Zijn jullie al bezig met het oriënteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:39

Valt me altijd weer op dat mensen altijd donkere paarden uitkiezen...

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:44

Don Johnson (Donnatelli X Andiamo) gekeurd voor SBS en Steef ... een vos met redelijk wat wit!
Sire Major de la Cour (springen) uit één van de beste stempelhengsten van BWP (Major de la Cour) gecombineerd met Nimmerdormoederlijn Kwijl
Voor mijn jaarlingmerrie (Don Renoir x A Lucky One) later graag een Trakhener, bvb Tanzmeister mmmm maar moet nog uitvissen welk papier er dan bij kan.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:00

Steef schreef:
Valt me altijd weer op dat mensen altijd donkere paarden uitkiezen...

Krimh is toch echt vos.Maar hoezo?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:03

HoHo, jullie hoeven je niet aangesproken te voelen. Als een mooie donkere hengst bij je merrie past moet je die nemen natuurlijk, maar het valt me gewoon op dat er een hele hoop mensen een zwarte hengst kiezen. Daar bedoel ik helemaal nix mee hoor.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:08

Ik wou je niet aanvallen ofzo,maar ik vroeg vanwaar die reactie.Zijn er dan zoveel mensen die donkere hengsten op hun merrie's zetten dit jaar?
Ik heb geen verstand van KWPN bloedlijnen,het enigste wat ik ken zijn wat arabieren,dus van kleuren weet ik niks Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:30

Steef schreef:
Valt me altijd weer op dat mensen altijd donkere paarden uitkiezen...


Klopt! Ik geef heel eerlijk toe dat ik toch graag een donker veulen wil. Dan ben ik maar een amateuristische fokker, ik vind dat gewoon mooi. Ik houd niet van vos of lichtbruin. Het is nooit gezegd als ik een donkere hengst op mijn merrie zet dat er dan ook een donker veulen uitkomt maar de kans is wel groter. En aangezien ik een zwak heb voor donkere paarden laat ik mijn merrie ook dekken door een donkere hengst of een hengst waarvan de kans groot is dat ik een donker veulen krijg.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 12:41

Wat is er binnen het KWPN allemaal te krijgen aan Donnerhall bloed?
Iemand daar iedeeën over?

Heb namelijk al wat nakomelingen van Donnerwind en Donnerschwee gezien en dat was behoorlijk indrukwekkend!
Fokken ook goed veel maat!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:43

Ik voelde me ook niet aangevallen hoor. Ik hou niet zo van vos maar heb wel een vos met hoge witten benen en een rare witte bles. Uiteindelijk kijk ik meer naar het exterieur en het karakter en fok ik liever een braaf goed paard dat wit is met paarse bollen dan een stoute zwarte. Maar, de meeste mensen houden nu eenmaal meer van donker dus als je wil verkopen...

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:47

Sjuimpje schreef:
Wat is er binnen het KWPN allemaal te krijgen aan Donnerhall bloed?
Iemand daar iedeeën over?

Heb namelijk al wat nakomelingen van Donnerwind en Donnerschwee gezien en dat was behoorlijk indrukwekkend!
Fokken ook goed veel maat!


In België heb je Don Renoir (Donnerhall x Renoir I) eerste jaargang veulens zijn zeer mooi. Heb er zelf een grote jaarling van met superkarakter! Hij is BWP-gekeurd maar volgens mij mag je met BWP wel dekken bij KWPN.
Er is ook Don Johson (Donatelli x Andiamo) met zeer goeie papieren (Donatelli = Donnerhall x Pik Bube) en langs moederskant gaat hij terug op Absatz en Furioso. Nog jong dus nog geen veulens van gezien. Hijzelf is heel erg mooi, superkarakter en beweegt ook heel goed. Hij is gekeurd voor SBS.
Don Renoir is zwart, de andere is vos.

[img]http://users.pandora.be/kempenhoeve/Foto's/Don%20Renoir3.jpg[/img]

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:52

Steef schreef:
HoHo, jullie hoeven je niet aangesproken te voelen. Als een mooie donkere hengst bij je merrie past moet je die nemen natuurlijk, maar het valt me gewoon op dat er een hele hoop mensen een zwarte hengst kiezen. Daar bedoel ik helemaal nix mee hoor.


Zwart is niet helemaal mijn keuze, maar ik moet bekennen, ik kies liever voor bruin dan voor vos of schimmel....
En heb nog liever schimmel op stal dan een vos....

Kwestie van smaak overigens, want er zijn ook vossen die wel mooi zijn, zoals die Joy van Marloes Lovers

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:16

KWPN neemt toch ook veulens op van de meeste Duitse stamboeken? Hoeft dus geen KWPNer te zijn of wel?
In België kost het dan wel meer om je veulen te laten opnemen.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 25-07-02 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:28

Citaat:
Kwestie van smaak overigens, want er zijn ook vossen die wel mooi zijn, zoals die Joy van Marloes Lovers


wat lief van je dees Lovers
Tja natuurlijk vind ik joy mooi, maar ook ik vind lang niet alle vosjes mooi, ik hoop ook stiekem dat mijn veulen heel donker word met weinig aftekeningen Kwijl

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:20

Donnatelli is inderdaad ook een hele goede zoon van donnerhall. Hij staat ter dekking bij Team Nijhof. Dat zou ook nog een goede hengst voor Nicole zijn.
En Donnerschlag en Don Primero zijn ook hele gave hengsten van Donnerhall.
En dan heb je nog Don Primaire, Don Schufro, Don Bedo, Donnerschwee en er zullen er vast nog meer zijn.
Don Primaire is hiervan de enige KWPN goedgekeurde hengst.

Donnerschwee

Afbeelding

Donnatelli

Afbeelding

Afbeelding

Donnerschlag

Afbeelding

Afbeelding

Don Schufro

Afbeelding

Don Primero

Afbeelding

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:48

Als je ziet wat voor zonen Donnerhall aflevert, stuk voor stuk prachtige dieren toch he.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Re: Zijn jullie al bezig met het oriënteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:08

[quote="Sjuimpje"]Ik al wel...

Naar wat voor bloed zijn jullie opzoek en welke hengsten hebben jullie voor volgend jaar al op je lijstje staan?

Ik heb een voorkeur voor Duits bloed en zit nu met de volgende hengsten in mijn kop:
D-Day, helaas een schimmel maar wat een superafstamming!

wat is er mis met schimmel????

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:12

Schimmels en vossen zijn gewoon minder gewild *LOL* De meeste mensen willen een donkerbruine of zwarte, zeker voor dressuur Haha!
Al heb ik persoonlijk liever een goede vos als een matige donkere *LOL* Mijn keuze is ook een vos, ik loop wel een groot 'risico' op een voskleurig veulen, maar de hengst past super bij mijn merrie en spreekt me heel erg aan...en dat is voor mij belangrijker dan het kleurtje *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:22

gomir schreef:
Schimmels en vossen zijn gewoon minder gewild *LOL* De meeste mensen willen een donkerbruine of zwarte, zeker voor dressuur Haha!
Al heb ik persoonlijk liever een goede vos als een matige donkere *LOL* Mijn keuze is ook een vos, ik loop wel een groot 'risico' op een voskleurig veulen, maar de hengst past super bij mijn merrie en spreekt me heel erg aan...en dat is voor mij belangrijker dan het kleurtje *LOL*


INDERDAAD LIEVER EEN GOEDE VOS DAN EEN MATIGE BRUINE
EN BRUIN IS OOK MAAR BRUIN
het bealngrijkste vind ik dat ik een gezond veulen krijg al krijgt ie 4 hoge witte benen (liever niet natuurlijk)

