Exterieur van mijn paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Exterieur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 13:04

Wie kan mij iets vertellen over zijn extrerieur? Het is helaas geen recente foto, maar dit is de foto hoe hij 3 jaar geleden bij mij aankwam .

afstammeling is: Almedeux (almeZ) X Ditmar (amor)

Afbeelding

Bedankt

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:49

Op het eerste gezicht een mooi gebouwd paard, maar staat wel scheef op de foto, dus niet echt makkelijk te beoordelen, de hoofd-halsverbinding lijkt zwaar en hij staat voor onderstandig, maar zoals ik al zei, moeilijk door de scheef genomen foto.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 14:54

Citaat:
hij staat voor onderstandig

Wat houd dat in . En ik zal snel een "rechte" recente foto plaatsen

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:58

Ik zou graag een andere foto willen zien, waarbij het paard recht staat en de foto van opzij is genomen.
Nu staat hij/zij er niet op zijn voordeligst op...

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 18:19

Hier 2 nieuwe fotos waar hij wel recht op staat maar ook niet voordelig. Ik moet toch eens iemand meenemen met verstand van fotos

Ook niet recht met zn benen.
Afbeelding

helaas in de shaduw
Afbeelding

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:33

Dit lijkt mij helemaal niet zo'n heel verkeerd paard, hij is volgens mij alleen wat onderbespierd.. Op de laatste foto staat hij niet onderstandig. Zijn hoofd is wel aan de grote kant, zijn rug is wat gezonken, de schouder zou wat schuiner gelegen mogen zijn, de hals komt niet diep uit de borst maar zou echt meer bespiering mogen hebben.

Dit zijn de dingen die mij het meest opvielen

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:00

Typische franse voorhand, met stijl schouder en hoge schoft. Gelukkig geen fransman-achterbeen (vaak iets sabelbenig), maar mooie rechte benen. Achterhand vind ik zeer aansprekend, denk dat het paard ruim voldoende kracht hiermee kan ontwikkelen.
Is het paard toontredend is de voorvoeten?
Vind de hals van je paard iets aan de korte kant en zijn hoofd daarentgen had naar mijn smaak iets korter gemogen.
Paard staat in mooie gevulde sportconditie op de foto.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:23

Hij is springgefokt dus dat komt terug in zn achterhand. Qua hals en hoofd verhoudingen ben ik helemaal met jullie eens . Zijn nek moet qua bespiering nog flink wat bij komen (iemand tips?). Dan zal zn hoofdgrote waarschijnlijk iets minder opvallen en de verhouding iets beter zijn.

ik zal eens kijken of ik nog een foto heb van een vooraanzich van de benen . Maar volgens mij is hij niet toontredend

edit: En dat hij niet zo bespiert is klopt ook helemaal, maar dat komt omdat we een pech team zijn . Elke keer een flinke tijd door een stom ongeluk eruit gelegen hebben. Ik rij hem nu weer een week of 2. En daarvoor stond hij ongeveer 3 maanden stil omdat hij onder het zadel een tik had gekregen van een ander paard en een scheurtje in zn tricep had.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:34

Afbeelding

ook deze foto speelt hij wat vals doordat zn rechter been een stukje naar voren en opzij staat, maar dan heb je in ieder geval een idee

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:01

randie schreef:
Hij is springgefokt dus dat komt terug in zn achterhand. Qua hals en hoofd verhoudingen ben ik helemaal met jullie eens . Zijn nek moet qua bespiering nog flink wat bij komen (iemand tips?).

Diep en rond rijden.

Ik kan me verder wel in Dees d'r antwoord vinden. Al vind ik de hals niet kort, maar wel arm bespierd. Je zou z'n manen eens uit moeten dunnen en misschien wat korter knippen zodat ze omhoog gaan staan.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:07

ja ik kan me eigenlijk ook wel in dees vinden!
Ik vind echter dat zijn hals gemiddeld is niet extreem kort maar ook niet lang!
Wel lijkt hij op een foto iets een gezonken halswervel te hebben.
Doormiddel van training en bespiering kan je dit wel voor het oog wegkrijgen (als ik tenminste goed zie dat het een gezonken wervel is?)

