Geboorte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Geboorte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 15:01

Wel bijzonder he zo'n geboorte. Mijn merrie is twee jaar geleden bevallen van een hengst. Ik was er helaas niet bij, er waren ook nog geen tekenen dat ze ging bevallen, ik was dus net wat te laat, maar ja zij was 10 dagen te vroeg....... Vingers aflikken

gisteravond heb ik het over mogen doen. De tinker van een vriendin was hoog drachtig, maar we wisten niet wanneer ze uitgelteld was. Gister kwam ik op stal en zag dat ze haar brokken niet op had en de melk spoot er uit !! Ik zei tegen mijn vriending dat het zo zou gaan kunnen gebeuren. Dat was rond 20.30 uur.

Rond 22.00 uur was ze al bezweet en we besloten haar alleen te laten en door het raam het e.e.a. te volgen. Na een keer liggen en opstaan zag ik een voetje !!!! Maar er brak paniek uit omdat een of andere gek zei dat het voetje klem lag....?? Boos! Boos!

Net of zij dat kon zien door het raam !!! Maar goed toen ging iedereen met vol geweld de stal in en begonnen te helpen. Dat was in mijn ogen niet nodig geweest.

Het heeft mijn paard een hoop elende gekost, de nageboorte kwam er niet meer af en noem maar op.

Anyway, het is allemaal goed gekomen en het is een prachtig hengstje, met mooie aftekeningen.

Wat leuk zo'n veulen. Zal ik mijn merrie ook weer laten dekken ??? Scheve mond Scheve mond

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 15:59

Wat is het doel met het veulen ? is altijd wel leuk hem zo`n veulen.
wel altijd veel risico`s. En wat voor een doel heb je nog met de merrie ?

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 16:21

Met mijn merrie ?? Die is momenteel kreupel en het hengstje staat op te groeien in een wei...... Wat ze met die tinker doen ?? Vertroetelen !!! Ze is een knuffelpaardje !!