Exterieur van veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melody83

Exterieur van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:00

Wat vinden jullie van de dit veulen, ik krijg zoveel verschillende reactie's op de bouw van Bo..
Wat is jullie mening??

Afbeelding

Edit: Het is een Polansky x Ditmar

kannie

Re: Exterieur van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:29

mooi veulen, mooi chic uiterlijk, niet te fijn (houd ik zelf niet zo van) misschien een ietwat lange rug. de schouder mocht iets schuiner. voor de rest supermooi ding!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:47

de wat lange rug, ook had ik iets meer lengte in het schouder gezien.

voor de rest lijkt het een zeer mooi veulen...

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 02:35

Schouder en rug had ik graag anders gezien, beweging kan ik niets over kwijt maar met deze bouw zou ik geen hoge verwachting mogen hebben op dit moment ( ik zag dat het veulen op 26-04-06 geboren is en waar ik in geloof is rond de 3 maanden bekijken )

Om dus echt te beoordelen dan graag foto´s van circa 3 maanden oud en ook in beweging.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:45

Ja het kan aan mij liggen, maar dat schouder vind ik helemaal zo verkeerd nog niet!

De rug is wel wat aan de lange kant.

@Labine: waarom zou je geen hoge verwachting hebben? Extrieur vertelt niet alles Knipoog

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 18:19

Het klopt inderdaad dat ze een iets lange rug heeft,
Maar door de fokker van mijn paard, die ook twee veulens bij haar heeft gefokt zei toen tegen mij dat ik naar een hengst moest kijken die langelijnde veulens doorfokt, omdat mijn merrie kort doorfokt..

Het groffe heeft de moeder doorgegeven wat ik overegens helemaal niet erg vind..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:46

Belangrijker bij Polansky's: kan die achter een beetje buigen en onderbrengen? En wat als hij vanuit volle galop gaat afremmen - hangt ie er voor of achter in?

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:39

@dees:Als ze afremt hangt ze achter in, en ik vind en zeggen er ook heel veel
dat ze mooi achterbeen gebruik heeft..ik zal er binnenkort foto's van
proberen te maken.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:00

Pletje123 schreef:
Ja het kan aan mij liggen, maar dat schouder vind ik helemaal zo verkeerd nog niet!

De rug is wel wat aan de lange kant.

@Labine: waarom zou je geen hoge verwachting hebben? Extrieur vertelt niet alles Knipoog

Exterieur zegt heel veel en daarom heb ik daarop gebasseerd geen hoge verwachtingen maar wat ik al aangaf dan nog wil ik zo´n veulen eerst zien lopen om zeker te zijn.
Exterieur is wel de bouw waar een veulen het mee moet doen en nu kan mentaliteit en bepaalde bespiering nog wel iets toevoegen en dat kan resulteren in een veulen wat toch boven gemiddeld kan presteren.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:08

De schouder is geheel niet verkeerd...alleen de foto is niet goed genomen. De fotograaf moet precies in het middenstaan....en de houding is niet goed..het voorbeen staat gelijk met het andere voorbeen. Het hoofdje is gedraaid en dan lijkt de hals korter. Bijna alle veulens hebben even een korte hals, die wordt langer naarmate ze ouder worden. Ze is ietsje lang in het middenstuk, maar absoluut geen verkeerd veulen hoor. Een kort middenstuk is ook niet alles! Veel succes met je veulen Pling

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:22

idd langgelijnd. Wat me ook opviel is dat de schouder niet zo helemaal verkeerd is. Ik wou dat in het begin al zeggen eigenlijk, maar wou het weer niet doen ivm tegenreacties Tong uitsteken