wie heeft er een Arabier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NELLY
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

wie heeft er een Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 20:53

Hoi hoi ik heb zelf sinds kort een arabiertje gekocht 'Makhali'.
Ik heb hem gekocht van de fokkerij/trainingsstal Arabian Fantasy.
Ik rijd voornamelijk met hem dressuur en zo af en toe lekkr naar buiten, maar ben ook van plan om met hem te gaan crossen. Gwoon lekkr voor alles en nog wat.
Echt een schatje
HOe zijn jou ervaringen met arabieren en heb je zelf een arabier?
Zou het leuk vinden als je ook een beetje vertelt over jou arabian...

GREETING EN KUZZZZXXXIES NICKY Party!!

[Edit] titel [/edit]

PAIN IS LOVE


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:53

ik heb een arab.
en om het normaal te zeggen ze is gestoord!!!
maar wel prettig gestoord.
ene onder het rijden kan het een krengetje zijn,maar ze leert snel.
en zit salon in arax.en aswan enz.. Haha!
enz.....
haha
maar pracht dier.
8 jaar
1 veulen gehad.
als veulen is zij zelf kampioen geweest en heeft op de keuring in tolbert,1ste premie.
en volgend jaar voor de ster.
wouden der laten dekken door fayoum maar die is geruind Verdrietig Verdrietig
Laatst bijgewerkt door parouscha op 05-08-02 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:08

Ik heb een ruintje, gekocht als jaarling hij is nu tien. Zelf ingereden en na een paar ups en downs rijdt ik nu M1 dressuur en start in klasse I endurance.

Van welke vader is die van jouw? Die van mij is een Balaton uit een Mag dochter van een Salon moeder.

Weet je dat er speciale wedstrijden zijn voor Arabische volbloeds: het Arrabisimo. Zeker als je al dressuur en cross rijdt is dit een leuk evenement. Het is een soort samengestelde wedstrijd. Met o.a. een exterieurkeuring, dressuur, springen, cross, speed, trail (verrichtingsproef met hekjes zoals bij western) en oosters gekostumeerd. Je kan dan zelf kiezen welke onderdelen je doet. In juni was het Nederlandse kampioenschap en in Oktober is het internationaal.
Is alijd erg gezellig en je komt er allerlei mensen tegen die ook een Arabier hebben.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:53

Ik rij momenteel op een kruising arabier/welsh. En over een paar weken ga ik op een Arabier rijden. Het zijn de paarden van mijn vriendin. Ze heeft een 3 jarige hengst edinburgh. Hij is de zoon van Balaton X Energia. Hij is geimporteerd vanuit Rusland.Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo een lieve hengst heb meegemaakt.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 12:39

he stoer ik ken die stal wel. wie is de vader van jou knollie?
Ik heb een jaar bij de forelock's arabians gestaan. Er leuk en veel geleerd, maar het was toch te ver van mijn huis. Ik heb daar mijn wpn merrie laten dekken door Elton en heb nu een scheetje van een superbabe. Ze heeft Symphony. Een merrie vosje. Ze is 9 mei geboren en is nu ongeveer 118cm. Ze groeid als kool.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

NELLY
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 17:29

Zijn vader is FOCUS KHAMALI.
Ja ik zou ook graag mee willen doen aan dat arabisimo, maar weet jij misschien hoe je je daar voor moet inschrijven en wanneer precies de volgende is of is het al te laat om in te schrijven?

Ik ben 1x naar de keuring in tilburg gweest keek me ogen uit vooral bij de hengsten.
Ik had eerst nog helemaal niks met arabieren toen was ik helemaal fjorden lijp. Maar nu ik met dit ras bezig ben vind ik ze echt super ze gaan echt helemaal voor je en blijven lopen. Ze zijn stoer en macho achtig maar toch te rijden en dat vind ik zo tof aan die paarden. Ik vind het echt een super ras en zou niks anders eigenlijk meer willen rijden.

gr Nicky

PAIN IS LOVE

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:56

Ik heb een bijna volbloed (3/4 maar waarschijnlijk wel meer)
Een prachtpaard,en vooral een schat van een beest.
Train op M2 dressuur niveau,maar ben nog niet gestart.Ga dit van de winter hopelijk wel doen.Is absoluut niet heet,en erg fijn om mee te werken.Springen vind ze drie keer niks.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 11:06

ik zal het ff na vragen over arabisimo. o er is eind aug weer een keuring in ik dacht bunschoten. Ik had er posters van, maar kan ze niet meer vinden.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

NELLY
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 17:50

Ja ik kan het nergens vinden van dat arabisimo. Het staat ook nie op internet we gaan nu maar bellen, want het leek me wel heel leuk om daar aan mee te doen.

kuzzXXXies Nicky Vingers aflikken

PAIN IS LOVE

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:30

o leuk nou dan hoor ik het wel.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:37

Wij hebben een Russische gefokte volbloed. Drug x Aswan.
Hij is zo gek als een deur, maar tegelijkertijd ook echt een keigaaf beest. Hij loopt nu klasse II endurance en is hopelijk volgend jaar klaar voor klasse III.
Overigens zijn er zo ontzettend veel verschillende soorten arabieren, het 'ras' arabier zegt eigenlijk helemaal niets. Behalve dan een deukneus en iets gekker, maar ook dat is heel betrekkelijk. Wij hebben een maandlang een Drug x Menes (dacht ik?) op proef gehad. Meestal lijken Drugjes wel op elkaar, en idd van een afstandje waren het 2 druppels water, maar karakter en details... dan waren het twee tegenovergestelde paarden. Aftekening was nagenoeg hetzelfde, maar zijn karakter was zo rustig, zo kalm itt ons eigen arabiertje, die is zo gek als een deur, altijd in voor een geintje etc. Dus 'arabier' an sich zegt mij heel weinig. Zeker omdat die van ons 1.65 is (erg groot!) echt een babyface heeft en zijn halfbroertje was heel anders gebouwd, meer een haflinger dan een arabier.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:28

Wij hebben een egyptische/al khamsa merrie, Suma, een dochter van Moshai met sinds kort een fraaie zoon, Arturo van de duitse hengst Madallan Madheen.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:31

Ik heb een Arabische merrie van 2 jaar. Ze is puur Pools gefokt en heeft als vader Wadim, gefokt door Janow Podlaski en Europees Kampioen 2000. Haar moeder is Gemini, zij is van Algorytm, ze staan overigens allemaal in Zweden. Galactica (mijn merrie) is als het goed is in Belgie...Omdat ik momenteel in het buitenland ben, weet ik het niet precies. En dan heb ik nog een Arabische hengst van 6 jaar onder mijn hoede (waarvan ik niet zeker weet of hij nog blijft...), hij is Pools/Egyptisch gefokt en is van Amgad (uit El Zahraa) en Perestrojka HT (P-lijn).

foto:
Galactica 1 jaar geleden
Afbeelding

Avalon Ibn Amgad
Afbeelding

Meer foto's mijn website...

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 16:43

Ik heb een volbloed arabische merrie van 2 jaar oud. Vader is de eerste premie-hengst G.Basgier en moeder Nicole(zie mijn profiel). Ze komt bij fokkerij Sibasni vandaan. Ik heb mijn schatje nog maar een maand, maar kan wel zeggen dat het een super aanhankelijk diertje is. Ze is wel heel gevoelig, maar leert enorm snel! Daarnaast vind ik arabieren natuurlijk bloedmooi, ik kan alleen al uren naar mijn Cheyenne kijken.....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 05:18

Een volbloed arabier zwart. Van Waseem Saaraakh x Umbra (v. Aaber)

'Paint' it 'Black'

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 07:39

Het Arrabisimo is in oktober in Deurne, het heet tegenwordig Europese Kamioenschappen sport. Je kan inschrijven op ongeveer 8 onderdelen op twee niveau's. Het a en het b niveau. Het a niveau is gelijk aan de M2 en het B niveau is gelijk aan de L2. Volgens mij had je je wel moeten kwalificeren. Meer info vind je op de homepage van het AVS. (www.avsweb.nl) daar staat o.a. het telefoonnummer van de commissie gebruik die dit evenment organiseerd.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:54

