Paddox

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 21:52

Hee!
Wie o wie heeft er ook gedekt met mijn droomhengst Paddox???(Ferro x Darwin)Hij was de kampioen op de KWPN hengstenkeuring 2000. Als je veulen geboren is, laat me het effe weten, vind ik gaaf. Mijn paard is dit jaar gedekt door Paddox en ik hoop dus volgend jaar op een veulen (dat op zijn vader lijkt haha en met de kuren van zijn moeder, kunnen we lachen!)Groetjes Ilona


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-01 17:32

Hee!
Laat je het weten als er een veulen geboren is? Of het op de vader of de moeder lijkt enzo? Ik ben erg benieuwd!Ilona

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 06:45

Maakt niet uit hoor! Ben in ieder geval niet de enige die Paddox-gek is! *LOL* *LOL* *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:09

Ik hou niet van Ferro bloed maar Paddox vind ik helemaal top Lovers .
Hier wat info vd hengst en foto's voor de liefhebbers.

Paddox is een royaal ontwikkelde, rijtypische hengst die voldoende in het rechthoeksmodel staat. De bovenlijn is sterk gesloten. Het fundament is fors ontwikkeld en straalt ruim voldoende kwaliteit uit. De hals is diep aangezet.
Cat.no. KWPN-HK'00: 209 -, 21 april 1997, bruin
Stokmaat: 1.70 m
Pijpomvang: 21,5 cm
V: Ferro 87.151 keur Stb
M: Janirma 91.3290 keur Stb
MV: Darwin 85.1525 Stb
Fokker: M.G. van Baalen te Gellicum
Eigenaar: Hengstenstation De Nieuwe Heuvel, Veenstraat 1, 6741 EC Lunteren

Onderzoekrapport
Paddox is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is voldoende ruim, voldoende krachtig en zuiver. In draf is sprake van voldoende ruimte. De hengst heeft veel houding, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. Voor het overige is het beeld in de draf wisselend; bij momenten is er sprake van ruim voldoende afdruk en laat de hengst zich goed schakelen. De galop is krachtig, zeer goed ondergesprongen, zeer goed in balans en er is sprake van veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Paddox ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Als springpaard heeft Paddox een matige afdruk. De hengst zou op de sprong het lichaam beter moeten gebruiken en heeft voldoende voorbeentechniek. Paddox toont over matig tot voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Paddox een matige aanleg en hij geeft zijn ruiter een matig gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.


[img]../upload/236/paddox1.jpg[/img]
[img]../upload/236/paddox2.jpg[/img]

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:10

Wat is de afstamming van jou merrie Jurga?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 21:23

Ze is een Cambridge Cole x Hoogheid. Op en top tuigpaard!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 14:09

jippie!!!! Haha! *LOL* Haha!
Jurga is gisteren drachtig verklaard!Ik heb het vruchtje gezien op de scan! Echt gaaf! Nu maar hopen dat alles goed mag gaan! Ik hoorde dit weekend dat haar eerste dochter ook gedekt is, dus als het allemaal goed mag gaan, wordt ze volgend jaar moeder én oma!Lachen!Groetjes ilona

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 08:46

Jaaaahhhhhhh!!!!!!!!
Alles is nog steeds goed met "mijn" baby!!! Ze is na zes weken weer gescand en ik heb weer het kleine frummeltje kunnen bewonderen! Ik kan serieus niet wachten tot volgend jaar april... Enne, zijn er al weer meer mensen die gedekt hebben met Paddox??? Ik is erg benieuwd!!! Haha! Ik word lekker pleegmoeder als alles goed gaat... en er komt als alles goed mag gaan echt een geboortekaartje op Bokt volgend jaar!Ilo. en de drachtige Jurga!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 10:18

Ik hoor nog niks jammer genoeg... er zijn toch al heel wat merries met hem gedekt. Ilona
ps> ik houd iedereen op de hoogte van jurga en aankomend veulen van mijn droomhengst!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 10:29

Hmm ik wil ook nog een keer een nakomeling van Paddox, ik hou niet van Ferro bloed maar dit is wel mijn favo hengst hoor maarja ferro x darwin is wel leuk Lovers Lovers .
ik hoorde pas dat iemand een bonte merrie (v. een samber x maykel hengst) had laten dekken door Paddox en die merrie heeft nu een bont veulen van paddox erbij lopen, ik heb hem nog niet gezien maar Kwijl

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:05

Paddox is dus niet mijn paard. Heb hem irl ontmoet en over zijn karakter ben ik niet zo te spreken.

De hengstenhouder noemde hem "brutaal" maar das in zijn geval een ander woord voor onberekenbaar. Hij bleef hem maar met een ketting achter in zijn stal jagen, het dier mocht niet in de buurt van de staldeur komen, want dat was te gevaarlijk. Bij de andere hengsten deed hij dit helemaal niet, meestal liep hij gewoon de box binnen en stond ik voor de open staldeur. Dit kon dus absoluut niet bij Paddox en dat geeft te denken. Van iemand anders die regelmatig bij deze hengstenhouder over de vloer komt, hoorde ik dat hij met rijden ook bepaald geen schatje is: de vaste amazone (die alle hengsten rijdt) durfde er eigenlijk niet op...

En wat het KWPN betreft: die schrijven bij elke verrichtingsrapport dat het om een eerlijke betrouwbare hengst gaat. Dat geloof ik na deze ervaring dus ook niet meer 1,2,3!

Nee, voor mij geen Paddox, bovendien vind ik zijn hoofd echt niet om aan te zien (net een kikker Misselijk ), sorry voor de liefhebbers! Smaken verschillen natuurlijk!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-07-13 12:06 ]</font>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 23:10

Ach ja, ik ben weg van deze hengst, maar ieder zijn mening, bedankt voor jouwe. Ik hoor ook steeds meer negatieve dingen over mijn hengstje, dat vind ik dus ook minder. Marijke rijd hem nog wel hoor, maar hoorde dat ze er pas een paar keer goed vanaf is gegooid. Bad horse!!! Tja, ik wacht het af, ik krijg er een veulen van, maar als ie deze kuren gaat krijgen...in het begin was ie zooooo lief. Marijke zei tegen mij dat hij maar één nadeel had: dat hij hengst was... Maar goed, ik wacht rustig af wat hij verder gaat doen, want hij kan het wel en ziet er zo lief en onschuldig uit, maar ondertussen...snik..Ilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 09:11

[quote]
Op 2001-07-13 12:05, schreef Mieke:


En wat het KWPN betreft: die schrijven bij elke verrichtingsrapport dat het om een eerlijke betrouwbare hengst gaat. Dat geloof ik na deze ervaring dus ook niet meer 1,2,3!

Het lijkt me niet dat het KWPN daarover liegt ofwel?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:18

Een hengst is gewoon geen standaard paard.
En het is maar net wat je onder braaf verstaat..

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:47

Afbeelding

PADDOX

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:59

Dit topic is al bijna 2 jaar oud.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers