Laten dekken of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_VossieJ_

Laten dekken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:49

Hoi Lachen ik heb mijn pony nu iets langer dan 2 maanden, ze is een Kwpn`er, en heeft een best goede afstammeling (ZeolietxPurioso) ze is 1.56 en ze is net 11 geworden, ik rij met haar bij de ponyclub, Haha! en we willen haar misschien laten dekken Pling en dan het veulentje houden (mijn pony ook) en dat ik die dan als hij/zij oud genoeg is ga rijden Haha! , we willen dan wel een groot paard mijn merrie laten dekken want ik ben nu bijna 14 , en tege de tijd dat het dan een beetje goed zou gaan met dat 'veulen' dan ben ik bijna 18, dus dan mag ik (met de pony die ik nou heb) niet meer bij de ponyclub, en dan kan ik met dat veulen verder gaan. Cool lijkt dat jullie een goed idee, en kan iemand mij advies geven? Haha! Tong uitsteken

groetjes kristy

p.s hoe kun je foto`s toevoege op een topic??
Lachen

fjordnina

Re: Laten dekken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:58

Het is op zich een goed idee. Toch zou ik wachten met dekken tot volgend jaar. Allereerst ken je je merrie dan beter en weet je beter wat - en + punten zijn. Daarnaast heb je dan alle tijd om een passende hengst uit te zoeken, dat zou nu wel erg kortom worden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:22

HOe groot ben je nu?
Hoe groot verwacht je te worden?

Weet dat je uit een merrie van een 1.56m. geen paard van 1.70m. zal gaan fokken. Dus als je zelf vrij lang bent... zal je zelf waarschijnlijk niet veel hebben aan het veulen later...

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:43

Toch zegt dat niet altijd wat. ken iemand die uit een kleine maat hackney (pony) merrie een 1,68 m hoog paard fokte met de hannoveraan Sao Paulo (Sandro)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:29

Ja, dus dan komt het spreekwoorderlijke Uitzonderingen bevestigen de regel. Dus wel leuk die verhalen e.d. maar je kunt er niet op rekenen en eigenlijk helemaal niet op hopen.

De ts moet zich goed afvragen of ze straks met vriendjes e.d. nog wel tijd wilt hebben voor d'r paard. Want hoevaak zie je niet op 13/14/15 jarige leeftijd dat ze de jongens intressanter vinden, en wie staat er op stal te verpieteren. Juist, de pony.

Ik denk dat je beter die tijd, als je nog wilt een paard kunt kopen, eentje die je op hoogte kunt selecteren en niet de eerste 4 jaar kosten aan hebt terwijl je er vrij weinig mee kunt doen.

_VossieJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:43

Bedankt voor jullie adviesen, maar ik weet zeker dat ik over een paar jaar nogsteeds meer om paarden geef dan om jongens (jullie zullen mis. zeggen; ja dat zeg je nou) maar ik geloof dat dat echt zo is Haha! want ik geef nou al niet zo veel om jongens, en ik ben echt al heel lang HEEL erg paardengek Haha!, opzich snap ik wel dat ik geen groot veulen moet verwachte, maar mijn merrie is zelf ook uit een grote hengst gefokt, en ook uit een grote merrie (dus het bloed om groot te zijn heeft ze wel (tenminste dat zij iemand tege mij Lachen ik ben nu trouwens rond de 1.64 Haha!

groetjes kristy Knipoog Haha! Lachen

_VossieJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:51

p.s ik denk dat ik niet zo heel veel meer ga groeien

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:08

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:23

Leuk dat je wilt gaan fokken. Aangezien we nu al bijna juli zijn en de meeste hengstenstations maar tot september dekken zou ik de gok nu niet durven te wagen. Wacht anders tot volgend jaar en kijk of je het dan nog steeds zo graag wil. Een veulentje fokken kost ook geld en het opfokken ook. Alleen met dekken ben je er vaak nog niet. Stel je voor dat je merrie niet in 1x wil pakken, dat kan bij jong en oud gebeuren...dan zou je nu nog maar 2kansen hebben om haar drachtig te krijgen en als het niet lukt is het zonde geld Bloos