Ik heb ook een arabiertje.Een merrie van 10 jaar.Haar vader is Abdul en haar moeder Casandra.En abdullah is haar opa!!Een paar weken geleden heeft ze een wervel in haar rug geblokkeerd,gelukkig is dat nu terug in orde.Nu mag ik een maand lang een kwartiertje stappen.Het is niet veel,ma ik ben al lang blij da ik terug op haar mag zitten.Ze heeft echt een geweldig karakter.Da zullen de meeste arabieren wel hebben.IK vind het echt supermooie paarden.Oja,als iemand van jullie nog informatie of foto's hebben van haar ouders,stuur mij dan een PBtje aub!
GRoetjes Julie

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:21

Hoi allemaal,

Ook ik behoor tot de gelukkige eigenaren van een mooie arabisch volbloed. Zijn is Flaxman `s Sherif ( vader: Kar Tiburon /moeder: Naxaba ) en is Spaans Epyptisch gefokt, ik heb hem gekocht bij Flaxman Arabian op 2 jarige leeftijd. Inmiddels heb ik hem al weer 3 jaar. En pas bezig met hem onder het zadel te beleren. Dit gaat heel fantastisch, hij heeft nog nooit een voetje verkeerd gezet. Het is een grote maat (1.58) en heeft een hele aparte kleur, Hij neigt naar roodschimmel toe.
Kortom een wereld paardje.

Groetejs en een hoefje van Natas en Sherif

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 18:28

Ik heb een arabier gehad toen ik nog pony reed. Het was mijn derde pony en helaas, zoals dat wel vaker gebeurd, was de combinatie vuur + vuur niet echt goed,....

Het was wel een talentvolle ruin, maar samen kregen we de grootste ruzie,.... Hij kon zo opgefokt raken (en ik dan ook). Het was een vosruin van 8 jaar oud (toen ik hem kocht), maar de afstamming ben ik kwijt.

Het is vaak wel een kunst om met zo'n temperamentvol karakter om te kunnen gaan. Als dat lukt zijn het paardjes voor het leven..... Lachen

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 18:48

Anoukie schreef:
Ik heb een arabier gehad toen ik nog pony reed. Het was mijn derde pony en helaas, zoals dat wel vaker gebeurd, was de combinatie vuur + vuur niet echt goed,....

Het was wel een talentvolle ruin, maar samen kregen we de grootste ruzie,.... Hij kon zo opgefokt raken (en ik dan ook). Het was een vosruin

Join the club.Bogachka was ook een vos,en het was mijn derde paard.En het klikte niet.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:24

Tsja, dat kan altijd......er zijn ook hele kalme arabieren.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:37

Heb twee maanden in michalow stagegelopen en eerlijk waar de meeste waren schatten van beesten waarmee je kunt lezen en schrijven! En als je en arabier treft die al zoveel eugenaren heeft gehad kan je ook wel voelen dat je een kat in de zak koopt! Voed een arabier zelf op of koop m bij een geronomeerde stal en je hebt een vriend(in) voor t leven! Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:48

Precies, en ze zijn mega-aanhankelijk en lief! Maar als je zelf een zenuwpees bent, slaat dat vaak ook over op je paard. Kijk dus eerst ook naar jezelf voordat je kiest voor een bepaald ras.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:22

Ik heb een arabische volbloed ruin van 8 jaar (goudvos). Hij heet Omar en is echt een scheet. Hij is meestal hartstikke braaf maar is gewoon gek op racen en dat doet hij graag in het bos maar gaat dan flink lopen dribbelen als dat niet mag van mij. Er zit eigenlijk verder geen kwaad bij en hij is ook vrij cool voor een volbloed. Omar is gek op andere paardjes en snapt er helemaal niets van als ze hem niet lief vinden Haha!

24 en 25 augustus a.s. is er inderdaad in Bunschoten weer een Arabieren dag (ook met keuringen enzo) in stal Groenendaal (zie www.avsweb.nl). Ik ga er zondag 25 augustus heen want ben helemaal besmet met het Arabieren virus sinds ik mijn Omar in april gekocht heb Lovers !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva1969, Lalladidoo en 51 bezoekers