Tinkers uit Ierland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marloutje
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-06-02
Woonplaats: Raaltuh!

Tinkers uit Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 21:31

Sinds 2 jaar heb ik een Tinker. Ze komt van Manege de Mossel uit Otterlo/Hoenderloo. Volgens die handelaar haalde hij de Tinkers van een fokkerij uit Ierland en dan kwamen ze daar op de manege. Niet dat er iets mis is met mijn Tinker, absoluut niet, maar ik zou graag wat meer ervaringen horen over Tinkers die ook zo naar Nederland zijn gekomen of hoe dat precies in zijn werk gaat en misschien van welke fokkerij ze komen? Ik wil namelijk graag een idee hebben van hoe mn pony het daar had en hoe die reis verliep. Ik hoop dat iemand mij wat meer informatie kan geven!!!!!

Groetjes, Marloutje[quote][/quote]


Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:48

Wat ik ervan begrepen heb, is er bijvoorbeeld een Nederlandse handelaar die in Ierland 50 tinkers besteld. Dan worden die dieren, die daar op de vlakten, semi-wild, leven bij elkaar gedreven en de eerste 50 die ze dan inladen en op trnasport doen, zijn dan voor die handelaar. Vandaar dat er een groot aantal tinkermerries drachtig is als je ze koopt, want ze leven daar in kuddes.
WIj hebben op de manege al 3 van zulke verrassingsveulens gehad en er zijn ook nog zeker twee merries doorverkocht die drachtig waren. Dit is wat de manege-eigenaar heeft gehoord van zijn vaste handelaar waar hij zijn paarden inkoopt. Die handelaar besteld zo elke keer een groep tinkers.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 104 bezoekers