Het gaat om een kwpn-merrie met deze afstamming (ook de afstammingen van haar veulens zijn daar te zien): http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=67982
De merrie is nu 18 en heeft zelf 1.40 gesprongen, en kwam vermogen tekort om hoger mee te kunnen dan 1.45.
Momenteel is ze nog drachtig van Nonstop. Omdat we misschien niet zoveel veulens meer van haar zullen kunnen hebben willen we geen jonge hengsten meer gebruiken, maar een bewezen vererver.
Pluspunten in mijn ogen zijn haar springtechniek, soepelheid, haar ijzersterk beenwerk, haar mooie gangen en haar uitstraling.
Ze heeft ook een heel goed karakter, wel redelijk veel bloed, maar ze blijft altijd goed te bewerken.
Ik denk ook dat ze mooi gebouwd is maar daar ken ik niet zoveel van

Minpunten zijn alleen het vermogen en haar maat (ze is 1m62)
Voor de rest weet ik niet echt iets wat verbeterd moet worden aan de merrie...
Enkele foto's: (op al deze foto's, behalve de laatste, is ze drachtig-net bevallen, een jaar uit het werk en 17 jaar oud, dus niet in topconditie kwa bespiering enz)
Eisen aan de hengst:
*BEWEZEN vererver
*moet extra MAAT en VERMOGEN toevoegen
*beschikbaar met VERS sperma in België!!
Liefst behoud ik de mooie allround aanleg van de merrie, maar dat is zeker geen pré.
Dekgeld en stamboek maakt niet veel uit (stamboek moet wel BWP erkend zijn, maar dat zijn de meeste wel)
Wat we in gedachten hadden was Argentinus of een Contender-zoon.