Exterieur van mijn paard, tips voor keuring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Exterieur van mijn paard, tips voor keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 15:05

Omdat ik komende zaterdag een NRPS keuring heb, leek het me wel handig en leuk om eerst van jullie te horen wat jullie van hem vinden(slechte dingen zien enzovoorts)

Overgens is hij op de foto's net iets te dik vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:10

niemand?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:39

NOu, gezien de keuring volgende week al is, neem ik aan dat je de voeten al keurig opgeschoren hebt, de hoeven netjes recht bekapt zijn en wellicht voor al op een ijzertje staan...
Verder ben je al handig geworden met het invlechten en heb je een goede hardloopconditie opgedaan tijdens de trainingen zodat je de 3km zonder problemen op topsnelheid kan uitdraven?

Kortom - beestje nu goed op krachtvoer zetten/hebben, en gezien het buikje niet meer in het gras en liever ook wat minder hooi/kuil.
Zorg dat je een netjes voorbrenghoofdstel hebt klaarliggen, met de teugels eraan (en geen ketting onder de kin langs).
Succes!

Suzanne F.

Re: Exterieur van mijn paard, tips voor keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:41

Kom je een maand of 2, 3 te laat mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:54

Idd, hij ziet er leuk uit maar veel te dik. Krijg je er in een week niet meer af.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:02

Dees schreef:
NOu, gezien de keuring volgende week al is, neem ik aan dat je de voeten al keurig opgeschoren hebt, de hoeven netjes recht bekapt zijn en wellicht voor al op een ijzertje staan...
Verder ben je al handig geworden met het invlechten en heb je een goede hardloopconditie opgedaan tijdens de trainingen zodat je de 3km zonder problemen op topsnelheid kan uitdraven?

Kortom - beestje nu goed op krachtvoer zetten/hebben, en gezien het buikje niet meer in het gras en liever ook wat minder hooi/kuil.
Zorg dat je een netjes voorbrenghoofdstel hebt klaarliggen, met de teugels eraan (en geen ketting onder de kin langs).
Succes!

En ik gebruik juist wel altijd die kettingen. Is dus maar net wat je prettig vindt (en wat je paard prettig vindt, want sommigen vinden die ketting niet prettig)

Verder is je paard wel te dik. Maar een goede jury kijkt hier doorheen. Conditie heeft een paard niet echt nodig, dat ene rondje stap en 1.5 rondje draf op de nrps keuring is wel uit te houden. Maar hoe meer conditie, hoe makkelijker ze de dag doorkomen. Het is vaak wel vermoeiend omdat ze veel indrukken opdoen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:25

de jury vind een kettingtje ook niet prettig , staat duidelijk vermeld in de stamboekrichtlijnen: 'het voorbrengen met een ketting wordt afgeraden',

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 18:59

Hij is al 13

En die is een foto van de winter hij is nu wel dunner, maar hij is wat ronder gevormd als vele andere NRPSers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:00

weule schreef:
de jury vind een kettingtje ook niet prettig , staat duidelijk vermeld in de stamboekrichtlijnen: 'het voorbrengen met een ketting wordt afgeraden',

Volgens mij staat er: het voorbrengen met een touw geniet de voorkeur.

Edit: waarom nog met een 13 jarige voor de keuring? Ga je ermee fokken?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:03

germie schreef:
Conditie heeft een paard niet echt nodig, dat ene rondje stap en 1.5 rondje draf op de nrps keuring is wel uit te houden. Maar hoe meer conditie, hoe makkelijker ze de dag doorkomen. Het is vaak wel vermoeiend omdat ze veel indrukken opdoen.

Ik bedoelde de conditie van de VOORBRENGER

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:05

Haha, die schiet er wel beetje bij in. Maar ik heb het genoeg nu (Handig wel hoor, paard dat vaak kreupel is, moet vaak voor de DA heen en weer rennen half uur lang met steeds andere been kijken enzovoorts.

En nee, ik doe gewoon voor de lol mee. Het is ook een ruin, maar het leek mij gewoon leuk Doe ook mee aan de zadel rubriek

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:24

Vandaar ook dat ik wilde weten of jullie iets slechts of juist goeds aan hem zien (Behalve dat dikke, nu is hij gespierder en slanker.)

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:15

Maar nog iemand?