Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elmond schreef:Kan iemand mij vertellen wat ET dan mag betekenen? Noem me blond (is niet zo), maar ik kan er ook niks aan doen dat ik het niet weet toch
Suzanne F. schreef:Bieden op moeder van Ferro
“Te koop Brenda; moeder van de legendarische hengst Ferro.” Deze advertentie prijkt op marktplaats.nl. Opmerkelijk. Een hengstenmoeder die via deze internetsite aan de man gebracht moet worden.
Je zou verwachten dat voor de moeder van Ferro (foto) gegadigden genoeg zijn. Volgens de advertentie is ze met haar 23 jaar nog in uitstekende conditie, maar alleen geschikt voor ET. De reden voor haar verkoop is het stoppen van de fokkerij. Er staan meerdere paarden te koop, maar Brenda wordt bij opbod verkocht.
(bron: Horses.nl)
Hier de link:
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 90008.html
Ashkerlon schreef:ET is embryo transplantatie.
Ze laten de merrie inspuiten met allerlei hormonen, waardoor ze extra veel eitjes laat rijpen, daarna wordt ze gespoeld en worden de eicellen in andere merrie's ingebracht (na ze bevrucht te hebben)
[***] schreef:Ben trouwens wel een beetje sceptisch over een merrie van 23 en ET.
Suzanne F. schreef:Ik weet dat ze een Gribaldi heeft gehad maar die bleef te klein, E-pony.
Suzanne F. schreef:. De reden voor haar verkoop is het stoppen van de fokkerij. Er staan meerdere paarden te koop, maar Brenda wordt bij opbod verkocht.
Desiree schreef:Ik hoop toch dat die ouwe merrie een goede en mooie oude dag krijgt. Al dat geleur met die beesten op hun oude dag.... Ik vind dat eigenlijk maar niks.