De eerste in Deurne is alweer geweest. Mij leken vanaf pedigree en afstamming nr. 34. Fürst Heinrich x Ferro, en nr. 50 OO seven x Jazz als merrieveulens interessant. De eerste bracht €8000 op en de andere van van Helvoirt was helaas afwezig. Verder nog wel wat verrassende bedragen (laag) voor mijn inziens interessant gefokte veulens. Topper was trouwens een Rubiquil hengstveulen, €17.500.
De eerstvolgende is in Borculo, en ik moet zeggen: zeer aansprekende collectie. http://www.veulenveilingborculo.nl. Twee uit de lijn van Santano, twee van G.W. van Norel en nog aantal zeer goedgefokte veulens uit mooie moederlijnen.
Mijn favoriete merrieveulens van Borculo zijn:
nr. 44. Belle Vurona, Fürst Heinrich x Negro. Wauw, lijkt wel een arabierenhoofd!

nr. 20. Balocia, Florencio x Burggraaf. Mooie moederlijn, fijne houding en uitstraling.

nr. 34. Bilunia, Sir Sinclair x Uniform. Mooie moederlijn, fijn paard.

Verder zal nr. 56 van Sandro Hit uit de lijn van Santano wel flink wat eurootjes
op gaan leveren.
Met de hengstveulens weet je het nooit. Nr. 1 de Don Romantic lijkt veelbelovend, nr. 9 van Johnson x Zeoliet.
Oh ja, ik ben meer van de dressuurpaarden
, vandaar dat ik niets over de springgefokte veulens zeg.
Verder vond ik t wel iets tegenvallen, had meer verwacht. Maar ondanks dat wel de moeite waard! 

). Vond Citango al bij het verrichtingsonderzoek een fijne hengst (bewerkbaar, werkwillig, 3 goede basisgangen).