Wat voor hengst zouden jullie hierop zetten??..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Wat voor hengst zouden jullie hierop zetten??..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 09:51

Hallo,
Ik zit er nog steeds over te denken om mijn merrie volgend jaar te laten dekken, maar wat voor hengst zouden jullie erop zetten!
Het is een welsh K merrie van 148,5m hoog en bruin. Bloedlijn victor x conquistador. 42% welshbloed! Ze is opzich goed gebouwd, maar heeft een zwakke rug, dat is haar enige probleem, en de galop zou wat beter kunnen! Ze is zelf naar de springkant gefokt, maar kan wel een aardig dressuurproefje lopen. Ik zoek eigenlijk een hengst die mooie gangen en een goede rug doorfokken! Betrouwbaarheid is ook erg belangrijk!
Het liefste een welsh K hengst, maar een nrps hengst mag ook! Weten jullie nog leuke hengsten (met foto's eventueel) laat het dan even weten!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:04

Hoi youngster,

EEN TIP.
De zwakke punten bij jou`n merrie moeten de sterke punten zijn bij de hengst.

Verder ben ik niet zo thuis met welsjes, maar misschien kan het stamboek je helpen


GR Natascha

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:09

Zelf ben ik helemaal weg van Casper (NRPS-hengst maar wel met opname in het Welsh K stamboek). Die wil ik nog graag op mijn merrie zetten. Het is een pony met heel veel springbloed, zijn kinderen brengen het heel ver in de sport.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 09:06

De hengst moet als sterk punt hebben een sterke rug en een goede galop!! Voor de rest heb ik eigenlijk niet zoveel wensen!!
Hoe is byrmen's wytse in z'n rug?? Weet iemand dat??