Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie schreef:Gut weer zo'n topic. Bladder even door FA-A en FA-KS heen, er zijn zat van deze topic's geweest.
(ik heb trouwens even de merrie bekeken, maar ik vind haar wel jeugdig tonen. Verhoudingen tonen jeudig en ik vind haar er zeker nog niet volwassen uitzien.)
Billy schreef:Lichamelijk zou je haar best kunnen laten dekken, de groei schijnt dan stil te staan, en verder te gaan als het veulen eraf is.
Maar waarom wil je een kruisingmerrie laten dekken?
Wil je er zelf een veulen bij? Voor de verkoop moet je je nl afvragen of je uit de kosten komt als je het veulen verkoopt, en of je de risico's wilt nemen
hicky schreef:Niet doen, Ze ziet er nog veel "te veulen" uit, Ik heb zelf nu ook een 2jarige merrie rond lopen met een veulen en dat vind ik geen succes9 was overigens niet opde hoogte dat ze gedekt was) Maar qua bouw is dat van jou nog niet toe om een veulen te dragen
hicky schreef:Ze was 2 toen ze gedekt werd, Maar qua bouw al echt een groot paard en had toen ook al gekoerst.Nu heeft ze er een hengstje bij lopen maar ik vind het geen succes, Dus als ik jou was zou ik haar dan nog maar even lekker "jong" laten wezen, in de bouw van je paard vind ik ook nog niet gebouwd genoeg om een veule te dragen
boellie schreef:Wat een onzin. De kans dat een 3 jarige een misvormt veulen krijgt of verwerpt is net zo groot als dat een 5 of 10 jarige merrie dit kan overkomen. En anders wil ik wel eens concrete cijfers zien waar jou stelling opgebaseerd is.hoe vaak hoor je niet dat ze het of verwerpen of dat het misvormt is tuurlijk heb je ook goeie gevallen maar kom op.
[***] schreef:Een kruisingmerrie laten dekken voor de verkoop hoort weer in een heel ander topic....