Het mooiste moment in de kraamstal.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Het mooiste moment in de kraamstal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 22:41

Wat vonden jullie nu het mooiste of spannendste moment rondom de geboorte.Ben er heel benieuwd naar.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:50

Het mooiste moment? Toch iedere keer weer het eerste contact tussen de merrie en het veulen. Dat hele zachte gehinnik blijf ik zo mooi vinden...

Het spannendste?
Dit jaar (ho, er moet er nog 1 Haha! ) de bevalling van Melony. Omdat de merrie zelf niet in orde was, was dat toch wel extra spannend.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 23:00

Het spannendste moment als de beenjes komen, kijken of het veulen goed ligt!!! Het mooiste als het neusje erbij komt, en het nieuwe wereldwondertje voor het eerst de wereld buiten mamma kan 'zien'. En meteen kijken naar de aftekeningen op het hoofd natuurlijk.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 23:32

Wat ook altijd erg spannend is, is kijken of het een hengstje of merrie is Haha!
Aangezien dat nog wel eens een taart op kan leveren... Haha! Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 05:20

Tja, ik heb dus de hele geboorte gemist Scheve mond (en daarna die van de andere merrie ook, omdat ze 2 weken vroeg was, fraaie veulenwacht ben ik Haha! )

Maar het mooiste vond ik dat ik `s ochtends over heuvel kwam rijden en toen in de verte in de paddock iets naast de merrie zag staan (vanaf die heuvel zie je in de verte de paddock). Op z`n wankele pootjes met het meest aandoenlijke koppie ooit gezien Lovers Dit was dus Kelvin.

Balthazar was een complete verassing omdat ie twee weken vroeg was. De merrie liep nog op het grote land, 2 KM van stal. Ik zou haar net de volgende dag naar stal halen. `s ochtens voordat ik naar m`n werk ging reed ik nog langs de wei en de merrie stond ongeveer 20 meter van het hek. Het gekke was dat het toen net leek alsof ze melk lekte Verward Maar ik dacht er verder absoluut niet bij na aangezien ze toch nog niet uitgerekend was. Kon me ook niet voorstellen dat je dat op zo`n afstand kon zien. Ben naar m`n werk gegaan en kwam laat thuis. Om 10 uur `s avonds nog in het donker naar de wei gegaan en toen ik de paarden riep verscheen daar opeens een veulentje in het licht van m`n koplampen! Die nacht heb ik ze bij half volle maan naar de stal gebracht. Het veulen liep de 2KM vlot mee en toen we langs een meer liepen, zag je de maan er in weerschijnen. Het was een doodstille zwoele avond en dan wandel je daar met een merrie en pasgeboren veulen....

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:39

Het apartste moment was voor mij het moment dat ik de kamer boven de stallen helemaal ingericht had, met bed, camera en tv-video enzo......toen ik die avond om 11 uur naar bed wilde gaan en de camera aangedrukt werd om die nacht een aantal keer te kunen kijken.....en we gewoon een zwart dingetje in de stal zagen liggen.....

Ze heeft ons gewoon totaal verrast en het ook heel stil gedaan want we sloten pas laat af en hadden de deuren openstaan en we zaten vlakbij de stallen..... Haha!

Natuurlijk rende ik naar beneden en dan zie je het gewoon liggen en dan gaat er heel wat door je heen hoor...... Lovers

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:44

Ik heb 2 ruinen, dus een veulengeboorte zal er bij ons niet echt inzitten Haha! !

Mooi verteld Pril, ik zie het helemaal voor me! Ik kan me voorstellen dat er dan ware geluksgevoelens door je heen stromen Lachen !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:29

Absoluut de verbazing en ontroering die de geboorte van Voice bij me losmaakte. Wat geweldig dat ik dit heb mogen meemaken na al die maanden wachten en in de stress zitten toen Jur toch weer hengstig werd, maar het veulen er nog in bleek te zitten. Lovers Elke keer is het voor mij weer een groot wonder dat ik zo gelukkig mag zijn met mijn twee geweldige meiden. Zij zijn alles voor mij. Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:10

Ik heb de hele bevalling als in een trance beleefd. Mijn merrie was tien dagen te vroeg en heeft me compleet verrast. Er waren zoveel kleine momenten die me zijn bijgebleven. Het spannendst was inderdaad of het veulen wel goed lag, en of het een hengst was of een merrie, want ik wilde graag een merrie.

