Quaterback (Quaterman x Brandenburger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

Quaterback (Quaterman x Brandenburger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 18:58

Wie heeft Quaterback (V. Quaterman VV. Quando Quando VVV Quattro) gezien in Warendorf, hij was kampioen bij de driejarigen op het Bundeschampionate 2006.
Wie kan er meer over vertellen of over de lijn waar dit paard uitkomt?

Uiteraard heb ik al veel via Google gezocht/gevonden Lachen
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 14-09-16 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topic gesloten op verzoek van de familie van de overleden topicstarter

TICKELS

Re: Quaterback (Quaterman x Brandenburger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:25

Heel leuk paard, echter de mindere punten zullen (zeker in de duitse artikelen) niet gezegd zijn.
Hij heeft een te korte hals, weinig nek, plaatst achterbeen niet echt onder de massa en gaat snel wijd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:59

Afbeelding

Afbeelding

Zeer geschikt voor lange instabiele merries Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:23

TICKELS schreef:
Heel leuk paard, echter de mindere punten zullen (zeker in de duitse artikelen) niet gezegd zijn.
Hij heeft een te korte hals, weinig nek, plaatst achterbeen niet echt onder de massa en gaat snel wijd.

Ach gut Ach gut

Afbeelding

Bron:

http://www.brandenburger-pferd.de/aktuell.htm

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:14

TICKELS schreef:

Dat klopt, daar heb ik niets over gelezen, vandaar ook dat ik benieuwd was of iemand hem gezien heeft en er wat meer over te melden had.
Heb al wat (goede) galopfoto's van 'm gezien, maar ook die foto die Ceasario nu als laatste geplaatst heeft had ik gezien, waardoor ik weer ging twijfelen aan de positieve berichtgevingen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:19

Sannah schreef:
[, maar ook die foto die Ceasario nu als laatste geplaatst heeft had ik gezien, waardoor ik weer ging twijfelen aan de positieve berichtgevingen.

Als je een voorbeenloper wilt hebben, moet je deze niet hebben. Pling

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 07:52

ceasario schreef:
Als je een voorbeenloper wilt hebben, moet je deze niet hebben. Pling

Wat bedoel je nou precies met al je berichtgevingen, ik snap het niet meer! Blond

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:09

TICKELS schreef:

Wat heeft die zogenaamde te korte hals met de beweging te maken? Hij loopt er kennelijk toch aardig beter mee, dan de paarden met een verkeerde horizontale hals.
De galop kun je nog vraagtekens bij zetten. Maar in de draf laat hij in geval wel de voorgeschreven balans zien en die is beslist beter dan wat hier op het Pavovoorbeengala wordt gedemonstreed.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:15

arie53 schreef:
TICKELS schreef:

Wat heeft die zogenaamde te korte hals met de beweging te maken? Hij loopt er kennelijk toch aardig beter mee, dan de paarden met een verkeerde horizontale hals.
De galop kun je nog vraagtekens bij zetten. Maar in de draf laat hij in geval wel de voorgeschreven balans zien en die is beslist beter dan wat hier op het Pavovoorbeengala wordt gedemonstreed.

Heb ik gezegd dat Quarterback niet kan lopen met een te korte hals?? Als het dier met de neus op de loodlijn moet gaan lopen dan loopt hij echt "in de krul", dit komt omdat het dier niet meer halslengte heeft. Op deze foto's die hier geplaatst zijn is dat niet te zien.
Ik heb de hengst "real live gezien" en hij past zeker wel bij het Pavovoorbeengala (zoals jij dat noemt).

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:19

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:08

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:09

ik heb de hengst gezien vorig jaar op de Althengstparade in Vechta, ik vond het één van de beste hengsten die daar werden voorgesteld. Machtige hengst met geweldige bewegingen.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:04

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:10

Moederlijn van Quaterback is bekend.
Poesie is de moeder van Poetin, dat zegt genoeg.

Wel moet ik zeggen dat ik achterbeengebruik van Quaterback niet zo graag zie.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:24

ik vind zijn achterbeengebruik ook niet om over naar huis te schrijven, maar verder loopt hij goed, hij heeft ruime bewegingen, schwung en tjah, die hals mag dan kort zijn, hij wordt wel goed gedragen...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:41

Helemaal mee eens skippy

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:22

hoi, ik had nog nooit van deze hengst gehoord tot ik vandaag op een site kwam waar ze vol lof over hem waren. Heb ook een filmpje gezien en ik moet zeggen dat ik zo op het eerste zicht echt wel onder de indruk was van hem. Hij heeft inderdaad zeer ruime bewegingen maar ik heb me ook wel wat aan zijn achterhad gestoord. Ik heb de indruk dat hij zijn achterbenen wel eens langs de buitenkant wil plaatsen en niet echt onder. Het leek mij dat zijn achterhand niet veel buiging heeft, maar dat kan aan mij liggen want ik heb echt niet veel verstand hierover.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:38

Hier een foto van de moeder van Quaterback: Passionata (Brandenburger x Brentano II):
Afbeelding

wood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:04

De hengst kan echt wel bewegen in zijn drie gangen hoor..
Je kan een filmpje van hem downloaden van zijn optreden in Oldenburg. De link staat op de site van www.bagoniebos.com, onder de hengsten: quaterback.
Gewoon gaan kijken, ik vind hem meer dan goed!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:37

Sorry voor het omhoog schoppen van deze topic, maar wil graag reageren.

Persoonlijk vind ik de zogehete 'slechte' achterhand gebruik reuze meevallen. Hij is nog maar 4 jaar, en als je heb goed bekijkt is het nog een laatbloeier. Dit paard zal pas echt sterk zijn als ie minstens 6 jaar is.

Zelf heb ik een Royal Diamond (Rubinstein I) x Freiherr merrie thuis. Zeer lang in de bovenlijn, met wat korte beentjes eronder. Ze laat zichzelf wel super fijn bewerken en heeft super goede beweging.
Ze is gedekt, en drachtig van Quaterback.

Waarom ik deze hengst heb gekozen is de fijne karakter, de lange benen, voormaat en toch goede bewegingen. Het compacte in de bovenlijn kan mogelijk een compensatie regelenen bij te lange merries.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:50

Ik heb er inmiddels wat nakomelingen van gezien, aardige veulens, maar niet bijzonder, achterbeen niet geweldig en weinig uitstraling.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:25

Ik heb er ook wat veulens van gezien.
En idd precies wat je zegt LDRD. Wel jammer opzich, k was er niet echt van onder de indruk.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:46

Inderdaad jammer, want de hengst zelf heeft echt wel wat.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 06:23

wij verwachten volgend jaar ook een veulen van Quarterback, uit mijn merrie die vorig weekend nationaal nrps kampioen is geworden.
De reden waarom ik deze hengst heb gekozen is mijn trainer, die had er een tijdje terug eens mee gereden en hij vertelde, dat het een fenomeen van een paard is die gewoon nergens moeite mee heeft. Het is natuurlijk afwachten hoe hij fokt maar ben wel erg nieuwschierig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 07:50

LDRD schreef:
Ik heb er inmiddels wat nakomelingen van gezien, aardige veulens, maar niet bijzonder, achterbeen niet geweldig en weinig uitstraling.

En drie jaar later zijn vier van de 16 ggk hengsten tijdens de keuring in Duitsland een zoon van Quaterback.
Zelfs de kampioen is een van zijn nazaten