Ik had het ook gelezen, vind het wel jammer

TennoTenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:11

Op De Paardenkrant-site:

KWPN zet echte Paard van het Jaar aan de kant
“Laat ik beginnen met het intrappen van een open deur. Ik ben zeker niet de gemakkelijkste mens op deze aardbodem. Maar ik heb de afgelopen twintig jaar wel laten zien dat paardenbloed door mijn aderen stroomt. Ik geef mijn mening recht voor zijn raap en ongezouten en als er beslissingen worden genomen waar ik met mijn paardenverstand niet bij kan breekt er iets in mij. Het is een feit dat de tuchtraad van het KWPN mij twee jaar lang heeft uitgesloten van deelname aan activiteiten en evenementen die door het KWPN worden georganiseerd. Ik heb mij daar bij neergelegd. Wat mij echter het afgelopen jaar ten zeerste heeft verwonderd is dat het KWPN het wel voor de helft in mijn bezit zijnde paard Okidoki steeds heeft gebruikt voor publicitaire doeleinden.” Arend Zoer bijt van zich af.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:18

Het is wel dubbel, paar weken terug stond er in de paardenkrant dat er beetje verzoening was, er waren wel weer paarden van Zoer aan de keuring en er was een gesprek geweest, de kou was uit de lucht, en nu opeens komen ze weer met de schorsing. Ik vind het vreemd, weet niet of het nu wel of niet zo moet zijn dat Zoer weer mee mag doen aan dingen, maar het moet niet zijn van: soms wel, soms niet. Dat vind ik krom.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:06

moet dhr Zoer hier in gelijk geven...

In dit soort dingen wint het KWPN zeker geen schoonheidsprijs....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:07

Ik vind het echt heel jammer! Okidoki was echt voor mij de nr 1, en volgens mij voor vele anderen ook. Degene die deze verkiezing zal winnen is in mijn ogen niet de echte eerlijke winnaar. Dit zal imo de verkiezing niet goed doen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:25

Ik vraag me af waar het nou om draait.

Het lijkt me meer een trap na, dan dat het echt om de paarden gaat.

Als meneer Zoer zijn helft van Okidoki tijdelijk afstaat, kan ie dan wel op voor paard van het jaar?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:25

Ik vind op zich uitsluiting van okidoki terecht, als je je niet aan de de regels houd, dan moet je daarna op de blaren zitten....

Zoer dus 2 jaar....

wat niet netjes is , van het KWPN, om 1st met Okidoki te gaan pronken en dan roepen hij doet niet mee aan de verkiezing paard van het jaar......

Daarin verdiend het kwpn geen schoonheidsprijs....

Ik snap trouwens niet dat Okidoki zo door het KWPN op een verhoging word geplaatst...Hij is een reg B paard,...komt uit een niet goedgekeurde hengst maar deze hengst fokte toch een top springpaard....

Heeft het KWPN nou de boot gemist om zon hengst als Jodokus niet goed te keuren, Hebben zij de kwaliteiten van Jodokus niet goed ingeschat...

Eigenlijk komt op mij over dat het KWPN pronkt met een dier, wat in hun fokkerijvisie niet eens past!!!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:32

sigrid1182 schreef:

Het scheelt dat "de heer "Zoer wel de schoonheids prijs verdient ! Knipoog Ach gut

Neemt niet weg dat het uiteindelijk om het paard gaat Pling

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:37

amaze schreef:
sigrid1182 schreef:

Het scheelt dat "de heer "Zoer wel de schoonheids prijs verdient ! Knipoog Ach gut

de schoonheidprijs bedoel ik mee.....

dat het kwpn wel eerst loopt te pronken en dan de deur dicht houd....

Ik vind dat het kwpn het paard dan ook niet zo in de spotlight had moeten zetten.......

DAARIN verdienen ze niet de schoonheidsprijs....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:38

Wat houdt KWPN paard van het jaar nou helemaal in, kent iedereen die van de laatste 5 jaar nog, kan je er wat mee verdienen Verward .
De meeste paarden die op de lijst staan heeft geen mens ooit van gehoord.
Paardenkrant moest ook weer vol he Gaaaap

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:46

sigrid1182 schreef:
Ik vind op zich uitsluiting van okidoki terecht, als je je niet aan de de regels houd, dan moet je daarna op de blaren zitten....

Zoer dus 2 jaar....

wat niet netjes is , van het KWPN, om 1st met Okidoki te gaan pronken en dan roepen hij doet niet mee aan de verkiezing paard van het jaar......

Daarin verdiend het kwpn geen schoonheidsprijs....

Ik snap trouwens niet dat Okidoki zo door het KWPN op een verhoging word geplaatst...Hij is een reg B paard,...komt uit een niet goedgekeurde hengst maar deze hengst fokte toch een top springpaard....

Heeft het KWPN nou de boot gemist om zon hengst als Jodokus niet goed te keuren, Hebben zij de kwaliteiten van Jodokus niet goed ingeschat...

Eigenlijk komt op mij over dat het KWPN pronkt met een dier, wat in hun fokkerijvisie niet eens past!!!

