Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilander schreef:Ik denk dat hij met name wat de karakters betreft wel aardig gelijk heeft.Op de CK vorig jaar tijdens het losrijden van de PAVO cup ging de een na de ander onderuit omdat hij zich niet gedragen kon.Toegegeven het was glad,maar achterover slaan heeft niet zoveel met gladheid te maken.Ik kan je vertellen dat er steeds meer vraag gaat komen naar KOELE KIKKERS die je eens een weekje kunt overslaan met rijden zonder daardoor problemen te krijgen.Gelukkig heb ik zelf zo n koele kikker en nog KWPN ook.
Ik zou me geen raad meer weten met zo n idioot.Vroeger kon me dat niet schelen maar met een paar kinderen en een eigen bedrijf bedenk je je wel 2x.
Suzanne F. schreef:Ik heb het nog niet gelezen maar dit is zeker waar. De dierenartsen/klinieken verdienen goud geld aan de hedendaagse kwpn fokkerij! De artsen geven het zelfs toe; tegenwoordig moeten de dressuurpaarden hoogbenig zijn, lang gekoot, extra beweging hebben, veel knie en veel weg kunnen zetten. Hierdoor ontstaan veel sneller blessures omdat de paarden zich sneller overrekken en zich gewoon verzwikken. Met name de kniebanden en de kogelbanden zijn gevoelig.
Ik maak het nu zelf ook mee en denk dan terug aan mijn eerste paardje. Beetje ouderwets gefokt maar een super fijn gebruikspaard, niet het laatste aan beweging maar een super meewerkend karakter en keihard op de benen, kerngezond en nooit kreupel geweest.
Waar heb je nou uiteindelijk meer aan?
Dan ga ik toch nadenken over het Anna42/Arie53 verhaal over evenwichtig gebouwde paarden en voortvloeiende blessures uit een niet evenwichtige bouw. Bijna alle hedendaagse dressuurpaarden krijgen wel voorbeenblessures.
tenerife schreef:Ik ben het er volledig mee eens het is modefokkerij en wat zie je terug van de standaard van het dressuurpaard van het kwpn in de wereldtop???. Als er nu met 18000 merries wordt gedekt, dan moest dat eens gehalveerd worden naar alleen de goed fokmerries en niet met kwartjespaarden.
Citaat:Re: 'De hedendaagse KWPN-er is geen sterk ras'