2x scannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

2x scannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 22:17

Mijn Da zei met het scannen van hon dat ik haar eventueel na 35 dagen weer kon laten scannen, voor meer zekerheid.
Ik ga er nu vanuit dat ze drachtig is, verliest ze om een of andere rede de vrucht, vind ik het persoonlijk te laat om weer te dekken.
Wie doet dit wel (dus eerst na 16 dagen, daarna weer naar 35 dagen) en waarom?


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:32

nee dat kan wel... maar wij doen het nooit... Het geeft meer zekerheid, maar tis ook een duur geintje, zeker met meerdere merries, en je merkt vaak wel als ze hengstig worden, en zeker als er op 20 dagen een mooie vrucht zit laten we het niet nog een keer doen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:41

Ik heb het ook niet gedaan met Isolda en met Berber doen we het ook niet dit jaar.
Het is zoals jij en Vanda zeggen.
Punt 1 als Berber rond deze tijd nog niet drachtig was geweest hadden we het waarschijnlijk niet meer geprobeerd. Je krijgt zo'n laat veulen.

Punt 2. duur geintje! Berber is heel goed te schouwen en het is bij haar (ook bij Isol trouwens) heel duidelijk te zien als ze drachtig is. Berber vreet je bijna op van kwaaiigheid *LOL*

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:43

ik heb mijn paard op 23 dagen laten scannen. nu laat ik haar over ongeveer 2 maanden denk ik nog een keer scannen of opvoelen.
gewoon om te weten of ze dan nog drachtig is. zo niet dan ben ik op tijd met een eventueel gust verklaring in te leveren bij de hengstenhouder.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 23:05

Meestal wordt er rond die datum idd nog gescand of het vruchtje er zit met het oog op een gustverklaring of een herdekking.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 00:33

Op 5 a 6 weken kan je de paarden nog eens laten scannen om te zien of er geen tweeling op zit. Je kan dan proberen om 1 vruchtje af te laten halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers