Is ze nu wel of niet drachtig??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilion

Is ze nu wel of niet drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 00:24

Vandaag heb ik mijn merrie laten scannen. Ze is gedekt door Unaniem zo'n 19 á 20 dagen geleden.

De baarmoeder voelde goed aan alsof ze drachtig was. Maar de DA kon geen vruchtje vinden. Blond Ziek

Even later nadat ik had geslapen (kwam uit de nacht Bloos ) sprak ik mijn moeder. Die had er ook een beetje een raar gevoel over. We dachten beide dat ze wel drachig zou kunnen zijn en dat we volgend jaar misschien wel een verrassing krijgen.

Ik heb even later Lauw van Vliet gebeld. En tot mijn stomme verbazing zegt hij. Het kan zijn dat het vruchtje achter een ribbel of iets dergelijks zit omdat het nog erg klein is. Als de baarmoeder goed aanvoelt zou het makkelijk kunnen. Als advies heb ik gekregen dat ik haar maar over een week of 1,5 á 2 nog een keer moet laten scannen.

Denk je dan ook eindelijk te kunnen weten of je oogappeltje drachtig is weet je het nog niet Hamer Erg frusty als je het mij vraagt.

Maar nu wordt ze dus over 1,5 week nogmaals gescand en dan weet ik weer meer. Ik hoop het zo.

Nu ben ik eigelijk wel erg benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt.

Zilion

Re: Is ze nu wel of niet drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 06:57

Pfff

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:18

dat is echt rottig zeg! weet je nog langer niets!
Wij hebben eigenlijk veel geluk gehad toen, het vruchtje zweefde perfect rond in de baarmoeder en we hadden er vol zicht op, dus bij ons was het meteen zeker dat ze drachtig was.
toch even wachten en dan weet je het zeker, want het lijkt mij stug dat als het al achter een ribbel verstopt, het daar over 2 weken nog steeds zit.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:22

Lijkt mij ook. Maar het is balen na 4 keer niet drachtig te zijn, maar wel meteen flink hengstig. En nu was ze dat dus niet. ongelooflijk. Nodilia was wel in een keer drachtig en die is nu 3 maanden onderweg. Helaas dat er nu 3 maanden tussenzit mocht ze drachtig zijn

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:43

hoelang zijn jullie al bezig om deze merrie drachtig te krijgen dan?

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 09:02

Ze heeft 2 jaar geleden een hengst gehad en vanaf mei zijn we bezig geweest. Ik had tot 2 keer geleden zoiets van laat maar voor dit jaar ik kijk volgend jaar wel, maar de da bleef aandringen dat ze nu zo goed hengstig was etc etc. Schijnt dat door het weer meer merries problemen hebben

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:43

Bij ons is het vorig jaar ook niet gelukt. Baarmoeder voelde ook drachtig aan maar vond ook geen vruchtje. Ze was dus ook niet drachtig. Ze is 4 x geinsemineerd en omstandigheden waren telkens heel goed. Ze was toen wel 14 en nog nooit eerder een veulentje gehad. Probeer volgend jaar opnieuw en wie weet is het dan van de eerste keer raak! Hoewel het ook kan zijn dat ze geen vruchtje zien maar dat ze toch drachtig is. Afwachten want nu is het toch te laat om nog een keertje te dekken.

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:00

moet je even op www.foalcam.nl kijken. Bij info zie je allemaal scans van verschillende stadiums van dracht. Als je je eigen scan hebt gezien kun je die misschien vergelijken met scans die op die site staan.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 16:15

Maar dat is dus het probleem er was nix te zien op de scan

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 23:43

Niemand ervaring hiermee. Ben toevallig vandaag nog bij iemand geweest en het verhaal verteld en zij heeft ook een vermoeden dat ze drachtig is

haffie_ladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:32

mijn oom fokt ook paarden en die heeft dat met 2 merrie's ook gehad een paar keer.hun hebben geen veulen gehad.1 merrie is niet meer hengstig geworden en werd heel dik.maar toch geen veulen gekomen.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:01

Een van mijn merries dit jaar heeft ook bij het scannen gehad dat de baarmoeder wel drachtig aan voelde en geen vrucht te vinden was en ook niet hengstig. Ik heb haar toen maar weer hengstig gespoten, er was nog zat tijd om opnieuw te dekken. Het was toen overigens 22 dagen na het dekken, dus de da wist zeker dat ze niet drachtig was. Ze is uiteindelijk in juli pas drachtig geworden nadat ze zelf weer een mooie cyclus had, heb haar daarvoor 2x moeten spuiten. Mijn andere merrie was in 1x drachtig op 18 dagen en dat vruchtje kon je eigenlijk niet missen.
Ik zou er niet vanuit gaan, dan valt het altijd mee, ik heb mijn da er nog nooit over gehoord dat ie een vrucht gemist heeft.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:05

Wij hebben dit niet meegemaakt, maar wel iets soortgelijks. Ook erg spannend!
Een draver merrie van ons ging naar Frankrijk om daar live gedekt te worden geloof ik.... Of geinsimineerd maar dan niet via diepvries.
Ze is bijna een half jaar weggeweest.
1e keer was het mislukt.. 2e keer weer... 3e keer eindelijk gelukt maar was het een tweeling... Hadden ze het 2e vruchtje eruit gehaald en toen was de andere er ook uitgegaan.... Gebeurt heel vaak.
Heel jammer Boos!. En toen was het alweer te laat om nog een keer te insimineren...

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 14:18

Nodilia had dat vorig jaar ook maar dat is gelukkig wel goed gegaan

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:58

Bij ons op stal ook een merrie die dat had, maar 2 x overgescan na 2-3 dagen een nog niets te zien, dus gewoon niet drachtig. Deze merrie is meerdere malen geinsemineerd, maar oudere merrie en nog nooit een veulen gehad en zie ze dan nog maar eens drachtig te krijgen

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 22:09

Dat is gelukkig het probleem niet. Mafleure is 12 en heeft mij al een zeer lieve hengst gegeven. Maar ik snap het punt

Paarlemoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:54

hoi hoi
ik word altijd een beetje moe van die mensen die andwoorden voordat ze het topic goed gelezen hebben!
maar ik hoop ook dat ze drachtig is want volgens mij is het een heel lief moedertje!
maar het is nog even afwachten he? (zucht)
maar indd ze was toen goed hengstig en nu niet meer dus wie weet!
miss is die da wel gewoon een PAASEI!! haha

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 10:13

Misschien heet ze dan straks Caricia's PAASEI hihihii

Paarlemoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:11

jah dat is een goed idee! daar hou ik je aan!!! haha
zo zie je maar een goede naam ligt voor het oprapen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:04

kan altijd gebeuren.

gr colette

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 18:52

Nog effies wachten en dan laat ik haar scannen allemaal DUIMEN

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 22:22

Gister is de DA geweest ze voelt nog steeds drachtig maar er is echt niets te zien HELAAS!! was wel een mooi verjaardagscadeau geweest. De da heeft me belooft wanneer er volgend jaar toch een veulen aan de voet loopt ik een taart krijgt. In ruil daarvoor hij beschuit met muisjes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:05

Zilion schreef:
Pfff

De meeste mensen slapen 's nachts Vork

Het kan best hoor! Er zijn da's die een merrie als niet drachtig bestempelen en dagen of zelfs maanden later moeten toegeven dat ze een foutje hebben gemaakt. Als een vruchtje net even verkeerd of verscholen ligt kan het best gebeuren dat de da het over het hoofd ziet. Daarom adviezeren ze altijd: regelmatig scannen. Is het niet voor een tweeling, dan is het wel om het vruchtje te zien zitten (zijn er ook die het kwijt raken na dag 18)

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 09:59

Sammie schreef:
Zilion schreef:
Pfff

De meeste mensen slapen 's nachts Vork

Hihi sommige werken ook weleens 's nachts Haha!