Hij staat wel in rechthoeks model maar ook niet extreem en zijn verhouding van voorhand, midden, achterhand klopt wel (1 staat op 1 staat op1)

Ik zou lekker mijn paard veel rond rijden en aflaten buigen in de nek (stukje net achter de oren)

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:45

Citaat:
Ik zou lekker mijn paard veel rond rijden en aflaten buigen in de nek (stukje net achter de oren)

Daar ben ik nu inderdaad ook meebezig. Heb sinds een poosje een andere leesgeefster dus het is voor ons beide even omschakelen . Die gezonken halswervel is dat de oorzaak / reden waarom er zo weinig bespiering boven op zit?

edit: Qua extrieur ben ik geen expert, ik weet de extreme dingen wel zoals een ondernek, korte rug verkeerde beenstanden. Dus door dit topic probeer ik wat dingen weer op te steken. En te kijken wat er goed is aan mijn paard en wat minder en of dat verbeterbaar is

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:52

ik denk dat een paard gewoon een gezonken halswervel heeft of hij heeft het niet.
je kunt hem alleen wel verbergen door er bespiering op te kweken!

Het is niet zo dat hij daar dan niet meer zit, je ziet het alleen niet meer.
Ik denk dat wel meer paarden dat hebben, maar dor bespiering zie je dat niet!

(als ik het goed heb he? op foto is dat natuurlijk niet zo goed te zien)

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:58

zal eens kijken heb nog een paar fotos maar ik denk dat je gelijk hebt .

(let vooral op het oogje, eeh baas WAT doe je? )
Afbeelding

kun je zn nekkie wat beter op zien, en ik moet zeggen dat hij dat altijd al zo heeft gehad.

en nog een keer zn onweerstaanbare (grote)snoet
Afbeelding

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:01

ja wel lief..

Ik vind het overigens wel een aansprekend dier hoor!

En doormiddel van juiste training komt die halswervel wel goed...
(of nou je verborgen..)
Ik vind het eigenlijk ook niet zo zeer een gebrek!
Een paard loopt er na mijn idee niet minder om!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:34

Over die verzonken halswervel ben ik het niet mee eens, ik denk eerder dat het komt omdat het manenpak in het midden gewoon heel dik is. Je zou voor de gein eens vlechtjes erin kunnen doen en dan de foto van de andere kant eens nemen. Op zich is het een normaal gebouwd paard dat inderdaad wat meer bespiering wel kan hebben, ik vind hem alleen een beetje kort in het kruis. Die had ik graag wat langer gezien. Verder spreekt hij me wel aan en qua uitstraling denk ik dat het ook een vriendelijk paard is.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:11

Leuk allemaal die positieve berichtjes .
@karijn: waarom had jij hem graag wat langer in het kruis willen zijn.
En hij is ook vreselijk lief, totdat hij vind dat je hem onterecht behandeld of echt hinderd (bv rijtechnisch) en dan komt de drakenfamilie (amor) naar boven.

karijn

Re: Exterieur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:32

Om hem wat meer ondertredend te kunnen laten lopen van achteren. Langere spieren maken het wat makkelijker. Mijn vorige paard was langgelijnd met een relatief korte kruis. Ondertreden was wat moeilijker. Dat is mijn ervaring en mening hoor, ik weet niet hoe goed je paard zijn achterhand eronder kan brengen.

vencedor

Re: Exterieur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 11:02

Citaat:
Dat is mijn ervaring en mening hoor, ik weet niet hoe goed je paard zijn achterhand eronder kan brengen.

Zijn achterhand is er goed onder te rijden maar je moet er wel moeite voor doen. Maar ik heb niet echt vergelijkings materiaal dus kan niet zeggen of het moeilijker of makkelijker is dan een ander paard Lachen.