Mooie E pony hengst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Mooie E pony hengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 20:52

ik zit er over te denken om nina een keer met een E pony te dekken. nu is ze drachtig van een D pony maar ik wil voor mezelf voor de endurance ooit wat groter. ik zoek een E pony met goede bloedlijnen en goede sportprestaites. moet nrps stamboek hebben en goedgekeurd zijn. wie heeft er een idee welke hengst voor nina in aanmerking zou komen?? hij moet niet al te lang gelijnd zijn want dat is nina ook al. ook moet hij niet al te veel percentage arabisch bloed hebben want ook dat bezit nina meer dan zat (82,5) ook een welsh K is goed. als ik er maar een volledig papier bij krijg. wie heeft er tips (eventueel met foto??)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 21:37

hoi lonneke
het nrps heeft toch ook wel een hengstenboek? Kun je rustig op je gemak kijken. Er zijn zat mooie knollen bij het nrps!!!!!!!!!!!!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:31


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 00:00

Romantico!!
hele mooie hengst
het is wel een paard maar op een pony merrie geeft ie niet groot door de mensen van wie hij is fokken er zelf ook mee op pony merrie komen over het algemeen hele leuke paarden uit. kijk anders eens op de website
www.romantico.nl (ze hebben nog twee ponyhengsten ter dekking staan maar die hebben als het goed is geen papieren, zijn zonen van romantico)
romantico doet het vooral goed op merries met veel arabisch bloed dus jou merrie zou in principe een hele goede combi moeten zijn met romantico
groetjes sonja

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 00:36

Waarom geen arabier? Zeker voor de endurance is dat zeer fijn! Ik zou in elk geval de NRPS hengstenboek aanvragen!!!! Bij elke hengst een foto en info/pedigree.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 01:21

Sergi vind ik zelf een heel leuke hengst!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 08:56

nina is al 82,5 % arabier. dat vind ik genoeg. ik wil wel een pony die ik goed kan rijden en niet al te heet. misschien doe ik het ook wel maar dan moet het wel een grote zijn. de stokmaat van de hengst moet minimaal 154 zijn. ik wil echt een E pony eruit fokken. een paard mag ik niet gebruiken van het nrps omdat je anders een soort misklukte rijpaard krijgt volgends hen. ponyx E pony mag wel pony x paard dus niet.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 10:01

ik heb bij het welshstamboek gezocht naar een K hengst en vind deze erg mooi
Afbeelding
ORCHARD D'AVRANCHES

Bruin - Sektie K 47.00% - Nr. H15239 - Stokmaat 1,52 m.
ORCHARD D'AVRANCHES
Geboren op 18 maart 1988. Het is een hengst met een bijzonder mooie pedigree. Zijn grootvader is de postuum Elite hengst Downland Folklore welke geen nadere uitleg behoeft, daar zijn invloed wereldwijd is. Vader is Vita Nova's Golden Boris, welke onlangs (mede door Orchard d'Avranches zijn invloed) Preferent is verklaard. Orchard is zelf vanaf voorjaar 2002 Preferent en Prestatie op zijn nakomelingen, zowel op exterieurkeuringen als in de (top)sport.


FOKKERIJ RESULTATEN:
Naast de vele (veulen-)kampioenen op regionale en nationale keuringen zijn er ook tal van buitenlandse successen te noemen. O.a. een aantal goedgekeurde hengsten in Duitsland, Canada, Tsjechiƫ en natuurlijk in Nederland zelf, waar hij tussen 1992 en 1997 ongeveer 500 merries dekte. Sinds 2000 is Orchard d'Avranches weer terug uit Duitsland, waar hij erkend is voor het fokgebied Hannover.

Enkele zonen zijn: Thrianta's Norman (export internationaal springen), Beukenhof's Jordi en Speyksbosch Naturel welke in 2001 zelf ook een aangewezen zoon op de C.H.K. had.

"U ziet het; een Prestatie-sport fokhengst !!!"



Qua maat vind ik hem nog niet echt hoog voor een E maar mijn keuze gaat wel uit naar dit model paard. en qua fokkerij en bloedlijnen lijkt het me een goede hengst

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 10:34

Hee, wat leuk Lonneke. In de *verre* toekomst wil ik ook van Navy een veulen, maar dan moet eerst 100% zijn gebleken dat haar hoefkatrolontsteking geen nadelige gevolgen voor haar veulen heeft.
Ik wil dan ook een veulen puur voor mezelf, die net als Navy zijn leven bij mij slijt. Ook voor Endurance uiteraard. Navy heeft al een vrij gewenste hoogte (1,54), dus zal de hengst ook een E-pony worden. Zelf wil ik het liefst een Arabier, met enkele ervaringen in de Endurance, zodat deze sport ook bij het veulen waarschijnlijk zal klikken.

Heel veel succes met je zoekactie..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:45

Orchard d'Avranches is idd een hele mooie sporthengst. Heeft ook veel nakomelingen in de sport lopen: op de Ponylevade 2001 deden er heel wat mee, waaronder die van een clubgenootje van m'n zusje. Liep toen M2, inmiddels Z1.

Aangezien Nina ook Welshbloed voert, zou je dan een veulen krijgen met veel Welshbloed. Maar dat kleine NRPS-merrietje dat de 160 km op de Fasna Trail in Ermelo uitliep (en naar Jerez gaat), heeft ook behoorlijk wat Welsh in zich. Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 19:19

Lonneke, ik zag in het nrps nieuws (de laatste nieuwe) dat je nu met korting het hengstenboek kunt kopen bij ze, zonder porto-kosten.
Niets voor jou?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:08

Ik heb hem hier naast me liggen om voor Jameylover te kijken, dus ik kijk wel even verder...

Ik ben zelf wel weg van Sergi, maar die is 1.50 en heeft veel bloed dus valt voor jou af...Haha!
Expensive misschien(1.54, donkerbruin, enrico x x ulft x heidelberg x Marlando) 69,5% anglo-arabisch bloed, 17,17% arabisch bloed Verward
De rest is op Paledo en Prins Alfred na wat te klein. Paledo is behoorlijk lang gelijnd en Prins Alfred heeft 66.79% arabisch bloed...

Succes met zoeken *LOL* Ik heb mijn keuze al gemaakt Haha! Mijn merrie bleef klein(1.55 wel paard gefokt) en ook al groeit ze nog wel uit tot een paard heb ik ervoor gekozen om haar E-pony te laten(of ze moet de 1.60 nog voorbij gaan *LOL* ) Daarom fok ik ook met een iets kleinere E-pony volgend jaar. Dan fok ik bijna zeker een E-pony en ik heb liever een goede E-pony dan een klein twijfelgeval-paard Haha! Ik kan altijd nog een keer met een paardhengst dekken om te kijken of ze groot doorfokt(voorouders zijn wel groot), maar dan fok ik liever eerst een pony *LOL*

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:15

ik vind paledo een verschrikkelijk mooie hengst.... krijg je vast ook een aparte kleur, paledo is een blauwschimmel...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:35

d'Avranches is inderdaad een van de grotere K's van dit moment. Er zijn er niet zoveel groteren. Anjershof's Rocky en Veenstra's Promise zijn ook vrij groot. Rocky is ook best in de sport. Promise is geheel nieuw. Een ander idee zou ook een Engels Volbloed kunnen zijn, maar ben niet zeker of je ze daar rustiger mee krijgt.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:39

Afbeelding

(sorry voor het grootte plaatje)
dit is devitoII vind ik ook een hele leuke hengst hij is 1.53 hoog en voert 25% arabisch bloed hij is nu z dressuur

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:37

De Vito 2

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:30

Ik zat ook aan De Vito te denken, maar ze wilde niet kleiner dan 1.54 en ik had niet zoveel zin meer om te typen...*LOL* De Vito is toch een zoon van Dressman, vaderlijn was dacht ik helemaal Duits(hij is ook gefokt door Hinnemann *LOL* )

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 00:46

CARL
is ook NRPS E-pony hengst
de vader daarvan is casper
de vader van mijn pony is ook casper, is heel mooi beest Lachen kijk maar in me profiel of me usericon