Haflingerveulen

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Charaz

Haflingerveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 08:45

Hoi,

Dit verhaal moet ik even kwijt en omdat het om veulens ging plaats ik het maar hier. Bij ons op stal staat ook een man die haflingers fokt. Hij had 1 merrieveulen dat al verkocht was en 2 hengstveulens die die maar niet verkocht kreeg. Daarom zouden die 2 hengstveulens eigenlijk naar de slacht gaan. ( Misselijk ). De stalhouder heeft er toen 1 voor de slachtprijs gekocht en de dag erna zou die andere naar de slacht gaan. 's avonds heeft een meisje\vrouw die bij ons op stal staat dat gehoord en van dat ene veulen wat naar de slacht zou gaan was ze al helemaal gek en nou heeft zij die gekocht. Ik vind dit zo stom als je paarden fokt heb je 50% kans dat het een merrie is en de rest breng je naar de slacht.

Azra, Valentijn & Enchanted

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:03

is zeker heel ziek

Schrijf dit bericht eens naar stichting op hermesmidstraat 2 6013 RX hunsel

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 14:09

Dit gebeurt helaas ook veel vaker met paarden en veulens die niet verkocht kunnen worden

Azra, Valentijn & Enchanted

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:01

daar snap je toch niets van. je fokt het dus zorg je ervoor. Bij kuijf gebeurd dit niet.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:54

jah heel bekend Boos!
2 jaar geleden stond evita op een wei waar de buren van hun (zigeuners) shetlanders hadden, heeeel erg veel.. en die hadden ook veulens.
eentje daarvan stond bij evita in d e wei, een hengstje met een maanoogje.. nou.. hij wist van te voren al dat ie die niet kon verkopen omdat ie een maanoog had en hengst was... vertelde die even fijn dat ie hem naar de slacht ging brengen!!!! ik was kwaaaad.. heb hem bijna willen kopen, maarja dat ging helaas niet omdat ik daar ook geen tijd/geld voor heb en wsch had ik heb ook niet verder kunnen verkopen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie