Hengst Heidelberg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bookje

Hengst Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:13

Hallo Mensen,

Ik ben benieuwd naar de hengst heidelberg!! Bij mijn paard komt heidelberg ook voor in haar stamboom. Ik heb al wat rond gekeken om internet maar kan geen emkele foto of informatie over hem vinden. Kan iemand mij helpen. Ben gewoon benieuwd.

Groetjes

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:22

Afbeelding

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:50

Mijn paard is een achterkleinn dochter van heidelberg. Via haar vader van Zep

bookje

Re: Hengst Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:36

Hartstikke bedankt die foto!!
Bij mijn merrie is hij de de overgroot vader. De oma heb ik ook nog gezien, was rond de 30, zag er nog perfect uit. Ze is keur en ster. Dus dat heeft Heidelberg mooi gedaan

Ik ben daarom ook benieuwd hoe hij het als dekhengst heeft geschopt. En of hij ook in de sport goed heeft meegereden. Misschien weet hier iemand nog wat over te vertellen..

Groetjes

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:53

Volgens mij was hij toch preferent verklaard?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:15

wij hebben vroeger een ruin gehad (Elan genaamd ) qua exterieur een erg mooi dier. Helaas was hij als jonge hengst verwaarloosd en daardoor had hij een achterstand in groei (iets zwakkere achterhand) bij ons heeft hij de tijd gehad hiervan te herstellen en aan te sterken. (oa behandeling met anabole steroiden in combinatie met goede dressuurtraining) Zijn broer heeft het ver geschopt bij keuringen, zou zn naam even moeten zoeken in de foto-albums Elan was een enorm lief, aanhankelijk dier, een superkarakter. Springen vond ie geweldig en hij had ook een leuke springtechniek. Dressuur vond ie iets minder leuk, maar consequent doorpakken leverde wel wat op

Heidelberg staat erg bekend om het doorgeven van een super karakter.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:38

Een van onze merries heeft ook heidelberg maar dat is 3de generatie geloof ik. Is te zien op op onze site. Olivia

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:11

Mijn merrie van heidelberg is in maart van dit jaar overleden. Ik neem aan dat in dit tropic de nederlandse heidelberg word genoemt van ladykiller. Utrecht is ook vrij recent overleden en was ook een zoon van heidelberg. Ik vraag mij af of er nog iemand zal zijn die nog een directe nakomeling van heidelberg heeft lopen. Ik vindt het geweldig bloed.

Wizarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:46

Hallo

Wij hebben thuis een merrie van Ahorn x Heidelberg echt een schat van een paard.
Ze is inmiddels 16 jaar en is eind vorig jaar gestart in de Z2 dressuur. daarvoor heeft ze ook nog L gesprongen. Helaas is ze door toedoen van de ruiter niet verder gekomen. Diegene vond namelijk de hindernissen te hoog worden.

Ze heeft een super IBOP proef gelopen met 9 voor de springonderdelen.

Een super veelzijdig paard dus met een erg meewerkend karakter het paard heeft namelijk niet een makkelijk lichaam. Dus heeft deze prestatie qua dressuur echt geleverd op karakter.

Ze heeft als je de foto zo van Heidelber ziet wel een hoop van hem, maar de schouder heeft ze van Ahorn. Helaas heeft deze merrie verder een blanko papier.

Als het is gelukt met de foto dan is het, het middelste paard.

Afbeelding

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:13

mijn jonge pedro merrie voert ook heidelberg bloed, weliswaar 4e generatie maar toch.

amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:29

bookje schreef:
Hallo Mensen,

Ik ben benieuwd naar de hengst heidelberg!! Bij mijn paard komt heidelberg ook voor in haar stamboom. Ik heb al wat rond gekeken om internet maar kan geen emkele foto of informatie over hem vinden. Kan iemand mij helpen. Ben gewoon benieuwd.

Groetjes

Ja, Heidelberg vererft een zeer goed karakter.
Mijn paard is van de hengst Utrecht een afstammeling van Heidelberg. De nakomelingen staan bekend om een super karakter en ze zijn vaak erg veelzijdig.
Met mijn paard nu 15 jaar wordt nog gesprongen, Z2 dressuur gereden, af en toe nog een oefencross en heerlijk buitengereden. Voorheen hebben ze ook nog met hem gevoltigeerd.
Voor een Heidelberg afstammeling is hij alleen een beetje uit de kluiten gewassen hij is nl 1.80m hoog.
Mischien kan je nog wat vinden op www.paardenfokken.nl daar staan veel foklijnen.

groetjes

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:48

Ik heb een 7 jarige Ferrolan x Heidelberg. En zij heeft idd een superkarakter Soms een beetje spooky maar echt een gaaf dier.

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:51

Conditie x 3 9
Dressuur x 3 7.47
Springen vrij x 3 8
Springen ozh x 1 6
Terreinproef x 3 7
Algemene indruk x 4 8.5
Puntentotaal 155.41
Max punten 200
Klassering B
Plaatsing 2e van 4
Jaar verrichting 1970
Plaats verrichting Emmeloord
Trekproef x 3 7

Afstammelingen 1972 (volledige collectie)
Alle getoonde afstammelingen hadden een goede maat, goede lichaamsverhoudingen, goede breedte en diepte. Totaalindruk had nog wat edeler kunnen zijn. Fokt het best met merries met iets bloed. Bewegingen van Heidelberg zijn goed, van zijn kinderen zijn die wat eenvoudig met weinig souplesse. Achterhand kon meer worden ondergebracht en meer stuwen. Mogelijk veroorzaakt door vermoeidheid (aan het eind van de Centrale Keuring te Opmeer). Toch aandacht aan blijven schenken.

Goedkeuringstermijn 1975 (november)
De hengst Heidelberg wordt voor 3 jaar goedgekeurd.

Keurverklaring 1976
De Associatie Schagen voerde hem als 3-jarige in. Hij kwam op het dekstation waar Amor de nieuwe tijd inluidde. Heidelberg is van de Volbloed Ladykiller xx, die in Holstein hoog gewaardeerd wordt (vooral om de prestatie-vererving). Hij staat daar nog steeds ter dekking. Via vele zoons drukt hij een stempel op de hedendaagse Holsteinse fokkerij. In Noord-Holland wordt Heidelberg zeer gewaardeerd. Hij dekte in 7 seizoenen 814 merries. Daarvan werden 444 veulens geregistreerd. Naast de hengst Liberaal zijn 90 dochters in het Stamboek opgenomen. In 1976 werden 11 dochters tot stermerrie verklaard en 2 tot de keur toegelaten.

Preferentschap 1979
Geen protocol gepubliceerd.

Misschien ook wel leuk om te zien

bookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 15:20

Heey

Echt leuk al die paardjes!! Vind het paard op de foto ook heel erg mooi!! Wist alleen niet dat hij veelzijdig fokte, echt leuk!!

stefanietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:58

hoi hoi heb ook een paard die heidelberg als opa heeft:smile:

hij is een wolfgang x heidelberg

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:58

Heidelberg was toch ook de vader van de KWPN hengst Utrecht?

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:13

kimberley12 schreef:
Heidelberg was toch ook de vader van de KWPN hengst Utrecht?

had ik al gemeld

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:07

Ik ken een Vanitas x Heidelberg (geloof de ladykiller) Dat is een draak!

Maar als ik het zo lees komt dat dan voornamelijk van Vanitas (de mr. Hyde Vincent zijn lieverds )

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:58

Ik heb een Krack C x Heidelberg x Eclatant x Xebec geen makkelijke tante.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:30

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:06

@ Agerrits Mijn merrie Bo Heidelberg x Jolanda (Duc de normandie x zonneglans) is wordt komende maand 23 en wordt nog vollop gereden en gaat weer voor een korte periode wat proeven rijden. Ze heeft een ijzersterk karakter, schotvast en af en toe haar streken maar lijkt best veel op Heibelberg zelf. Kwa disciplines is ze ook erg allround en kan opzich alles best goed (als je de juiste ruiter erop zet). Ze is af en toe wel wat feller en eigenzinnig maar dat drukt de pret niet.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar een foto te plaatsen.......

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:59

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Bo. Ik heb haar omgedoopt naar Borivage.
Een echt Heidelberg dochter deze maand wordt ze 23.