Waarom wordt Okidoki dan wel meegeteld als het om de KWPN resultaten/activiteiten binnen de WBFSH gaat?
Het KWPN moet dan ook consequent zijn. Gelijke monikken, gelijke kappen en Okidoki 2 jaar van de ranglijst als KWPNpaard schorsen. Maar dat gebeurt niet en waarom niet? Het goedkope excuus zal zijn dat dit geen KWPN activiteit is. Maar zo gauw als de resultaten bekend zijn en ze zijn goed dan is ineens het wel een KWPN activiteit.
Als Okidoki op deze ranglijst wegvalt, zakt het KWPN niet 1 maar wel 5 of 6 plaatsen en dat doet niet Zoer maar het KWPN pijn en daar wringt de schoen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:54

Goh Arie die lijst wordt nu eens niet door het KWPN gemaakt, daar tellen gewoon de fokproducten van een stamboek.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:56

Okidoki is wel een leuk paardje Haha!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:56

"In dit soort dingen wint het KWPN zeker geen schoonheidsprijs...."

de schoonheidprijs bedoel ik mee.....

dat het kwpn wel eerst loopt te pronken en dan de deur dicht houd....

Ik vind dat het kwpn het paard dan ook niet zo in de spotlight had moeten zetten.......

DAARIN verdienen ze niet de schoonheidsprijs....

ben ik met je eens hoor............. Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:07

KWPN heeft Okidoki in Aken wel gehuldigd als ambassadeur van het KWPN paard.
Maar binnen die 2 jaar hem KWPN paard maken had net zoveel gezeur hier teweeg gebracht als het niet doen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:56

weule schreef:
Het is wel dubbel, paar weken terug stond er in de paardenkrant dat er beetje verzoening was, er waren wel weer paarden van Zoer aan de keuring en er was een gesprek geweest, de kou was uit de lucht, en nu opeens komen ze weer met de schorsing. Ik vind het vreemd, weet niet of het nu wel of niet zo moet zijn dat Zoer weer mee mag doen aan dingen, maar het moet niet zijn van: soms wel, soms niet. Dat vind ik krom.

Dit is niet Krom.

Je moet eerst weten wie het KWPN is .
Een organisie waar een ieder zich achter die naam kan verschuilen en niemand verantwoordelijkheden neemt.
En dat is ook het probleem waarom Zoer "gestraft" werd, hij pakte iemand aan op zijn verantwoordelijkheid die achteraf niet verantwoordelijk was.
Want verantwoordelijkheid bestaat niet binnen deze Club.

TennoTenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 01:44

ceasario schreef:
weule schreef:

Dit is niet Krom.

Je moet eerst weten wie het KWPN is .
Een organisie waar een ieder zich achter die naam kan verschuilen en niemand verantwoordelijkheden neemt.
En dat is ook het probleem waarom Zoer "gestraft" werd, hij pakte iemand aan op zijn verantwoordelijkheid die achteraf niet verantwoordelijk was.
Want verantwoordelijkheid bestaat niet binnen deze Club.

haha, heel leuk gezegd allemaal, maar ik denk dat het KWPN ook wel anders wil. Nadat Zoer de voorzitter van de hengstenkeuringscommissie voor rotte vis heeft uitgemaakt, is bij mijn weten beroep gedaan op de (onafhankelijke) tuchtcommissie. Die heeft een uitspraak gedaan en dat heeft het KWPN te accepteren, of het nou ondertussen door Knaap en consorten is bijgelegd met Zoer of niet.

En zoals iemand 't al eerder opmerkte: als Okidoki wel te nomineren was, hadden we daar ook met z'n allen kritiek over. Tsja... wat is wijsheid.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 02:10

gaat het bij het KWPN paard van het jaar dan om het paard of de eigenaar?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:19

Alane schreef:
gaat het bij het KWPN paard van het jaar dan om het paard of de eigenaar?

.

Afbeelding

Ik denk dat het wel om het Paard gaat.
Maar wanneer je een Paard daadwerkelijk ook Paard van het Jaar maakt, lijkt mij,
dat je daarmee ook indirect aangeeft wat voor type Paard je als organisatie prefereert om
op het hoogste nivo te presteren. Dat laatste het uitgangspunt van het KWPN-fokprogramma.
En Okidoki is nu net niet het Springpaard wat het KWPN voor ogen staat. Haha!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:34

Na even wat te hebben gegoogled, heb ik nog steeds niks kunnen vinden over Zoer en het KWPN. kan iemand een springleek vertellen waarom Albert voor 2 jaar geschorst is?
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 29-12-06 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:46

Ekkie schreef:
Na even wat te hebben gegoogled, heb ik nog steeds niks kunnen vinden over Zoer en het KWPN. kan iemand een springleek vertellen waarom Albert voor 2 jaar geschorst is?

Albert niet, wel zijn vader Arend. Hij was iets te enthousiast in zijn negatieve commentaar op iemand die zijn hengst(en) niet had doorgelaten voor een tweede bezichtiging.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:53

Aha, Dus die kritiek is hem duur komen staan, Je moet ook niet tegen heilige huisjes aan schoppen terwijl je op lange tenen staat... Haha! maar hoe heeft de KWPN dit dan aangegeven: "Je wordt geschorst wegens je ongezoute mening" klinkt zo hard. OfteweL; wat was de 'officiële" versie van het KWPN?

Was het trouwens terecht, die mening die Arend Zoer had? *ik ben anders nooit nieuwsgierig, hoor!*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:00

ceasario schreef:
Ik denk dat het wel om het Paard gaat.
Maar wanneer je een Paard daadwerkelijk ook Paard van het Jaar maakt, lijkt mij,
dat je daarmee ook indirect aangeeft wat voor type Paard je als organisatie prefereert om
op het hoogste nivo te presteren. Dat laatste het uitgangspunt van het KWPN-fokprogramma.
En Okidoki is nu net niet het Springpaard wat het KWPN voor ogen staat. Haha!

Zo als hierboven (zie post van Tenno Tenno) en door het KWPN uitgelegd is, is het gewoon een juridische procedure waar ieder zich aan te houden heeft.
Het gaat niet om het paard het gaat om een sanctie van 2 jaar.

Jemig wat een gespeculeer weer.