Ik ben de hele avond erbij gebleven, ik heb het veulen de eerste 72 uur best veel in handen gehad. Ontroerend is ook het eerst gehinnik van de merrie. Het moment dat ze gaan staan, en op zoek gaan naar het uier. Mijn merrie had last van naweeen, dus lag erg veel. En ik zat best wel in de stress dat ze niet genoeg biest binnen kreeg binnen de benodigde tijd.

Maar het allermooiste moment was toch dat ik twee dagen erna op stal kwam en het veulen me met dezelfde hinnik begroette als dat merrie en veulen dat onderling doen. Het feit dat ze gewoon naast me ging liggen als ik in de box zat. Het komplete en onvoorwaardelijke vertrouwen dat je van zo'n jong ding krijgt zal ik nooit vergeten.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:16

Tja toen ik mijn schatje in mijn armen had. Ik deed een inprent training en ze ging echt piepen toen ik bij haar staartje kwam. Dat was zo mooi en gaaf. als ik er nu nog aandenk springen de tranen van geluk in mijn ogen.
Ik was ook opslag verliefd.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:47

Het moment dat het koppie eruit kwam vond ik t spannendst.. Het duurde best lang bij Camilla dus ik was ontzettend bang dat er iets fout zou zijn! Het eerste wat ik vroeg was dan ook 'Leeft het?' en gelukkig deedze dat! Lovers

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:59

het mooiste,
dat magned nog leefde
en het spannendste het moment waarop ik alles te horen kreeg.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:33

Van de weeen, naar de eerste pasjes, verder naar de eerste keer de wei in, de eerste keer echt knuffelen....
ALLES vind ik helemaal magisch geweldig. Als een droom. (zelfs nu ze al een enter is Haha! )

Toen ik Isolda uit de wei haalde op de avond vand e bevalling zag ik het al, het ging beginnen.
Eindeloos spannend, dan de bevalling zelf... om je nagels bij op te vreten!! DAn ligt er zo'n frutseltje in de stal, nog in de vlies. Wat voor aftekingen heeft het? En is het een hij of een zij???

Mèn oh mèn, ik vind het verslavend! Volgend jaar weer. Lovers

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 21:46

Dit jaar ben ik niet bij de bevalling geweest, maar vorig jaar wel. En dat eerste hinnikje van moeder naar veulen, pure liefde. Zo fantastisch. Alles van vorig jaar staat op video en ik denk dat ik de hele bevalling wel 40 keer heb gezien, ik kon er geen genoeg van krijgen.
Dit jaar ontroert alles wat het veulen doet me. Hij is zo lief. De keren dat hij op mijn schoot lag te slapen. Of dat hij naar me hinnikte als ik de wei in kwam en dan maakte dat hij bij z'n moeder kwam. Of die keer dat ik in de wei zat om foto's te maken, dat hij steeds dichter bij kwam, omdat hij toch wel heel nieuwsgierig was. En altijd na het rijden, dan is hij zo boos dat zijn moeder hem weer alleen heeft gelaten. Dan geeft hij z'n moeder een trap en gaat hij staan zuipen. Dan gaat dat volgens Glory te hard en krijgt hij een hap in z'n achterbeen en dan probeert hij haar vervolgens weer een trap terug te geven. En de keren dat hij en Glory de wei uit moeten en hij ligt lekker dat hij denkt: bekijk het maar, ik blijf liggen. Tsja, ik ben helemaal verliefd op het kleine, lieve, eigenzinnige mannetje. Lovers

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:36

het mooiste moment was voor mijn toen balou net haar veulen had, naar mijn ging hinninken ,toen ik ze voor het eerst net na de bevalling samen zag. ik was zo bang geweest dat het fout zou gaan dus het was net of ze zeggen wou het is goed zo.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 22:21

het spannenste vind ik als ze bezig zijn maar dat je nog nix kan zien dan komt het zo dichtbij en je weet nog nie hoe het eruit ziet en of het een hengt of merrie is en het mooiste moment als de merrie het veulen ziet dus de eerste aanraking enz Haha! Haha! ik kan een paarden bevalling wel elke dag meemaken het is zo mooi... Haha! Haha! Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 13:07

ik beleef ze nog elke keer als ik bij ze ben en ik mijn sympie kuffel. het is ook net een taddy beer zo lekker vind ze het.