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:26

Een goed paard heeft geen kleur.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:26

maar wat een onzin. ik vind schimmels echt veel mooier dan die donkere paarden. en who cares wat voor kleur een paard heeft. ik kan met alle kleuren leven. mijn schimmel merrie heeft een vos veulen gekregen. ik hield nooit van vos, maar nu zie ik in dat dat onzin is, want ik vind sym geweldig.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:34

Ondanks de merrie in kweste nog maar 1 jaar is heb ik de volgende hengsten al op m'n lijstje staan.(het zijn New Foresters trouwens, das eens wat anders dan die KWPN'ers hier)
*Kantjes fahran
*Beucandan Brendan (hoop dat dat goed geschreven is)
*Corso (ook een hele mooie)
*Luckington Defender
*Valentino
*Calissa Idool

Tis allemaal nog te zien hoe mijn merrie uitgroeid. Ik ben in ieder geval al wel gecharmeerd van deze hengsten.(na wat ik op foto dan heb gezien zal ze bij keuze toch nog eerst in het echt willen bekijken maar das voor later)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:13

als iemand er van houdt om mooie bloedpaarden te fokken, Rousseau. dat is een ferrozoon. Dat zou een mooie optie kunnen zijn. Ik ben er zelf nog helemaal niet uit.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:06

rinnie1982 schreef:
Donnatelli is inderdaad ook een hele goede zoon van donnerhall. Hij staat ter dekking bij Team Nijhof. Dat zou ook nog een goede hengst voor Nicole zijn.
En Donnerschlag en Don Primero zijn ook hele gave hengsten van Donnerhall.
En dan heb je nog Don Primaire, Don Schufro, Don Bedo, Donnerschwee en er zullen er vast nog meer zijn.
Don Primaire is hiervan de enige KWPN goedgekeurde hengst.



Wow Bloos !!! Wat een mooie hengsten!!! Hoe kom je aan al die plaatjes???? Als ik dit soort paarden zie dan wordt ik helemaal warm van binnen. Tong uitsteken
Don Primero (komt uit Zweden meen ik) heb ik in het echt gezien bij VDL stud in Beers. Kwijl, kwijl, kwijl Haha! Haha! Haha! Die is mooi!!!! Hij is alleen een beetje aan de kleine kant, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:32

Als je haar met Rubiquil dekt ken ik nog iemand die wil helpen met aborteren. Heb inmiddels meerdere nakomelingen ervan gezien, het enige wat ze uitstralen is braafheid, verder vind ik het hele saaie paarden, met niet echt bijzondere goede bewegingen.

Tja, er is bij mij een favoriet, maar die hoef ik niet te noemen toch Sjuim???
Verder ben ik nog steeds gek van het Jazzbloed, deze hengst fokt echt zeer goede lopers, maar er gaat natuurlijk de ronde over zijn karakters die hij doorfokt.
Ik was tijdens de pavocup onder de indruk van Rhodium, hij liet zeer veel beweging zien, terwijl hij heel gespannen was. SUpergalopperen kan hij!
Donnerhall bloed is natuurlijk altijd mooi als het bij je paard past.
HEt ligt gewoon heel erg aan je merrie!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:51

Steef schreef:
Valt me altijd weer op dat mensen altijd donkere paarden uitkiezen...


Goed gezien Steef, bij zo'n donker paard heb je meer keuze in kleur wat betreft rijbroeken, shabrakjes e.d. Zo'n rooie is toch een beetje simpel om te zien natuurlijk.

Haha!

http://www.schockemoehle.com/deutsch/index.htm

Voor nog wat leuke dressuurhengsten o.a. Sandro Hit, Lord Sinclair , Don Schufro en natuurlijk Diamond Hit ( zie ook mijn user icon ) .
Ik ben dus ook al druk aan het orienteren, ben er nog niet uit.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 18:39

Chinouc wordt volgend jaar voor het eerst gedekt.Ik heb gehoord dat je gewoon een KWPN hengst op een draver kan ''zetten''.Dus ik heb tot nu toe 3 gegadigden maar en zullen vast wel een paar bijkomen:)

*Hattrick
*Hamlet
*Amsterdam